Gjest 13ÅR Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Jeg lurer på hvordan man finner ut hvor mange kalorier hver enkelt matvare inneholder.. Jeg har sett etter.. det står aldri på pakkningene.. Jeg hadde blitt suuuper glad om dere kunne være så snille å hjelpe meg!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ghandi Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Det sorterer under informasjon som strengt tatt er unødvendig for en på 13 å vite. :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miramix Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Kalorier er den verdien som er merket "kcal" på pakningen. De fleste matvarer har den informasjonen under "næringsverdi". Kcal betyr egentlig kilokalori, men vi bruker bare begrepet kalori i dagligtalen (i alle fall når det handler om kalorier i mat). Legg merke til at det ofte er oppgitt to verdier - da er den høyeste verdien kilojoule - den trenger du ikke bry deg om. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 13ÅR Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Kalorier er den verdien som er merket "kcal" på pakningen. De fleste matvarer har den informasjonen under "næringsverdi". Kcal betyr egentlig kilokalori, men vi bruker bare begrepet kalori i dagligtalen (i alle fall når det handler om kalorier i mat). Legg merke til at det ofte er oppgitt to verdier - da er den høyeste verdien kilojoule - den trenger du ikke bry deg om. Okay Tusen takk.. Men jeg ser ikke det heller.. Står det bare på noen få varer da eller?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miramix Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Okay Tusen takk.. Men jeg ser ikke det heller.. Står det bare på noen få varer da eller?? Det står ikke på alt nei, men på det meste. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.