Gå til innhold

Noen som kan mye om trening her?

Gjest lililililili

Anbefalte innlegg

Gjest lililililili

Jeg er ei jente på 20 år som nettopp har begynt å trene. Jogger ca. 3 ganger i uka. Jogging er vel å ta litt i. Jeg går og jogger. Har såpass dårlig kondis at jeg ikke klarer å bare jogge. (Røyker!) Trener 50-60 minutter hver gang. Jeg vil gjerne ta av noen kilo, og lurer på hvordan jeg da skal jogge holdt jeg på å si... Hvilken metode er best for å forbrenne? Og hvor lang tid kan det ta før jeg slutter å pese som en hval etter 1 minutts jogging?? Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøvde før å presse meg helt hver gang jeg løp(les: gå/jogg..) Men da gikk jeg lei og ble bare kvalm..

Nå gjør jeg akkurat det jeg vil, går jeg så går jeg, så jogger jeg litt innimellom (tredemølle inne) og en liten spurt i ny og ne for å få fart på meg! Altså helt etter dagsform og humør, må jeg tenke gjennom saker og ting går jeg mest (nåja, det gjør jeg uanset!*lol*)

ps. HATER å jogge/løpe -er så kjedelig..sykkel enda værre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjøtteteren

Begge de foregående har svart fornuftig. Jeg tror, for å gjøre det veldig konkret, at du i starten bør gå fort i motbakkene og heller jogge der hvor terrenget er lettere. Pass på at pulsen ikke synker for mye mens du går, med andre ord: gå fort, jogg sakte.

50-60 minutter er akkurat passe. Om man er i dårlig form og begynner å trene, vil man som regel merke framgang fort. Den vil avta etter hvert, men det er helt normalt. Når man kommer til det stadiet, er det på tide å revurdere treningsopplegget for mer spesifikk utførelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør på innleggene under her. Når du begynner å komme i bedre form kan du gå over til intervalltrening (intervallene bestemmer du i stor grad selv - jeg liker 2 min raskt løp/45 sek normal gange x 8), da forbrenner du mest. Jeg gjør det for å venne kroppen til å yte max i 2 minutter - trener kampsport og må overleve sparringskampene mine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kjøtteteren

Hør på innleggene under her. Når du begynner å komme i bedre form kan du gå over til intervalltrening (intervallene bestemmer du i stor grad selv - jeg liker 2 min raskt løp/45 sek normal gange x 8), da forbrenner du mest. Jeg gjør det for å venne kroppen til å yte max i 2 minutter - trener kampsport og må overleve sparringskampene mine :-)

Hei. Hvilken kampsport bedriver du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kutt joggingen, dra på et treningssenter og finn deg en stepp maskin, stepp 20 min hver gang og øk intensiteten for hvert besøk. Du vil raskt komme i form samt å være i stand til å utføre en slik 20 minuttersøkt med høy intensitet. Når du fikser det skal jeg love deg at kiloene begynner å renne av. Anbefaler også et allsidig og næringsrikt kosthold ved siden av treningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

kutt joggingen, dra på et treningssenter og finn deg en stepp maskin, stepp 20 min hver gang og øk intensiteten for hvert besøk. Du vil raskt komme i form samt å være i stand til å utføre en slik 20 minuttersøkt med høy intensitet. Når du fikser det skal jeg love deg at kiloene begynner å renne av. Anbefaler også et allsidig og næringsrikt kosthold ved siden av treningen

Det er da ikke bedre å trene på en steppmaskin enn å jogge? Eneste fordelen med slike apparater er at det gjerne er bedre enn å løpe rundt på asfalten i byen. Kan man jogge f.eks på en skogssti så er det bedre.

".........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Steppemaskin er vel strengt tatt en av de dårligste måtene å brenne fett på.

Hvorfor? Jo, fordi du ved å steppe aktiviserer musklene i en veldig liten bane (tenk selv, du beveger deg knapt på maskinen).

Dette i motsetning til når du sykler, jogger, går på sånn ski-maskin-ting, altså øvelser hvor du aktiviserer musklene i store bevegelsesbaner.

Så det å kutte ut jogginga til fordel for stepping, er bare noe som bør gjøres dersom stepping er den eneste forbrenningsøvelsen man liker.

For stepping fungerer, selvsagt, men langt dårligere enn sykling, jogging, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...