Gå til innhold

revmatisme???

royen90

Anbefalte innlegg

hei.

jeg lurer på om jeg kansje kan ha en form for revatisme.

jeg jobber i norsjøen som stillasbygger, og var for to dager siden ved besøk hos medic her ute, og forklarte mine plager, han sa at d kunne minne litt om en form for revatisme. plagene skal jeg foklare deg så godt som mulig.

-jeg har hatt de en del år, ca 7-8 år. det er kløe/kilinger i ledd, som kne,albue,fingrer,tær. og av og til i skulderbladene.

det har vert så passe galt at jeg har våknet midt på natten av dette. jeg har vert her ute i norsjøen 13 dager idag, og har hatt søvnproblemer de 4 siste dagene på grunn av den irriterende kilingen/kløen. så medicen her ute bestemte seg for å sende meg hjem idag, da han mente det ikkje va forsvarlig for meg å jobbe så lenge at jeg ikkje hadde fått den søvnen jeg hadde.

disse plagene kommer ca 2-3 ganger per år i perioder, noen ganger varer de bare 1 uke, andre ganger varer de 1 måned.

hva kan dette skjylles, er det revatisme eller er det noe annet???

hilsen roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-royen90.

Vel, en eller annen form for reumatisme kan det være, som øyensynlig kommer "opp i dagen" fra tid til annen. Jeg tror legen på plattformen gjorde rett ved å sende deg hjem. Bruk nå anledningen til å kontakte fastlegen din for en fullstendig helsesjekk med blodprøver etc. Enkelte reumatiske tilstander lar seg ikke avsløre ved selv omfattende blodprøver. Likevel er det riktig med en bred totalvurdering. Men tilslutt, hardt fysisk arbeide sammen med mentalt stress kan også gi plager som f. eks. minner om det du skriver her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...