Gå til innhold

i går brøt helvete løs..

Anbefalte innlegg

worried_dad

Det ble noe fryktelig krangling her i går. Mor gråt for første gang foran oss i edru tilstand, og datteren vår knakk sammen og hyperventilerte i omkring ti minutter. Det var fryktelig vondt å høre på. Øynene hennes var helt hovne av gråtingen og mascaran hadde rent ned på kinna hennes. Det er så vondt å se hennes sånn. Hun låste seg inn på badet etterpå. Og i dag så jeg tilfeldigvis armen hennes. den var tydelig kuttet på.. Hva skal jeg gjøre??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/142286-i-g%C3%A5r-br%C3%B8t-helvete-l%C3%B8s/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Kanskje dere skal prøve familieterapi. Du bør kanskje sende datteren din til psykiater slik at hun kan få skikkelig hjelp. Når du sier mor, er det din kone eller din mor? Hun burde, om hun er alkoholkier, få skikkelig hjelp på en klinikk.

Synes nå jeg.

Mvh

Kanskje dere skal prøve familieterapi. Du bør kanskje sende datteren din til psykiater slik at hun kan få skikkelig hjelp. Når du sier mor, er det din kone eller din mor? Hun burde, om hun er alkoholkier, få skikkelig hjelp på en klinikk.

Synes nå jeg.

Mvh

Enig med Kizza- søk hjelp!!

Det er tross alt mange som er der, men man må selv ta kontakt. AA har avdelinger i alle kommuner, og står i telefonkatalogen. Jeg ville også ha gitt jenta spillerom, har du en onkel, tante, bestemor eller noen som kunne tenke seg å ha henne litt hos seg? Skjerm barna! Vet hvor vondt det er å se barna lide.. har selv vært der, og kjent smerten på min egen kropp. Og jeg forbanner den dag i dag mine foreldre som ikke søkte hjelp, og som lot tingene skure og gå fordi man skulle bevare "maska" offentlig, samt at man skulle forsøke å gjøre alt så mye bedre etterhvert. Ungene mister begrep som kjærlighet og trygghet, og dette er en utrolig belastning senere i livet. Kun den sterke overlever dette.

SÅ- hjelp deg selv og din datter, og søk hjelp sammen. Og hjelp henne, samtidig som dere får litt spillerom.

Det er MITT råd..

Lykke til, håper ting går bra!

Undrine1365380677

Hei. Uansett hvor ille det høres ut, så må barna skjermes. Det er skadelig å gå i et hjem der alt er som en berg og dalbane. Søk hjelp eller ta barnet bort derfra. Barn er lojale mot sine foreldre hele livet. Alkoholisme er en sykdom, men det er dessverre frivillig å søke hjelp for det. Lykke til.

worried_dad

Synes nå jeg.

Mvh

Det er moren hennes som drikker. Min kone. Jeg og moren har ingen annet forhold enn at vi bor sammen. Sover ikke i samme seng en gang. Verken jeg eller datteren min kan få moren til å slutte å drikke. Det har alltid vært sånn. Datteren vår sa en gang at moten måtte velge mellom alkoholen og henne. Valget ble tydeligvis alkoholen.

Og datteren vår går til psykolog hos et psykoseteam..

Gjest gjør noe

Det er moren hennes som drikker. Min kone. Jeg og moren har ingen annet forhold enn at vi bor sammen. Sover ikke i samme seng en gang. Verken jeg eller datteren min kan få moren til å slutte å drikke. Det har alltid vært sånn. Datteren vår sa en gang at moten måtte velge mellom alkoholen og henne. Valget ble tydeligvis alkoholen.

Og du sitter bare og ser på hva som skjer med åpne øyne?

Du burde flytte fra den der mora og heller satse på å redde din datter. Moren har sikkert hatt flere sjanser. Nå er det datteren din som trenger din hjelp.

Annonse

Kizza1365380506

Hadde det ikke vært bedre for dere å flytte for dere selv. Det er forståelig at du vil fortsette å bo samen med din kone for å hjelpe henne. Men nok er nok, du kan ikke ødelegge dindatter bare for å hjelpe moren. Kan du ikke få henne lagt inn på avrusing og ta deg skikkelig av din datter? Det er tross alt hun som er den viktigste personen her.

Mvh

worried_dad

Hadde det ikke vært bedre for dere å flytte for dere selv. Det er forståelig at du vil fortsette å bo samen med din kone for å hjelpe henne. Men nok er nok, du kan ikke ødelegge dindatter bare for å hjelpe moren. Kan du ikke få henne lagt inn på avrusing og ta deg skikkelig av din datter? Det er tross alt hun som er den viktigste personen her.

Mvh

Jeg kan ikke kaste ut min kone. Vi eier dette huset sammen, og en hytte. Vi har mange felles eiendeler. Dessuten har hun ikke råd til å bo for seg selv, så det blir som å kaste henne ut på gaten. Så det er ikke så enkelt dessverre.

Takk for svar.

mil1365380270

Jeg kan ikke kaste ut min kone. Vi eier dette huset sammen, og en hytte. Vi har mange felles eiendeler. Dessuten har hun ikke råd til å bo for seg selv, så det blir som å kaste henne ut på gaten. Så det er ikke så enkelt dessverre.

Takk for svar.

Datteren din er selvskader, muligens suicidal, og du tenker på økonomi? Hva om hun plutselig tar livet av seg???

Kizza1365380506

Takk for svar.

Nei, men du må nok velge ut av to onder. Og da mener jeg datteren din er viktigst. Hun har trossalt det meste av livet foran seg. Din kone er ett voksent menneske og bør ta ansvar for livet sitt og det hun gjør mot dere og spesielt datteren.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...