Gå til innhold

Bør han få være hjemme ?

Anbefalte innlegg

Gjest vildemarie

Har et barn ( 11 år) som systematisk blir plaget på skolen.Dette i form av utfrysning, kommentarer og bemerkninger.Han er veldig sliten nå, han sier selv at hodet er tungt og at han ikke har plasss til mer....

Skolen, foreldre og mobbere er informert om dette.Men det skjer ikke noe...

Nå vil han ikke på skolen, sier at pulten bare får stå tom så får dem lure på hva som feiler han.Jeg vet ikke hva jeg skla gjøre.Er det dumt å la han være hjemme ? Blir alt værre når han kommer tilbake ?

Dette er så vanskelig.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141655-b%C3%B8r-han-f%C3%A5-v%C3%A6re-hjemme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bjelke

Når skole og mobberes foreldre er informert uten at noen bedring skjer, så ville jeg holdt ham hjemme noen dager ja, og gjort det klart for skolen at det er pga mobbingen.

Vet ikke hvor lenge du har lov å holde ham hjemme, det finnes sikkert regler for det..

Uff, stakkars gutt. Lykke til.

Jeg hadde holdt brnat mitt hjemme ihvertfall en ukes tid, og undervist hjemme.

En dag eller to er vel ikke nok for å sette igang tankene hos både lærere og mobbere.

Ei jeg kjenner underviser barnet sitt hjemme, og har gjort det lenge. De prøvde å bytte skole, men det hjalp ikke. Nå har barnet det fint, får undervisning hjemme, og er sosial med venner og fritidsaktiviteter på ettermiddagene.

Annonse

Gjest har opplevd det selv

La han få ta seg fri en uke, da. Informer lærerne. De må snart ta det alvorlig. Ta det opp med foreldrene til mobberne, bytt skole, bare gjør noe, vis han at han blir tatt på alvor.

(Har selv hatt utallige psykologtimer for å bearbeide lignende opplevelser som ingen brydde seg om.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...