Ranja Skrevet 4. januar 2001 Skrevet 4. januar 2001 Hei! Skoliose ble oppdaget ved kontroll da jeg var 8år. Var til kontroller i 5-6 år etter, og har vært igjen nå nylig. Dette kom frem av den siste kontrollen: "Det er en høyre konveks thoracal scoliose og en venstre konveks på thoracolumbal overgang. Første høyre konveks måles til 23 grader, den caudale venstre konvekse til 15 grader. R: Thoracolumbal scoliose" Skal nå til fysikalsk behandling for scoliose. Legen min har ringt til trygdekontoret for å finne ut om jeg kan få dekket behandlingen, men hun fikk ikke noe klokt svar der. Der var visst mange forskjellige diagnoser som egentlig betydde det samme, og vanskelig å tolke reglene for dette? Har jeg med min diagnose rett til å få dekket fysikalse behandlinger? Vennlig hilsen 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 5. januar 2001 Skrevet 5. januar 2001 Så vidt jeg kan se gis det gratis behandling av scoliose hvis du må bruke korsett, og inntil 6 mndr etter avvikling. I motsatt fall får du fysikalske behandling etter henvisning fra lege, men må dekke egenandel selv. http://www.lovdata.no/for/sf/so/to-20000620-0750-001.html 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.