Gå til innhold

Jordomseiling, egoisme eller...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herlig! Syns jeg! :)

Hadde jeg vært faren til dine barn - så hadde jeg unnet dem det -selv om jeg syns det høres farlig ut. Jeg ville også hatt mulighet for å hilse på dem ved å reise et sted dere ankom underveis. - Jeg ville også stilt som krav at dere ringte hjem ofte :)

God tur!

Hei.

Ja, jeg tror også faren i dette tilfelle unner ungene turen.

Og vi planlegger lange (der det lar seg gjøre!) samtaler på telefon. Har også tenkt på å kjøpe en haug med engangskameraer som vi sender hjemover. Så kan de respektive fremkalle dem og titte på "livet på båten".

Videosnutter går det også an å sende hjemover.

Vennlig hilsen

Skrevet

Hei.

Ja, jeg tror også faren i dette tilfelle unner ungene turen.

Og vi planlegger lange (der det lar seg gjøre!) samtaler på telefon. Har også tenkt på å kjøpe en haug med engangskameraer som vi sender hjemover. Så kan de respektive fremkalle dem og titte på "livet på båten".

Videosnutter går det også an å sende hjemover.

Vennlig hilsen

Hei,

Du kan sende bilder fra digital-kamera som vedlegg til eposter fra internett-kaféer (de finnes de fleste steder).

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei Sør!

Ja, vi har tenkt på både flyturer og pirater. Ikke nødvendigvis i den rekkefølgen! ;o)

Spørsmålet er bare hvor mye penger man har igjen til slike flyturer. Men det skal gå.

Vennlig hilsen

Hei,

Flybilletter til barn koster ikke så mye, og særlig ikke sammenlignet med hva det koster å være på reisefot et helt år.

Videre, kjøp en GSM/GPS tracker, slik at de andre kan følge med på internett hvor dere er, så lenge dere er innen GSM rekkevidde.

Med vennlig hilsen

Gjest uten signatur
Skrevet

Hei!

Jeg skjønner ikke helt hva du mente med kvinnen til min eks. Mente du moren til mine stebarn?

Jeg ordla meg kanskje litt feil, for jeg mente slett ikke å presse henne til å gå med på noe slikt. Jeg tenkte nå mer på om vi skulle si "enten alle eller ingen".

Det kommer til å være fryktelig sårt hvis de to guttene må vinke oss avgårde.

Tilslutt må jeg bare si at vi ikke vil lufte dette for barna før alle voksne er enige.

Vennlig hilsen

Åja, så det er din nåværende samboers barn du snakker om! Da blir det jo LITT enklere. Jeg fikk det for meg at det var din eksmanns nye barn av en eller annen grunn. hehe...

Skrevet

Hei,

Du kan sende bilder fra digital-kamera som vedlegg til eposter fra internett-kaféer (de finnes de fleste steder).

Med vennlig hilsen

Hei igjen!

Ja, det var igrunn det jeg mente med videosnutter.

:o)

Skrevet

Hei,

Flybilletter til barn koster ikke så mye, og særlig ikke sammenlignet med hva det koster å være på reisefot et helt år.

Videre, kjøp en GSM/GPS tracker, slik at de andre kan følge med på internett hvor dere er, så lenge dere er innen GSM rekkevidde.

Med vennlig hilsen

Ettersom jeg forstår så er visst GPS nærmest for standard utstyr å regne nå for tiden. Og det er jo ikke så rart. Det er jo et supert verktøy for å vite hvor i verden man er.

Skrevet

Ettersom jeg forstår så er visst GPS nærmest for standard utstyr å regne nå for tiden. Og det er jo ikke så rart. Det er jo et supert verktøy for å vite hvor i verden man er.

Hei,

Jo, men det finnes utstyr for noen tusen som kombinerer GPS med en GSM-"telefon", og som sender båtens posisjon til en server, som så gjør at barnene kan gå inn på internettet og se på et kart hvor båten er. (Forutsatt at den er utenfor kysten av et land med GSM nettverk.)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Jo, men det finnes utstyr for noen tusen som kombinerer GPS med en GSM-"telefon", og som sender båtens posisjon til en server, som så gjør at barnene kan gå inn på internettet og se på et kart hvor båten er. (Forutsatt at den er utenfor kysten av et land med GSM nettverk.)

Med vennlig hilsen

Mulig jeg er litt uskolert, her, men jeg trodde det var sånn de fleste hadde.

De jeg har vært i kontakt med hadde kontakt med omverdenen via internett.

Så jeg så den biten som obligatorisk. *s*

Vennlig hilsen

skorpionfisken
Skrevet

Hm, vanskelig.

Jeg vet at om det hadde vært meg som skulle på tur så hadde min eksmann latt meg ta barna med. Han hadde reist og møtt oss en plass i ferien og møtt ungene.

På den andre side. Om det var min eksmann som skulle på tur og ville ha mine barn med. Jeg vet ikke hva jeg ville sagt. Sannsynligvis nei. Jo, jeg ville latt den eldste min på 15 reise. Men den yngste min som er 7 år hadde jeg ikke sendt. Hun kunne fått tilbringe hele sommerferien ombord, men ikke hele året.

Skrevet

Hei.

Ja, de andre voksne skal selvsagt ha mer enn to ord med i saken. *s*

Men selve planleggingen er det vel strengt tatt ikke andre enn de reisende som kan ta seg av. Hvis det var selve turen du tenkte på, da?

Vennlig hilsen

Ikke selve turen, men mer praktiske ting (sikkerhet, når kan de kontaktes etc)

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...