Gjest vil ikke bli stor Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Går opp i vekt:-( Hei! Jeg gikk ned 20 kilo i forfjor på den dumme måten, ved å spise nesten ingenting. Ja, jeg vet det!! Nå har jeg gått opp 5 kilo på disse 2 årene, og jeg må gjøre noe for å stoppe dette. Hva gjør jeg? Trene? Hvor mye hver dag? Hva trene mest med? Viktig mat? Det eneste jeg nå gjør er å gå 5-6 km hver dag, turgåing. Jeg trente tidligere, men ikke nå. Kan dere gi meg et bra start-program for å få opp forbrenningen? Tusen takk!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Du går 5-6 km hver dag? Det er i så fall kjempebra trening. Du kan bytte ut to av dagene med styrketrening slik at du øker muskelmassen. Muskler forbrenner mer enn fett, så de er bra å ha! Når det gjelder å spise så gjelder jo det opplagte; kutte ut sjokolade, smågodt, chips, brus og alt annet som er fullt av sukker og enkle karbohydrater uten næringsverdi. Du bør passe på å spise ofte, men mindre mengder. F.eks: frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds. Drikk massevis av vann. Føler du at du tisser mer av det, så balanserer kroppen det ut etter et par dager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vil ikke bli stor Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Du går 5-6 km hver dag? Det er i så fall kjempebra trening. Du kan bytte ut to av dagene med styrketrening slik at du øker muskelmassen. Muskler forbrenner mer enn fett, så de er bra å ha! Når det gjelder å spise så gjelder jo det opplagte; kutte ut sjokolade, smågodt, chips, brus og alt annet som er fullt av sukker og enkle karbohydrater uten næringsverdi. Du bør passe på å spise ofte, men mindre mengder. F.eks: frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds. Drikk massevis av vann. Føler du at du tisser mer av det, så balanserer kroppen det ut etter et par dager. Jeg tar 20 situps hver kveld, har også noen vekter på 2x5 kilo som jeg trener med. Tar ellers øvelser for lår. Jeg har fått et irriterende tillegg rundt magen, slik at trusa ruller seg nedover. Hater det og vil ha det vekk. Flere gode råd til mageøvelser? Tusen takk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
damedame Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Spiser du nok nå? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vil ikke bli stor Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Spiser du nok nå? Jeg vet ikke det... Jeg spiser 1 skive til frokost, 1 skive etter 3 timer, råe grønnsaker; blomkål og brokkoli, så går det i skive hver tredje time. Knasker gulrøtter og paprika innimellom, og drikker mye vann hele dagen. Jeg har ikke så veldig god appetitt, og er matlei, har ikke lyst på så mye. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
damedame Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Jeg vet ikke det... Jeg spiser 1 skive til frokost, 1 skive etter 3 timer, råe grønnsaker; blomkål og brokkoli, så går det i skive hver tredje time. Knasker gulrøtter og paprika innimellom, og drikker mye vann hele dagen. Jeg har ikke så veldig god appetitt, og er matlei, har ikke lyst på så mye. Skjønner godt at du er matlei. Hva med å bytte ut skivene med varm mat? Suppe som du lager fra bunnen. Wokede grønnnsaker med kylling eller rødt kjøtt. Sushi. Laks med tilbehør. Nudler, reker, sopp, mais, sukkererter, hvitløk og annet snacks. Bruk olje i maten. Tisselolje skal være veldig god, også for hjernen. Vet ikke om den selges i Norge. Eller yoghurt? (ev. med frokostblanding/havregryn og rosiner i) Se i kokeboka di. Tenker du finner mye mat som er mer spennende enn brødskivene. Minst 4 måltid om dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Jeg tar 20 situps hver kveld, har også noen vekter på 2x5 kilo som jeg trener med. Tar ellers øvelser for lår. Jeg har fått et irriterende tillegg rundt magen, slik at trusa ruller seg nedover. Hater det og vil ha det vekk. Flere gode råd til mageøvelser? Tusen takk! Nei, jeg har ingen gode tips, men du kan jo søke på treningssider og se om du får noen tips. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rusle Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Jeg tar 20 situps hver kveld, har også noen vekter på 2x5 kilo som jeg trener med. Tar ellers øvelser for lår. Jeg har fått et irriterende tillegg rundt magen, slik at trusa ruller seg nedover. Hater det og vil ha det vekk. Flere gode råd til mageøvelser? Tusen takk! Her er noen. Tenkte jeg skulle begynne med den selv. Men har ikke som mål å få vaskebrett ;o) http://www.trening.no/mndtips.php 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vil ikke bli stor Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Her er noen. Tenkte jeg skulle begynne med den selv. Men har ikke som mål å få vaskebrett ;o) http://www.trening.no/mndtips.php Hva syns gutta om damer med "vaskebrett" hehe:-) Jeg syns personlig det IKKE er pent når damer har oppbygde muskler, og som den hyperfeminine dama jeg er vil jeg bare være ei pen lita jente med sunn kropp:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Hva syns gutta om damer med "vaskebrett" hehe:-) Jeg syns personlig det IKKE er pent når damer har oppbygde muskler, og som den hyperfeminine dama jeg er vil jeg bare være ei pen lita jente med sunn kropp:-) Alle mennesker har vaskebrett. Du også. Det synes bare ikke på grunn av fettet. Vaskebrett på damer er utrolig pent, og hvor mye fett en sunn og frisk kvinne har på kroppen, har fint lite å gjøre med hvor feminin jenta er. Det er en myte at kvinnelige former er runde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rusle Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Alle mennesker har vaskebrett. Du også. Det synes bare ikke på grunn av fettet. Vaskebrett på damer er utrolig pent, og hvor mye fett en sunn og frisk kvinne har på kroppen, har fint lite å gjøre med hvor feminin jenta er. Det er en myte at kvinnelige former er runde. "Det er en myte at kvinnelige former er runde" Hva er de da, rektangulære? ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rusle Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Hva syns gutta om damer med "vaskebrett" hehe:-) Jeg syns personlig det IKKE er pent når damer har oppbygde muskler, og som den hyperfeminine dama jeg er vil jeg bare være ei pen lita jente med sunn kropp:-) Nei, jeg synes heller ikke det er fint. Lite feminint. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 "Det er en myte at kvinnelige former er runde" Hva er de da, rektangulære? ;o) "Runde" blir ofte brukt som synonym med "lubne". Fra naturens side ble ikke mennesket foret med sjokolade og kaker, så den økende fedmen i samfunnet er et resultat av endringer av vaner innen kosthold og fysisk aktivitet. Mange unnskylder deres "kroppslige utvikling" med at "kvinner skal ha former", mens kvinner med vaskebrett nærmest må være anorektiske. Det er så feil som det kan få blitt. Kvinner med synlig vaskebrett spiser sannsynligvis mer enn sine lubne venninner. De spiser bare riktigere. Og det er ikke spesielt vanskelig å se forskjell på en tynn og sunn jente, og en tynn og syk jente. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 "Runde" blir ofte brukt som synonym med "lubne". Fra naturens side ble ikke mennesket foret med sjokolade og kaker, så den økende fedmen i samfunnet er et resultat av endringer av vaner innen kosthold og fysisk aktivitet. Mange unnskylder deres "kroppslige utvikling" med at "kvinner skal ha former", mens kvinner med vaskebrett nærmest må være anorektiske. Det er så feil som det kan få blitt. Kvinner med synlig vaskebrett spiser sannsynligvis mer enn sine lubne venninner. De spiser bare riktigere. Og det er ikke spesielt vanskelig å se forskjell på en tynn og sunn jente, og en tynn og syk jente. Gi deg nå, diddelidu, hvis du fortsetter nå får du sikkert alle på nakken ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rusle Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 "Runde" blir ofte brukt som synonym med "lubne". Fra naturens side ble ikke mennesket foret med sjokolade og kaker, så den økende fedmen i samfunnet er et resultat av endringer av vaner innen kosthold og fysisk aktivitet. Mange unnskylder deres "kroppslige utvikling" med at "kvinner skal ha former", mens kvinner med vaskebrett nærmest må være anorektiske. Det er så feil som det kan få blitt. Kvinner med synlig vaskebrett spiser sannsynligvis mer enn sine lubne venninner. De spiser bare riktigere. Og det er ikke spesielt vanskelig å se forskjell på en tynn og sunn jente, og en tynn og syk jente. "Og det er ikke spesielt vanskelig å se forskjell på en tynn og sunn jente, og en tynn og syk jente" Det har du rett i. Men kvinner skal fra naturens side ha fett på kroppen. Og dette fettet legger seg spesielt rundt hofter/lår/mage. De er dermed ikke lubne ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 "Og det er ikke spesielt vanskelig å se forskjell på en tynn og sunn jente, og en tynn og syk jente" Det har du rett i. Men kvinner skal fra naturens side ha fett på kroppen. Og dette fettet legger seg spesielt rundt hofter/lår/mage. De er dermed ikke lubne ;-) Alle skal ha fett på kroppen. Vi trenger det for å fungere. Men det er forskjell på fett og fett, og for mye fett er ikke på noen måte sunt. Hva som er "for mye fett" er selvsagt en definisjonssak, men er man "lubben" har man mer fett enn man strengt tatt trenger. Folk må gjerne være lubne, for all del, men mange unnskylder lubbenheten med at det er "sånn kvinner skal være", og det er selvsagt feil. Nå er det også en definisjonssak hvordan "kvinner skal være", men man trenger i hvert fall ikke disse kiloene for mye. Men noen trives best sånn. Det sier de i hvert fall mellom slankekurene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 "Og det er ikke spesielt vanskelig å se forskjell på en tynn og sunn jente, og en tynn og syk jente" Det har du rett i. Men kvinner skal fra naturens side ha fett på kroppen. Og dette fettet legger seg spesielt rundt hofter/lår/mage. De er dermed ikke lubne ;-) Men jeg har ikke det fettet jeg og ikke klarer jeg å få det heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Gi deg nå, diddelidu, hvis du fortsetter nå får du sikkert alle på nakken ) Kan ikke forstå hvorfor jeg skal få noen på nakken for det her, men du har vel generelt rett i at fett er et svært følsomt tema for mange. Det er for eksempel lovlig å si til en jente at "fy, nå synes jeg du begynner å bli tynn!", men hvis man prøver seg på "fy, nå synes jeg du begynner å bli tykk!", så får man seg fort 2 tette og en badehette. En fryktelig dobbeltmoral. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Kan ikke forstå hvorfor jeg skal få noen på nakken for det her, men du har vel generelt rett i at fett er et svært følsomt tema for mange. Det er for eksempel lovlig å si til en jente at "fy, nå synes jeg du begynner å bli tynn!", men hvis man prøver seg på "fy, nå synes jeg du begynner å bli tykk!", så får man seg fort 2 tette og en badehette. En fryktelig dobbeltmoral. Du vet, her på forumet bør man holde seg unna dette tema og røyking. Før man vet ordet av det har man hele bøtteballetten over seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rusle Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Alle skal ha fett på kroppen. Vi trenger det for å fungere. Men det er forskjell på fett og fett, og for mye fett er ikke på noen måte sunt. Hva som er "for mye fett" er selvsagt en definisjonssak, men er man "lubben" har man mer fett enn man strengt tatt trenger. Folk må gjerne være lubne, for all del, men mange unnskylder lubbenheten med at det er "sånn kvinner skal være", og det er selvsagt feil. Nå er det også en definisjonssak hvordan "kvinner skal være", men man trenger i hvert fall ikke disse kiloene for mye. Men noen trives best sånn. Det sier de i hvert fall mellom slankekurene. Nei, jeg mener ikke å være lubben. Men kvinner har dette ekstra lageret av fett. Kvinner blir omtrent aldri "senete" som menn kan bli. Et kvinnelig skjelett har da former. Huff da, du skjønner hva jeg mener ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.