Gå til innhold

Beregne ansinitet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det lover el. forskrifter for hvordan en beregner ansinitet? Jeg trodde at du har krav på at arbeidsgiver beregner ansinitet fra jobb du har hatt etter fyllte 18 år, men det ser ikke ut til at dette gjelder for alle.....noen som vet hvor jeg finner noe om dette ? linker.....

MVH

Skrevet

Det kommer an på hvilket yrke du har, det.

I mitt yrke får vi fastsatt ansiennitet av arbeidgiver ved første jobb. Da jeg begynte, fikk jeg feks 2 års ansiennitet for relevant utdannelse, av tilsammen fem års universitet/høyskole o.l.

Jeg fikk selvsagt ingen ansiennitet for jobber jeg har hatt i andre yrker.

Skrevet

I mitt yrke får vi fastsatt ansiennitet av arbeidgiver ved første jobb. Da jeg begynte, fikk jeg feks 2 års ansiennitet for relevant utdannelse, av tilsammen fem års universitet/høyskole o.l.

Måtte bare rette tittelen...

Gjest frk. rettepenn
Skrevet

Måtte bare rette tittelen...

,

Skrevet

Bare av ren nysgjerrighet - hvor tok du den yrkesrelevante delen av utdanninga di? i nord - i sør eller i vest? Jeg har samme utdanninga - fra vest.

Skrevet

Bare av ren nysgjerrighet - hvor tok du den yrkesrelevante delen av utdanninga di? i nord - i sør eller i vest? Jeg har samme utdanninga - fra vest.

Vest.

Spennende. Lenge siden?

Skrevet

Vest.

Spennende. Lenge siden?

Begynner å bli noen år siden, ja. fra 1993-1995.

Skrevet

Begynner å bli noen år siden, ja. fra 1993-1995.

Hm. Rett før meg. Da har vi felles kjente - jeg kjenner en del fra ditt kull. Kanskje sågar deg?

Spennende! ;o)

Skrevet

Hm. Rett før meg. Da har vi felles kjente - jeg kjenner en del fra ditt kull. Kanskje sågar deg?

Spennende! ;o)

Skummelt! ;-)

Skrevet

Spennende! ;o)

Kom nettopp på - det er vel TO utdanninger i vest? Gikk på den på Sunnmøre, jeg.

Skrevet

Kom nettopp på - det er vel TO utdanninger i vest? Gikk på den på Sunnmøre, jeg.

Samme her! ;o)

Skrevet

Samme her! ;o)

*hmmmmmm* Da har vi vel vært en del på Kroa samtidig, kan jeg tenke meg. Savner Treet, jeg...

Skrevet

*hmmmmmm* Da har vi vel vært en del på Kroa samtidig, kan jeg tenke meg. Savner Treet, jeg...

Det hendte jeg var på Kroa, ja...

og gode, gamle Treet - med lasagnen som var så god dagen derpå.

Nå er det jo visstnok blitt helt villt der borte, de selger jo til og med øl i kommunen, Porse har brennevinsløyve - og man kan gå på kaffebar.

Nei, tidene endrer seg. ;o)

Skrevet

Det hendte jeg var på Kroa, ja...

og gode, gamle Treet - med lasagnen som var så god dagen derpå.

Nå er det jo visstnok blitt helt villt der borte, de selger jo til og med øl i kommunen, Porse har brennevinsløyve - og man kan gå på kaffebar.

Nei, tidene endrer seg. ;o)

Hva! brennvinsløyve på Porshe? Hvor går verden? :-)

Nei takke meg til rekekveldene på La Paz, med bulgarsk dansetrio (i gull-lamè) som sang "musse lys og musse varme"....

Skrevet

Hva! brennvinsløyve på Porshe? Hvor går verden? :-)

Nei takke meg til rekekveldene på La Paz, med bulgarsk dansetrio (i gull-lamè) som sang "musse lys og musse varme"....

Kegg...og "jente så komme og jente så går"

Da schwingte det, gitt!

;oD

Skrevet

Kegg...og "jente så komme og jente så går"

Da schwingte det, gitt!

;oD

*rødme*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...