Gå til innhold

NHD/ hvordan ser utslettene av lamictal ut?

Anbefalte innlegg

Gjest utslett

Hei du :-)

nå har jeg lest "tusen plasser" om lamictal og utslett:

1. Hvordan ser egentlig disse utslettene ut?

2. Og hvor finner man de som regel?

3. Hva er steven J syndrom og hvordan starter det?

Jeg kan ikke drive hele dagen og studere små røde prikker, skjønner?

mvh

Fortsetter under...

dette er mitt nick

Jeg fikk små røde prikker i ansiktet. Jeg trodde det nesten var kviser, så jeg reagerte ikke på det. Men da jeg kom til legen sa hun at jeg hadde en alvorlig bivirkning av lamictal, og jeg måtte slutte på medisinen. Etter ca en uke (omtrent samtidig som lamictalen var ute av kroppen) forsvant utslettene.

Gjest hypokonder i natt

Har brukt Lamictal i 5 mnd og har lenge vært oppe i maks (400 mg). Har ikke kjent noe rart.

Men for 1 1/2 mnd siden kom det et utslett som er større enn en prikk. Ca. 2 g 4 cm. Det er flatt og rødt. Egentlig litt eksemaktig. Etterhvert kom det flere til, men ikke alle var så store. Kanskje er der 5-7 tils. De klør ikke alltid, men når de klør er det til å bli sprø av.Og de finnes bare i området fra lysken til knærne. På framsiden.

Tenkte at dette kanskje bare dårlig bruk av bodylotion og uttørking, men jeg får noia om å høre om utslett.

Har lett over hele nettet etter beskrivelse av symtomer på S.J. syndrom.

Blir symptomene hele tiden verre?

Hvor raskt?

Kan man ha fått noe som egentlig er symtomer uten å føle seg dårligere hele tiden? Hvordan ser utslettet ut?

Er det annet enn utslett og feber man skal være oppmerksom på?

Blir den fysiske formen progressivt dårligere? Slik at man ikke føler seg bedre lenge og så kommer det tilbake og blir verre?

Følger alltid feber og dårlig form sammen med utslettet også i tilfelle utslettet har vært der lenge?

Kan man ha fått SJS i form av flekker, men ikke ha andre symptomer?

Jeg har noen ganger allergisymptomer, kan dette forårsakes av SJS?

Hvor lang tid tar det før sykdommen utvikler seg og man blir merkbart dårligere?

Hvis man har et slikt flatt utslett en stund men ikke er i dårlig foem eller bortsett fra snufsete nese som lindres med allergimedisin, kan det være SJS?

Blir utslettet verre hele tiden? Klør det? Flasser huden?

Hvordan påvises sykdommen?

Erfaringer?

(Tror mange lurer på dette...)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...