Gå til innhold

Mer ang mobbing

Anbefalte innlegg

Gjest vildemarie

Hva gjør jeg når det barnet mitt forteller hjemme blir tatt opp med foreldrene, og det eneste som da skjer er at alt blir værre for barnet mitt dagen etterpå.For da blir han mobbet pga at han sladret.....

Han er redd for å gå på skolen, for da er det erting som plager han, så er han redd for å være hjemme for da erter de han når han kommer tilbake( pga at han er feig som er hjemme)

Hjelp meg, hva gjør vi ????????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141814-mer-ang-mobbing/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest uten signatur

Kontakt klasseforstander i et brev (viktig at det er skriftlig, da MÅ de ta det alvorlig), send kopi til rektor av brevet først som sist. Og forlang at noe blir gjort umiddelbart, med de som mobber, ikke godta at DERE som foreldre til mobbeofferet skal foreta endringer!

Dere merker fort om det er noe tak i ledelsen, hvis ikke, så må dere nok bytte skole.

Vi gjorde ikke det, for den erfaring jeg snakker utifra nå, hadde jeg dessverre ikke da jeg trengte den den gangen. Så vårt barn, som er ungdom nå, har fått sosial angst. Tør ikke gå ut blant andre unge.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141814-mer-ang-mobbing/#findComment-892437
Del på andre sider

Klassisk dillemma. Dette vet jeg hva er for noe, da jeg opplevde det selv for mange mange år siden. Mine foreldre tok det opp på skolen, læreren tok det opp i klasserommet, resultatet ble mer mobbing.

Mitt forslag er derfor at dere tar for dere mobberne på en eller annen måte.Prøv og finn ut hvem som er lederen. Det er som regel en eller toppen to ledere. De andre mobber fordi de også er redd for hovedmobberen. Hvis dere kjenner litt til foreldrene til hovedmobberen, så be om et møte, dersom dere tror at de vil skjønne det. Møte med barna.

Hvis ikke, så prøv og få hovedmobberen på talefot på en mild måte. Ikke kritiser, men forklar så godt dere kan hvordan hans oppførsel gjør, og fortell hvilken langvarige konsekvenser dette kan medføre. Og spør hvorfor han gjør det. Hva han vil oppnå, hva han er redd for. De er ikke så tøffe når det kommer til stykket. De har som regel problemer selv, som de lar gå utover andre. Deres sønn har antageligvis noe som hovedmobberen mangler. Fortell deres sønn på tomannshånd at mobberne ikke er tøffere enn han, men motsatt. Be han ta igjen, hevde seg. Si at han ikke må vise redsel for dem,selv om det er vanskelig. Be han prøve ihvertfall.

Hvis de f.eks sier noe stygt om han, så be han svare at det stemmer ikke, og det vet du like godt som meg, så hvorfor sier du slik? Be han presse dem til å svare for seg når de sier eller gjør noe. I begynnelsen kan det bli tøft for ham, men han må stå på sitt.

Lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141814-mer-ang-mobbing/#findComment-893038
Del på andre sider

Gjest annonnnnå

Enig med mobbeoffer, bytt skole!!!!

De andre har en hakkekylling som får skylda for alt fremover. Det nytter ikke hva man gjør. På skolefester er jeg fortsatt den samme teite i deres øyne.

Finnes bøker om emnet, noe av det som står der er at de andre barna gjør om denne personen til noe annet enn et menneske, en ting, et dyr, et monster alt ettersom. Dette er for at de skal kunne distansere det andre barnet fra seg selv, slik at det de gjør ikke blir så ille. Det som sto i den boken jeg leste var at det at offeret viste følelser overfor mobberne fikk dem til å innse at barnet er et barn som dem selv, og slutte å være så jævlige...... så det motsatte av det jeg gjorde (var sterk, ikke vise at det gikk inn på meg) : vise hva de gjør og hvordan det sårer kan hjelpe! Men det er tøfft, og en sjanse å ta.

Hvis mine foreldre hadde brydd seg og jeg hadde visst bedre, ville jeg uten tvil byttet skole, sånn i dag, når jeg ser tilbake..... Har klart meg ganske godt siden. Men skulle gjerne vært de årene foruten! Ettervirkningene er harde!

For barnet sin skyld ville jeg byttet skole. Du begynner å tro at de har rett hvis det går for lenge sånn!

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/141814-mer-ang-mobbing/#findComment-893299
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...