Gå til innhold

litt vond ja...

Gjest -betennels

Anbefalte innlegg

Gjest -betennels

Heisann

Lurer på om jeg har fått benhinnebetennelse i leggen... Har smerter på framside legg når jeg løper/går. Når jeg har løpt en tur (hvis jeg er så heldig at det går!), har jeg ofte en liten hevelse på leggen. Benhinnebetennelse? Det begynte for noen måneder tilbake da jeg drev med løping. Jeg tok derfor en pause og var ikke så aller verst en stund. Nå har jeg imidlertid begynt å løpe litt igjen, og nå kommer smertene tilbake for fullt. Vel, uansett... Dersom jeg går til legen med dette, hva vil "skje" forutenom at jeg får beskjed om å ta det rolig en stund+betennelsesdempende? Blir slike pasienter vanligvis sendt videre til en fysioterapeut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres hvertfall ut som beinhinnebetennelse. Jeg har lett for å få det hvis av aerobic. Er nokså sånn som du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Prevensjon" mot beinhinnebetennelse: varierende/mykt underlag, bytte mellom å bruke flere par sko (ikke slitte), variasjon i treningen.

Finnes noen "leggvarmere" av latex som skal hjelpe. Vet dessverre ikke hva de heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres hvertfall ut som beinhinnebetennelse. Jeg har lett for å få det hvis av aerobic. Er nokså sånn som du beskriver.

95% sikkert at dette er benhinnebetennelse, høres ikke ut som om du er så sugen på å dra til legen, så her er et tips: hold deg i ro en lang periode, begynn så rolig trening og øk progressivt. Hold deg hele tiden unna hardt underlag som asfalt, 3d møller ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -betennels

95% sikkert at dette er benhinnebetennelse, høres ikke ut som om du er så sugen på å dra til legen, så her er et tips: hold deg i ro en lang periode, begynn så rolig trening og øk progressivt. Hold deg hele tiden unna hardt underlag som asfalt, 3d møller ol.

Tusen takk for svar alle sammen!

Har nå vært hos legen og har funnet ut at det enten er en betennelse i et muskelfeste på framside leggen, eller så er det kompartmentsyndrom.. artig... hehe.. jaja, igjen takk for forslag og råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...