Gå til innhold

Tips om lukt som katter avskyr

Anbefalte innlegg

gardina1365380627
Skrevet

*har en svææært fjern erindring om en gammel mann det luktet møllkuler av*... sjekk hos fargehandler'n?

jeg mener og huske at de selger noen små grønne kuler i dyrebutikene,som det skal være en lukt på som katter ikke liker,vi mennesker merker ikke denne lukten.

Fortsetter under...

Skrevet

jeg mener og huske at de selger noen små grønne kuler i dyrebutikene,som det skal være en lukt på som katter ikke liker,vi mennesker merker ikke denne lukten.

De grønne kulene er de krystallene jeg snakket om, tror jeg. Og vi kjenner lukta...lukter som sterk parfyme, men er ufarlig.

Men nå har jeg kjøpt to flasker med dette, hver på 70kroner pr.stk, og fortsatt oppholder kattefaen seg i hagen...grr..er så møkkalei.

Katter i tettbygde strøk skulle vært forbudt.

Gjest what the...
Skrevet

Plant fløyelsblomster.

Drypp peppermynteolje på en trebit eller skaff deg peppermyntetre.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

De grønne kulene er de krystallene jeg snakket om, tror jeg. Og vi kjenner lukta...lukter som sterk parfyme, men er ufarlig.

Men nå har jeg kjøpt to flasker med dette, hver på 70kroner pr.stk, og fortsatt oppholder kattefaen seg i hagen...grr..er så møkkalei.

Katter i tettbygde strøk skulle vært forbudt.

heia amber sun -- flott at noen tør å uttale seg negativt om dyrehold, folk har jo nærmest hellig forhold til sine firbente.. Synes man burde bo på landet hvis man skal ha dyr, egentlig. Men jeg ser jo også at mange har glede av sine øremerkede, kastrerte, degenererte.... osv., - venner i ensomheten

Gjest mor i juni
Skrevet

heia amber sun -- flott at noen tør å uttale seg negativt om dyrehold, folk har jo nærmest hellig forhold til sine firbente.. Synes man burde bo på landet hvis man skal ha dyr, egentlig. Men jeg ser jo også at mange har glede av sine øremerkede, kastrerte, degenererte.... osv., - venner i ensomheten

"flott at noen tør å uttale seg negativt om dyrehold"

Kommer jo an på sammenhengen da, det re fordeler og ulemper med det meste her i verden..

Skrevet

Ja, jeg syns det er ille med katter som reker rundt i tettbygde strøk, jeg.

Det jeg syns flere burde tenke på, er at alle ikke er like begeistret for ens egne kjæledyr. En bør ikke forvente at alle skal like å ha katter rekende i hagen når en ikke har katt selv, f eks, eller like at en hund kommer hoppende og bjeffende når en ikke kjenner hunden.

Kjæledyr er alle tiders å ha, men en må ikke la dem plage andre. Hunder bør gå i bånd og ikke løpe løse, og katter bør enten være innekatt eller bo på bondegård, f eks, syns jeg. Samme hva kattemenneskene selv sier.

Jeg har akvariefisk, og det er min greie. Men jeg forventer ikke at alle skal ha like stor opplevelse av akvarium som jeg har. Jeg går heller ikke over til naboen og plager dem med fiskene ;)

Annonse

laguna1365380434
Skrevet

Det finnes noe i dyrebutikken som heter "katt deg vekk"..Men det tror jeg mest er ment for utendørsbruk, i sandkasser o.l..

Ellers har jeg som flere her, hørt appelsin og sitron, men i tillegg også tabasco.

Jeg har også hørt at katter ikke liker å trå på folie, uten at jeg dermed sier at det er lett å anvende denne kunnskapen praktisk..;)

Skrevet

Katt-deg-vekk som en nevner kan brukes inne. Jeg brukte den på møblene for å få katta til å slutte å kvesse kjlørne der. Det virket dog bare en liten stund. Det eneste som virker på ham er å ha en dusjflaske stående klar og gi katta en dusj når den gjør noe galt. Min ble så redd den at han sluttet og løp unna bare han så den.

Gjest Liza i London
Skrevet

Appelsinskall? Virkelig?

Hvis stemmer, skal jeg putte appelsinskall litt skjult rundt i hagen...for jeg er møkkalei av katter som reker rundt.

Har kjøpt noen sånne grønne krystallgreier, men jeg syns kattene går her likevel, jeg.

*skriver ned appelsiner på handlelista*

Det aller beste tipset er å sette en skål Valeriana ( fåes i helsekostbutikker..beroligende for mennesker) i naboens hage!

Katter elsker det, blir tilnærmet psykotiske, extremely happy, og vil derved holde seg der i håp om å få mere av stoffet - og gi blanke i å være hos deg.

Har brukt det med stort hell her, men - vi har naboer som liker katter dah....

Skrevet

Det aller beste tipset er å sette en skål Valeriana ( fåes i helsekostbutikker..beroligende for mennesker) i naboens hage!

Katter elsker det, blir tilnærmet psykotiske, extremely happy, og vil derved holde seg der i håp om å få mere av stoffet - og gi blanke i å være hos deg.

Har brukt det med stort hell her, men - vi har naboer som liker katter dah....

Hm, det var kanskje noe...det er naboen i samme hus (bor i tomannsbolig) som har katt...i tillegg til flere andre i nabolaget.

Noterer tipset :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...