Gjest lililililili Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Jeg er ei jente på 20 år som nettopp har begynt å trene. Jogger ca. 3 ganger i uka. Jogging er vel å ta litt i. Jeg går og jogger. Har såpass dårlig kondis at jeg ikke klarer å bare jogge. (Røyker!) Trener 50-60 minutter hver gang. Jeg vil gjerne ta av noen kilo, og lurer på hvordan jeg da skal jogge holdt jeg på å si... Hvilken metode er best for å forbrenne? Og hvor lang tid kan det ta før jeg slutter å pese som en hval etter 1 minutts jogging?? Hjelp! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Du vil nok ganske raskt merke fremgang. Ikke slit deg helt ut nå i begynnelsen. Kan fort bli lei da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
darma Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Jeg prøvde før å presse meg helt hver gang jeg løp(les: gå/jogg..) Men da gikk jeg lei og ble bare kvalm.. Nå gjør jeg akkurat det jeg vil, går jeg så går jeg, så jogger jeg litt innimellom (tredemølle inne) og en liten spurt i ny og ne for å få fart på meg! Altså helt etter dagsform og humør, må jeg tenke gjennom saker og ting går jeg mest (nåja, det gjør jeg uanset!*lol*) ps. HATER å jogge/løpe -er så kjedelig..sykkel enda værre.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjøtteteren Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Begge de foregående har svart fornuftig. Jeg tror, for å gjøre det veldig konkret, at du i starten bør gå fort i motbakkene og heller jogge der hvor terrenget er lettere. Pass på at pulsen ikke synker for mye mens du går, med andre ord: gå fort, jogg sakte. 50-60 minutter er akkurat passe. Om man er i dårlig form og begynner å trene, vil man som regel merke framgang fort. Den vil avta etter hvert, men det er helt normalt. Når man kommer til det stadiet, er det på tide å revurdere treningsopplegget for mer spesifikk utførelse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miramix Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Hør på innleggene under her. Når du begynner å komme i bedre form kan du gå over til intervalltrening (intervallene bestemmer du i stor grad selv - jeg liker 2 min raskt løp/45 sek normal gange x 8), da forbrenner du mest. Jeg gjør det for å venne kroppen til å yte max i 2 minutter - trener kampsport og må overleve sparringskampene mine :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ta en titt! Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 http://www.slankenett.no/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjøtteteren Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Hør på innleggene under her. Når du begynner å komme i bedre form kan du gå over til intervalltrening (intervallene bestemmer du i stor grad selv - jeg liker 2 min raskt løp/45 sek normal gange x 8), da forbrenner du mest. Jeg gjør det for å venne kroppen til å yte max i 2 minutter - trener kampsport og må overleve sparringskampene mine :-) Hei. Hvilken kampsport bedriver du? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miramix Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Hei. Hvilken kampsport bedriver du? Taekwon-do 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
njsf Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 kutt joggingen, dra på et treningssenter og finn deg en stepp maskin, stepp 20 min hver gang og øk intensiteten for hvert besøk. Du vil raskt komme i form samt å være i stand til å utføre en slik 20 minuttersøkt med høy intensitet. Når du fikser det skal jeg love deg at kiloene begynner å renne av. Anbefaler også et allsidig og næringsrikt kosthold ved siden av treningen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 kutt joggingen, dra på et treningssenter og finn deg en stepp maskin, stepp 20 min hver gang og øk intensiteten for hvert besøk. Du vil raskt komme i form samt å være i stand til å utføre en slik 20 minuttersøkt med høy intensitet. Når du fikser det skal jeg love deg at kiloene begynner å renne av. Anbefaler også et allsidig og næringsrikt kosthold ved siden av treningen Det er da ikke bedre å trene på en steppmaskin enn å jogge? Eneste fordelen med slike apparater er at det gjerne er bedre enn å løpe rundt på asfalten i byen. Kan man jogge f.eks på en skogssti så er det bedre. ".........................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 kutt joggingen, dra på et treningssenter og finn deg en stepp maskin, stepp 20 min hver gang og øk intensiteten for hvert besøk. Du vil raskt komme i form samt å være i stand til å utføre en slik 20 minuttersøkt med høy intensitet. Når du fikser det skal jeg love deg at kiloene begynner å renne av. Anbefaler også et allsidig og næringsrikt kosthold ved siden av treningen Steppemaskin er vel strengt tatt en av de dårligste måtene å brenne fett på. Hvorfor? Jo, fordi du ved å steppe aktiviserer musklene i en veldig liten bane (tenk selv, du beveger deg knapt på maskinen). Dette i motsetning til når du sykler, jogger, går på sånn ski-maskin-ting, altså øvelser hvor du aktiviserer musklene i store bevegelsesbaner. Så det å kutte ut jogginga til fordel for stepping, er bare noe som bør gjøres dersom stepping er den eneste forbrenningsøvelsen man liker. For stepping fungerer, selvsagt, men langt dårligere enn sykling, jogging, osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.