Gå til innhold

patellofemoralt syndrom

madde_60

Anbefalte innlegg

hei, jente 22 her.

har spilt aktivt håndball siden jeg var fem og lever for dette. I april i fjor fikk jeg en vridning i kneet.De trodde det var menisken, men MR viste ingen ting. Jeg begynte å trene meg opp igjenn etter at de hadde tatt ortoskopi der de fant mengder m synovitt og noe brusk. når jeg da hadde fått trent meg opp, dog fortsatt m noen smerter.Noe legen min kalte Patellofemoralt Smertesyndrom. Spilte jeg min første kamp i august 03. da klarer jeg og tråkke over, og det gikk greit ikke så mye smerter, men ankelen glapp over når jeg gikk, løp og spilte kamp. Da vi tok MR av denne var to leddbånd røket og det var inn på operasjon igjen.

Når jeg da hadde gått i seks uker m gips, begynte jeg etter to uker hos fysioterapaut, samtidig som jeg begynte å jobbe igjen. Problemet var at det var ikk e bare ankelen og leggen som var vond. Kneet hofta og lysken var ikke noe god, og jeg hadde fortsatt haltende gange og den ble bare værre. Derfor dro jeg igjen til legen og det ble bestemt at jeg skulle inn i 2 uker for intensiv trenig. Var der en mnd og hadde blitt bare værre.. Da var det fortsatt Patellofemoral Syndrom som fadde forplantet seg i hofte, lysk og delvis rygg. For meg som er vant til å trene 6 dager i uken pluss full jobb er dette ganske er dette en stor forandring. Nå sitter jeg 6mnd etter det siste inngrepet og sliter med mye smerter. Er vondt når jeg sitter, står og går, ikke blitt kvitt haltingen. Er det noe som kan gjøres??? Har vært og fått sprøyter, bedøvelser og kortison, samt masse øvelser og uttøyninger.Har jo lyst til å lære litt om dette også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...