Gå til innhold

Hvorfor er noen røykere så dumme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg røyker ikke selv lengre, men jeg synes ikke at det skal bli slutt på røyking på resturanter og utesteder, det må da kunne deles inn i feks en røykeavdeling og en uten røyk? eller at noen diskoteker velger å ha røykfritt feks, hva er problemet da? vil jo være fordelt litt på hver da, noen røyker noen ikke, la de som røyke få ha røyken sin i fred.

vel...utebransjen har hatt ca 15 år på seg med nåværende røykelov uten å klare det, eller dvs de fleste gir f...

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

7

• laguna1365380434

6

• favn

3

• Flows

2

Skrevet

Hvorfor er noen av de som skriver innlegg her på Dol så dumme? De skriver innlegg som oser av tankeløshet og dumhet. De klager på at andre er dumme, men ser ikke sin egen manglende intelligens. Fy faen, at det går an!

"............................."

Hvis det er noen som er dumme så er det nettopp de røykerene som ikke tar hensyn til andre...

Men det gjelder heldigvis ikke alle røykere:-)

Skrevet

Hvis jeg var deg hadde jeg vel utalt meg litt forsiktig vedrørende andre menneskers eventuelle dumhet;)

Innlegget ditt oste vel ikke akkurat hjerne, synes jeg.

Det er forskjell på å være uenig og på å være dum vettu;)

Der var laguna igjen...

Reagerte du fordi jeg ikke brukte et mer sofistikert ord enn "dumme"?

Beklager,kanskje du har et bedre ord på lager...?

Gi meg en god grunn til at det er ok for enkelte mennesker å utsette andre for sykdomsfremkallende røyk?!

Røyk er ok så lenge man ikke utsetter andre for det, it's as simple as that!Hvorfor er det så vanskelig å være enig i det?

Skrevet

For ordens skyld: jeg røyker ikke. og jeg synes selvsagt ikke det er noen god ide å røyke under svangerskapet.

Det er tonen i innlegget jeg blir fascinert av...

beklager,men jeg har hørt så mye dritt fra enkelte røykere, og da blir man lett litt overivrig...

rart egentlig, å få kjeft av folk som bare er ute etter å dele med andre....

Skrevet

Hvorfor er noen sportsutøvere så dumme? Hvorfor klatrer de i fjell og må reddes fra fjellhyller i helikopter, en type utrykning som koster hundre tusener av kroner for staten? Hva med skigåere? Slalomkjørere? Egenforskyldte til dels alvorlige skader, som koster samfunnet millioner å reparere.

Hvorfor er noen mennesker så dumme at de spiser for mye, og blir så fete at de ikke klarer og jobbe pga høyt blodtrykk, dårlige ben pga overbelastning osv osv? Deres helseskavanker pga egenforskyldt fedme ligger samfunnet til last og koster astronomiske summer hvert år.

Listen er, som du skjønner, uendelig. Det er svært, svært mange mennesker som er DUMME. Røykerne er ikke dummere enn andre.

Tar du skade av å stå ved siden av en tjukkas,kanskje? Nei,han skader kun seg selv,og det er det svært lite å gjøre med...

Skrevet

Nå røyker faktisk ikke jeg - med HJELPE MEG for et innlegg. Du burde SKAMME deg!

Alle kan da ikke være like perfekte som deg! Er ikke sikkert du lukter så mye bedre heller :)

Perfekt?

Ha-ha,jeg har mine skavanker som alle andre,men det er ingen som tar skade av dem...

Det er liksom poenget,da...

Skrevet

Tror emnet er noe utdebattert - etter en tråd om røyking i buss-skur....

Oooops,jeg ventet meg denne her...

Dessverre blir det aldri utdebattert,før røykerne tar hensyn!

Hvorfor skal noen av dem på død og liv plage andre?

Skrevet

Veldig glad at du deler dette med oss...

...gå heller løs på folk som spiser for mye, de feite er en større helserisiko og belastning for helsevesenet enn røykerne...

..du tilhører de som om noen uker kommer til å oppholde deg utenfor utestedene, fordi det er der de kule folkene står og røyker...

Dette har ingenting med helsevesenet å gjøre,men å ta hensyn til sine medmennesker...

Så det å røyke er synonymt med å være kuul? WOW,det visste jeg ikke!!!Grow up!Det var kanskje slik på ungdomsskolen....men ikke i den voksne verden,

Skrevet

Helserisikoen er vel det som oftest er ankepunktet mot røykere. Derfor blir vel vinklingen mot overvektige ikke så gærn.

Greit nok,men hva røykere gjør med sin egen helse er deres eget ansvar!

Men hvorfor skal noen ødelegge andres folks helse i samme slengen...

Skrevet

For meg kan de godt røyke og ete seg ihjel :-) - Men ikke RØYK PÅ UNGA MINE!

APPLAUS*****

Skrevet

En viktig forskjell er at de som spiser for mye ikke plager andre rundt seg. Ingen er allergiske mot at noen spiser for mye i deres nærhet.

Ser du forskjellen?

Det er overflødig å bruke 'allergi' som begrunnelse for at den som røyker må finne seg et annet sted å røyke på.

Det holder lenge å bruke argumentet om røykfri luft for alle som vil ha.

For sikkerhets skyld, dersom en røyker eller to leser her:

Røykernes helse er selvsagt komplett uinteressant for alle bortsett fra barna deres.

Poenget, som er hamret inn til det kjedsommelige, er at alle vi andre krever at felles luft er røykfri.

For å si det om mulig enda tydeligere... røykere må gjerne røyke seg rett ihjel, men gjør det et annet sted.

Skrevet

Hvorfor skal man gå løs på en gruppe i det hele tatt?

Forbanna tullball.

Jeg går løs på de røykerne som ikke tar henseyn, det finnes heldigvis de som tar hensyn:-)

Foreldrene mine røyker,men de tar hensyn. De går ut i garasjen og røyker når jeg er på besøk!

Skrevet

Det er overflødig å bruke 'allergi' som begrunnelse for at den som røyker må finne seg et annet sted å røyke på.

Røykernes helse er selvsagt komplett uinteressant for alle bortsett fra barna deres.

Poenget, som er hamret inn til det kjedsommelige, er at alle vi andre krever at felles luft er røykfri.

For å si det om mulig enda tydeligere... røykere må gjerne røyke seg rett ihjel, men gjør det et annet sted.

Helt enig:-)

Skrevet

Oooops,jeg ventet meg denne her...

Dessverre blir det aldri utdebattert,før røykerne tar hensyn!

Hvorfor skal noen av dem på død og liv plage andre?

Jeg bare prøvde å forklare hvorfor et tilsynelatende så provoserende innlegg ikke ble bombardert med motinlegg. Men det kom viss noen svar etterhvert...

Skrevet

Helt enig:-)

Enkelt, ikke sant? Jeg brgriper ikke hva røykerne kverulerer for.

Hva om jeg dro fram sniffekluten ved kafebordet, under og etter middagen eller på offentlig forsamlingssted? Greit, liksom? Bortsett fra det illegale aspektet... er det da jeg som sprer lynol-os eller den som ikke liker lynol-os som er tett i pappen (hehe, i dobbel forstand)?

Gjest Terakotta
Skrevet

YESS! :)

Gjest Terakotta
Skrevet

Enkelt, ikke sant? Jeg brgriper ikke hva røykerne kverulerer for.

Hva om jeg dro fram sniffekluten ved kafebordet, under og etter middagen eller på offentlig forsamlingssted? Greit, liksom? Bortsett fra det illegale aspektet... er det da jeg som sprer lynol-os eller den som ikke liker lynol-os som er tett i pappen (hehe, i dobbel forstand)?

FISE på Indisk restaurant hadde i grunnen vært en lettelse :)

Gjest sandex
Skrevet

Perfekt?

Ha-ha,jeg har mine skavanker som alle andre,men det er ingen som tar skade av dem...

Det er liksom poenget,da...

Si ikke det du ! :)

Gjest sigaretten!!
Skrevet

Hvorfor er det alltid røykerne som må ta hensyn til dere ikkerøykere?! De fleste røykere tar nå hensyn på bussholdeplassen eller så.

Hvis dere ikke liker røyk? Kan vel dere flytte dere selv?

Jeg røyker, men røyker sjelden ute. Hvis jeg røyker ute i friluft så tar jeg selvsagt hensyn. Men hvorfor må vi alltid ta hensyn?

Skrevet

Hvorfor er det alltid røykerne som må ta hensyn til dere ikkerøykere?! De fleste røykere tar nå hensyn på bussholdeplassen eller så.

Hvis dere ikke liker røyk? Kan vel dere flytte dere selv?

Jeg røyker, men røyker sjelden ute. Hvis jeg røyker ute i friluft så tar jeg selvsagt hensyn. Men hvorfor må vi alltid ta hensyn?

Per Inge Thorkildsen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...