Gå til innhold

Humørsvingninger; mitt liv på et tivoli

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg litt som den karusellen Anneli Drecker beskrev i Idol, eller som om jeg er på en evig berg og dalbane - og kan noen vennligst stenge tivoliet slik at jeg kan få komme meg av? Det er i grunnen ganske slitsomt å bare være oppe i karuseller hele tiden, og til slutt blir du ganske kvalm, og lei av å skrike. Ofte føler jeg at jeg bare skriker uten at det kommer noen lyd ut av meg, også, og selv om psykologen av og til sitter i den adre vogna i berg og dalbanen, så kan hun alltid gå hjem når neonlysene slukkes og tivoliet stenger for natten.

Men ikke jeg. Da sitter jeg igjen, oppe i mørket, og prøver å ligge stille, men alt snurrer fremdeles rundt.

Noe av det mest slitsomme er at jeg kanskje har det bedre i perioder, hvis jeg ser det hele ovenfra, men så snurrer jeg rundt hver eneste dag i steden. Som om jeg enten er nødt til å ha det fælt om morgenen, eller så kommer det om kvelden. Dagene mine er på en måte for lenge, og noen er nødt til å få døgnet ned i for eksempel 5 timer. Det skal jeg klare. Så alt jeg gumler i meg små, hvite piller, så hjelper det kanskje på at noen måneder er bedre enn andre, men ingen dager er stille. Egentlig har jeg så veldig lyst til å kunne gå ut av porten til tivoliet en dag, og inn i skogen like bak. Der skal jeg bare ligge helt, helt stille på gresset og se skyene som nesten ikke beveger seg over hodet mitt.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...