Gå til innhold

Lesbiske par..

Anbefalte innlegg

Gjest kakie
Skrevet

Hvis en for eksempel ser på Ricky Lake og det er lesbiske par der er det som oftest ei fin dame, feminin osv, og ei jente som ser mer ut som en gutt. Ikke feminin og ingen synlige former, skjult i store klær ofte.

Er det slik det pleier å være at en feminin og en ”maskulin” jente finner hverandre? Er det da slik at den feminine jenta ikke tenner på andre feminine jenter men bare gutteaktige, og omvendt?

Fortsetter under...

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• damedame

23

• cecily

5

• soleil

2

• Flows

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

tror du nå fornærmet mange homofile her inne. etter det jeg har skjønt, så er det utsagnet ditt nesten så ille som å banne i kirken.

tror jeg.

Gjest Daisy
Skrevet

Kjenner i grunn bare et lesbisk par. Der er hun ene _litt_ mer feminin, men hun andre er ikke maskulin heller. Hun bruker sminke, men ikke skjørt...

Ricky Lake er jo litt fjernt fra virkeligheten i de fleste tilfeller da!

Gjest Daisy
Skrevet

Nei.

Så du er feminin med feminin kjæreste?`

Det der hørtes mye verre ut enn det var ment.

Skrevet

tror du nå fornærmet mange homofile her inne. etter det jeg har skjønt, så er det utsagnet ditt nesten så ille som å banne i kirken.

tror jeg.

hehe :) var det mitt korte svar som fikk deg til å tenke slik?

Jeg kan ikke svare for andre, men jeg tror ikke homofile flest blir fornærmet over slikt :)

Vi er bare grundig lei av å måtte påpeke/svare på at det ikke er må være en maskulin og en feminin i et forhold.

Annonse

Skrevet

Så du er feminin med feminin kjæreste?`

Det der hørtes mye verre ut enn det var ment.

Er en helt vanlig (naturlig feminin) dame. Og tenner/tiltrekkes kun av sådanne.

Har venninner som tiltrekkes av de litt mer androgyne. Jeg vanker kanskje ikke med dem som er maskuline og tiltrekkes av sådanne.

Hvorfor lage noe nummer ut av dette? Noen kvinner liker machomenn, andre liker de mer myke. Noen menn liker ekstremt feminine damer, andre liker de mer naturlige. Slik er variasjonen i preferanser hos lesbiske/homofile også.

Skrevet

hehe :) var det mitt korte svar som fikk deg til å tenke slik?

Jeg kan ikke svare for andre, men jeg tror ikke homofile flest blir fornærmet over slikt :)

Vi er bare grundig lei av å måtte påpeke/svare på at det ikke er må være en maskulin og en feminin i et forhold.

lest og sett intervjuer aviser, blad og tv samt snakket bittelitt med homofile. jeg kjenner ikke så mange som er homofile, så jeg skal ikke uttale meg bombastisk her.

er det greit å kalle alle homofile? eller bør jeg si homofile og lesbiske?

Gjest Daisy
Skrevet

Er en helt vanlig (naturlig feminin) dame. Og tenner/tiltrekkes kun av sådanne.

Har venninner som tiltrekkes av de litt mer androgyne. Jeg vanker kanskje ikke med dem som er maskuline og tiltrekkes av sådanne.

Hvorfor lage noe nummer ut av dette? Noen kvinner liker machomenn, andre liker de mer myke. Noen menn liker ekstremt feminine damer, andre liker de mer naturlige. Slik er variasjonen i preferanser hos lesbiske/homofile også.

Okei, beklager. Men spør man ikke, vet man ikke.

Skrevet

Okei, beklager. Men spør man ikke, vet man ikke.

Ingenting å beklage.

Noen er litt mer maskuline enn andre damer, det er ingenting å legge under en stol, men generellt så er vi akkurat som alle andre damer. Men, man ser sjelden ekstremt feminine damer (les: babes) Hvilke klær noen bærer sier mer om moten enn femininitet/maskulinitet. Vi som er i miljøet har også brutt noen normer, så vi bryr oss mindre med hvordan vi "bør" være. Derfor kler mange seg mer avslappett enn de ville gjort om de fortsatt fulgte A4-normen på alle måter. Tror jeg.

Skrevet

lest og sett intervjuer aviser, blad og tv samt snakket bittelitt med homofile. jeg kjenner ikke så mange som er homofile, så jeg skal ikke uttale meg bombastisk her.

er det greit å kalle alle homofile? eller bør jeg si homofile og lesbiske?

Gjør som du vil :) Både homser og lesbiske er homofile.

Og mest av alt er vi vanlige mennesker :)

Skrevet

For min del, så tror jeg faktisk jeg har tilgode å se noen lesbisk som er feminin...

Skrevet

For min del, så tror jeg faktisk jeg har tilgode å se noen lesbisk som er feminin...

Setter månedslønna mi på at du har sett mange feminine lesibiske! :)

Du skjønner det at hvis du bor i en storby så passerer du opptil flere homofile hver dag du går i byen. Men du "ser" oss/dem ikke, fordi vi ser ut som alle andre.

Annonse

Skrevet

that I see

c",)

Skrevet

Det er fordi at de feminine lesbene ser du ikke. Jeg er sikker på at det finnes like mange femi lesber som traktorlesber.

Jeg kjenner mange femi lesber jeg som du antagelig ikke ville gjenkjent :o)

Skrevet

Det er fordi at de feminine lesbene ser du ikke. Jeg er sikker på at det finnes like mange femi lesber som traktorlesber.

Jeg kjenner mange femi lesber jeg som du antagelig ikke ville gjenkjent :o)

Og jeg er sikker på at det finnes flere feminine/naturlige lesbiske enn traktorlesber... :)

Nå. Det får vi tro er mitt siste ord i denne tråden.

Ha en god dag alle sammen!

Gjest skljfg
Skrevet

Ingenting å beklage.

Noen er litt mer maskuline enn andre damer, det er ingenting å legge under en stol, men generellt så er vi akkurat som alle andre damer. Men, man ser sjelden ekstremt feminine damer (les: babes) Hvilke klær noen bærer sier mer om moten enn femininitet/maskulinitet. Vi som er i miljøet har også brutt noen normer, så vi bryr oss mindre med hvordan vi "bør" være. Derfor kler mange seg mer avslappett enn de ville gjort om de fortsatt fulgte A4-normen på alle måter. Tror jeg.

Det vel ikke uten grunn at det er et ord som traktorlesbe?

Jeg har til gode å se en feminin lesbe, de fleste ser ut som en jente i gutteklær.

Men jeg er jo klar over at det er de "synlige" lesbene da.

Skrevet

Det vel ikke uten grunn at det er et ord som traktorlesbe?

Jeg har til gode å se en feminin lesbe, de fleste ser ut som en jente i gutteklær.

Men jeg er jo klar over at det er de "synlige" lesbene da.

Husker du tråden om tykke mennesker forleden? Det ble påstått at de har feitere hud og hår enn normalvektige.

Det kan sammenliknes.

Tykke, homofile, samer, muslimer, alenemødre - alle som er utenfor normalen får et ekstra falkeblikk. Når man finner et fellestrekk hos en del av dem settes dette som standard hos alle.

Tykke - fett hår.

Homser - feminine

Lesbiske - maskuline

Muslimer - selvmordsbombere

alenemødre - snyltere

Er slike generaliseringer rett? Nei.

Eller hva med heterofile damer som har kort hår og aldri bruker skjørt? Hvor mange er det av dere der ute? En god del, ja? Er dere traktorheteroer da?

Hva med heterofile menn som blir mer og mer opptatt av klær, kropp og endog sminke? Heterotøser?

Logger ut. Flere svar kommer ev. senere.

Skrevet

Jeg banner sikkert også i kjerka, men det får stå sin prøve.

Jeg har aldri sett et lesbisk par der begge er utpreget feminine. Har sett flere der de er en av hver type (som du sier), eller der begge ser maskuline ut. Men selvsagt kan jeg godt ha møtt enkeltlesber jeg ikke vet er lesbisk.

Fra studietida husker jeg flere lesbiske par som var veldig sinte.

Ellers ser jeg ikke noe galt i at man lufter slike "fordommer" og forestillinger. Tvert i mot kan den kunnskapen man tilegner seg gjennom svarene kanskje kverke noen fordommer.

Samtidig skjønner jeg godt at lesbiske er lei av å bli stigmatisert og sett på som bare lesbiske. Uten sammenligning for øvrig skjer noe av det samme med eldre. De er liksom bare eldre, ikke en masse mennesker med ulike meninger og verdier.

Skrevet

>

Jeg kjenner mange både homofile og heterofile par, jeg skjønner heller ikke folks behov for å putte grupper i bås med nedlatende ord/ beskrivelser.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...