Gjest Pricilla Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 Min kjære storebror gifter seg til sommeren.. Og jeg ANER IKKE hvor mye som forventes å få i gave.. Hvilken sum bør jeg minst gi? Fra meg og samboeren altså? En i familien mente minst 1500,- fra oss.. Jeg aner ikke! Hvor mye ga dere for? Jeg har råd til å gi det jeg vil.. Eller ikke et hus da, men kan gi litt, men vil jo ikke helst overdrive heller da.. Lurer derfor på hva som er vanlig? 0 Siter
Gjest Terakotta Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 Husker ikke om vi fikk 1000 eller 1400 av min søster...skal gi til henne nå i sommer jeg også - regner med rundt der. DESSUTEN ordnet min søster utdrikkingslag, -og masse annet rart - som jeg slipper denne gangen. Tenker jeg gir 1000,- og et maleri og en TÅREDRYPPENDE TALE! - hehe, laget i PowerPoint for å plage ho veldig,,,eller no sånt... 0 Siter
Gjest Pricilla Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 Husker ikke om vi fikk 1000 eller 1400 av min søster...skal gi til henne nå i sommer jeg også - regner med rundt der. DESSUTEN ordnet min søster utdrikkingslag, -og masse annet rart - som jeg slipper denne gangen. Tenker jeg gir 1000,- og et maleri og en TÅREDRYPPENDE TALE! - hehe, laget i PowerPoint for å plage ho veldig,,,eller no sånt... Tale ja.. herregud, forventes det at eldste søsken holder tale, eller er det frivillig?? jeg har sceneskrekk... Tør nok ikke det nei! Hjelpes.. 0 Siter
Gjest forloveren Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 Tale ja.. herregud, forventes det at eldste søsken holder tale, eller er det frivillig?? jeg har sceneskrekk... Tør nok ikke det nei! Hjelpes.. HAH! :-) Jeg skal være forlover i min søsters bryllup til sommeren, og jeg MÅ nok holde tale! :-) Men jeg tror nok egentlig at det som forventes er at forloverne, en forelder på hver side og brudgommen holder tale. Ellers tror jeg det er frivillig. 0 Siter
Gjest Pricilla Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 HAH! :-) Jeg skal være forlover i min søsters bryllup til sommeren, og jeg MÅ nok holde tale! :-) Men jeg tror nok egentlig at det som forventes er at forloverne, en forelder på hver side og brudgommen holder tale. Ellers tror jeg det er frivillig. Puh! ; ) da sniker jeg meg unna... Jeg er gudskjelov ikke forlover. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 Skal du gi penger i gave? Er ikke det litt stusselig, da? 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 Ang gave: Jeg ville gitt noe de ønsket seg og som jeg hadde råd til. Spiller ingen rolle om det er 19.90 eller 1000 kroner. Poenget er vel at de får noe de blir glad for?? Ang tale: Forventet? Sikkert. Frivillig: I aller høyeste grad. 0 Siter
Gjest Pricilla Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 Skal du gi penger i gave? Er ikke det litt stusselig, da? men lurer på hva som er vanlig å KJØPE gave for...? De legger ut ønskeliste på Glassmagasinet, og de vet helt sikkert hva det forskjllige koster... Kjøper så klart noe de ønsker seg da. Og det er ikke penger.. Kanskje bryllupsreise, spleise med andre.. De har snakket om det. 0 Siter
shandy Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 Tale ja.. herregud, forventes det at eldste søsken holder tale, eller er det frivillig?? jeg har sceneskrekk... Tør nok ikke det nei! Hjelpes.. Litt rart hvis du ikke sier noe - mener nå jeg. Men du kan jo skrive en sang, noe som er like moro for henne, og mindre plagsomt for deg. Sikkert masse minner du kommer på som du kan putte inn der Ang gave: gi det du føler for. Hun/de har vel også en ønskeliste kanskje..... 0 Siter
Gjest malun Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 men lurer på hva som er vanlig å KJØPE gave for...? De legger ut ønskeliste på Glassmagasinet, og de vet helt sikkert hva det forskjllige koster... Kjøper så klart noe de ønsker seg da. Og det er ikke penger.. Kanskje bryllupsreise, spleise med andre.. De har snakket om det. Så lenge du ikke skal gi penger, spiller det ikke så stor rolle hvor mye du kjøper for. Da er det gaven som teller, så jeg ville gjort meg litt flid med å finne den rette gaven. 0 Siter
Gjest uten signatur Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 Tale ja.. herregud, forventes det at eldste søsken holder tale, eller er det frivillig?? jeg har sceneskrekk... Tør nok ikke det nei! Hjelpes.. Ingen søsken BØR holde tale da! Herregud det er jo blitt helt vilt det greiene der. Det er jo mange som ikke har holdt tale før, synes det er tull å true folk til slikt. Tale fra foreldre og forlovere får holde. Finnes skrekkeksempler fra bryllupsmiddager hvor tale meg her og der har gjort at middagen ikke har vært avsluttet før nesten midnat. Sååååååå langdrygt da! Da jeg og våre venner feiret bryllup for tjue år siden så holdt ikke forloverne tale bestandig en gang. En sang var godtatt. Og ofte var det en standardsak som var litt forandret på. Bare tull at alt liksom skal være så fint og flott. Så skal liksom en hel del mennesker sitter der med middag til kuvertpris kr 500 og ikke greie å myte maten fordi de gruer seg til talen? Nei, slikt burde være frivillig. 0 Siter
Gjest Sniff Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 Ingen søsken BØR holde tale da! Herregud det er jo blitt helt vilt det greiene der. Det er jo mange som ikke har holdt tale før, synes det er tull å true folk til slikt. Tale fra foreldre og forlovere får holde. Finnes skrekkeksempler fra bryllupsmiddager hvor tale meg her og der har gjort at middagen ikke har vært avsluttet før nesten midnat. Sååååååå langdrygt da! Da jeg og våre venner feiret bryllup for tjue år siden så holdt ikke forloverne tale bestandig en gang. En sang var godtatt. Og ofte var det en standardsak som var litt forandret på. Bare tull at alt liksom skal være så fint og flott. Så skal liksom en hel del mennesker sitter der med middag til kuvertpris kr 500 og ikke greie å myte maten fordi de gruer seg til talen? Nei, slikt burde være frivillig. Åååå - jeg kunne skrevet dette selv. Jeg er tale-hater. 0 Siter
Gjest Terakotta Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 Tale ja.. herregud, forventes det at eldste søsken holder tale, eller er det frivillig?? jeg har sceneskrekk... Tør nok ikke det nei! Hjelpes.. neida - det er bare VI som er så taletrengte! 0 Siter
Gjest Terakotta Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 men lurer på hva som er vanlig å KJØPE gave for...? De legger ut ønskeliste på Glassmagasinet, og de vet helt sikkert hva det forskjllige koster... Kjøper så klart noe de ønsker seg da. Og det er ikke penger.. Kanskje bryllupsreise, spleise med andre.. De har snakket om det. ok! - Vi ønsket oss penger til en reise vi, -og den går av stabelen snart, meget snart! 0 Siter
Gjest Terakotta Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 Skal du gi penger i gave? Er ikke det litt stusselig, da? Ikke stusselig om man ønsker seg det og "har alt" 0 Siter
Gjest malun Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 Ikke stusselig om man ønsker seg det og "har alt" Vel, må innrømme at jeg uansett synes det er stusselig med penger i bryllupsgave, jeg. Synes det er litt ulekkert også, om det eneste brudeparet ønsker seg er penger til eget forbruk. Penger til et formål, derimot - det er flott å ønske seg dersom man "har alt". 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 Dersom de legger ut ønskeliste på Glasmagasinet el.l., er saken grei: KJøp noe du synes dere har råd til, jeg vil tro de blir glade for alt som står på lista, siden de har ønska seg det. ;o) 0 Siter
cecily Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 hadde jeg hatt søsken som skulle gifte seg nå, hadde jeg gitt for ca 1000-1500 ja. da jeg var 16 år ga jeg søsteren min gave for 700,- og det var masse penger for meg. jeg ønsket å gi dem noe som var av kvalitet og som de ville huske var fra meg. skal i bryllup til nær venninne i høst, og tenker å kjøpe gave for ca 5-600 kr. 0 Siter
nynne Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 Da Gubbens bror og frue giftet seg ønsket de seg en vakker vase og penger til bryllupsreise. Vasen var ikke så dyr, så vi kjøpte den og fylte den med blomster, og så ga vi litt cash i det landets valuta i tillegg sånn helt symbolsk siden jeg syns kontanter er en kjip gave å gi, men skjønner at det var kjekt å få. 0 Siter
Åsemor Skrevet 13. april 2004 Skrevet 13. april 2004 Da brodern gifta seg ga jeg bare en liten symbolsk gave. Men jeg hjalp til mye før, under og etter bryllupet, og så på det som en del av gaven. Jeg syns ikke du bør bruke så mye penger på det. 500 kr kanskje. Toppen 1000. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.