Gå til innhold

for mye trening...?

scooby_doo

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg trener 4-5 dager i uken for tiden,og haR ingen problemer med det.Jeg trener som regel tidlig på morgenen ,fra 8-10.

Jeg trener som regel styrke og mage ved forskjellige øvelser og maskiner.

Problemet er med cardio treningen,jeg pleier å kjøre det såkalte Gerilja cardio ,hvor jeg først løper 4 min på 16 km\t og deretter 8 intervaller med 20 s på 21 km\t og 10 s på 11 km\t for så å avslutte med 4 min på 15 km\t.Dette er visstnok det mest effektive fettforbrenningsprogrammet.... men jeg er redd for at jeg sliter ut leggmusklene. Jeg kjenner det hele tiden når jeg går nå i leggmuskeelen.. kanskje en kommende beinhinnebetennelse ... men jeg kan ikke hoppe av programmet nå !! ..er det noe forebyggende tiltak for slike leggsmerter ? (utenom å slutte å trene...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Beste tips jeg kan gi deg siden du ikke vil minske treningsmengde, er at du varmer godt opp, strekker godt ut (spesielt da på fremsiden siden du tror du er iferd med å begynne å få bh.betennelse). Hvor mange par sko har du? Ville vekslet mellom (minst) tre forskjellige par om jeg var deg. Forskjellige merker/modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Beste tips jeg kan gi deg siden du ikke vil minske treningsmengde, er at du varmer godt opp, strekker godt ut (spesielt da på fremsiden siden du tror du er iferd med å begynne å få bh.betennelse). Hvor mange par sko har du? Ville vekslet mellom (minst) tre forskjellige par om jeg var deg. Forskjellige merker/modeller.

Og i tillegg være sikker på at skoene passer løpssteget ditt! Husk å bruke ordentlige løpesko selv om du løper på tredemølle, dersom du gjør dette. Løplabbet er en butikk som kan hjelpe deg å finne rett sko; er i Oslo, Trondheim, Kristiansand, bergen og stavanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...