Gå til innhold

Hvorfor er noen røykere så dumme?

Anbefalte innlegg

Gjest zeinfeld
Skrevet

Dette har ingenting med helsevesenet å gjøre,men å ta hensyn til sine medmennesker...

Så det å røyke er synonymt med å være kuul? WOW,det visste jeg ikke!!!Grow up!Det var kanskje slik på ungdomsskolen....men ikke i den voksne verden,

Vent skal du se, når røykeloven trer i kraft, og røykerne kommer til å tilbringe mye tid utenfor utestedene. Da kommer også ikkerøykerne til å menge seg med de...

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

7

• laguna1365380434

6

• favn

3

• Flows

2

Gjest sigaretten
Skrevet

Per Inge Thorkildsen?

Nie, men han bor rett borti gata;-)

laguna1365380434
Skrevet

Der var laguna igjen...

Reagerte du fordi jeg ikke brukte et mer sofistikert ord enn "dumme"?

Beklager,kanskje du har et bedre ord på lager...?

Gi meg en god grunn til at det er ok for enkelte mennesker å utsette andre for sykdomsfremkallende røyk?!

Røyk er ok så lenge man ikke utsetter andre for det, it's as simple as that!Hvorfor er det så vanskelig å være enig i det?

Visst var det meg. ;)

Jeg reagerte på at du våger å kalle en gruppering dumme når ditt innlegg heller ikke utpeker seg som spesiellt smart.

Jeg tror ikke noe særlig på at de fysiske belastningene ved passiv røyking er særlig store.

Jeg tror at ,feks, den fysiske belastningen ved å puste inn eksos er større. Og tusen andre ting. Allikevel ønsker jeg ikke å forby bilisme i sin helhet.

Når det kommer til ting som skaper ubehag for andre kan en gjøre listen enda lengre.

Derfor finner jeg denne hetsen mot røykere både usmakelig, urettferdig, og vanskelig å forstå.

Jeg tror de færreste som inntar dine standpunkter i røykedebatten er særlig interessert i den enkelte røykers helse, så dette er åpenbart ikke relevant.

Selvsagt bør en forsøksvis utøve hensyn og prøve å unngå ALLE ting som skaper ubehag for andre, men innen rimelighetens grenser.

Når det gjelder å plage andre, ser jeg ikke at røyking singler seg ut som den eneste, eller den verste, tingen du kan utsette dine medmennesker for.

Jeg tror også at de aller fleste som røyker i utgangspunktet er vennlige og interesserte i å ta hensyn til folk som plages, men at dette selvsagt ikke er interessant lenger når folk oppfører seg som maktsyke hurper som følger etter deg ut for å hoste på deg.

Mener jeg oppriktig.

Skrevet

vel...utebransjen har hatt ca 15 år på seg med nåværende røykelov uten å klare det, eller dvs de fleste gir f...

På de fleste utesteder og puber er det alltid noen ledige ikke-røkebord i den ene enden av lokalet. Selv om det er kjempefullt.

Skrevet

Hvorfor er det alltid røykerne som må ta hensyn til dere ikkerøykere?! De fleste røykere tar nå hensyn på bussholdeplassen eller så.

Hvis dere ikke liker røyk? Kan vel dere flytte dere selv?

Jeg røyker, men røyker sjelden ute. Hvis jeg røyker ute i friluft så tar jeg selvsagt hensyn. Men hvorfor må vi alltid ta hensyn?

Røykere må ta hensyn til ikke-røykere fordi vi må ha luft for å leve:-)

Jeg ventet i et busskur i Trondheim engang,da en dame tente på røyken sin inne i skuret...(ja,det var flere tilstede,deriblant barn).

Jeg så stygt på dama,men sa ingenting,bare gikk ut av skuret.

Tror du ikke hun fulgte etter meg!Helt utrulig...Fram og tilbake gikk jeg og hun fulgte etter. Da hun tendelig var ferdig med sneipen sin, knipset hun den rett foran meg...

Utrolig hva noen kan finne på...håper slike som henne er i mindretall:-)

Skrevet

På de fleste utesteder og puber er det alltid noen ledige ikke-røkebord i den ene enden av lokalet. Selv om det er kjempefullt.

"nei,det har vi IKKE sett!"

(fritt fra Finn.no's reklame)

Jeg var ute på byen en lørdagskveld, og etter å ha oppdaget et "røyking forbudt "-skilt innerst i lokalet (som var svært vanskelig å få øye på gjennom all røyken...) ble jeg glad.

...en liten stund...helt til jeg kom fram til den såkalte røykfrie delen av lokalet; det stod askebegere på alle bord, og de ansatte røykte selv,både foran og bak bardisken...

Så etter å ha diskutert og kjefta på to av de ansatte og daglig leder(som også røykte) gikk jeg derifra og til det eneste stedet i byen som faktisk har adskilt røyk og ikke-røyk!

JEG GLEDER MEG TIL 1.JUNI!

Skrevet

Visst var det meg. ;)

Jeg reagerte på at du våger å kalle en gruppering dumme når ditt innlegg heller ikke utpeker seg som spesiellt smart.

Jeg tror ikke noe særlig på at de fysiske belastningene ved passiv røyking er særlig store.

Jeg tror at ,feks, den fysiske belastningen ved å puste inn eksos er større. Og tusen andre ting. Allikevel ønsker jeg ikke å forby bilisme i sin helhet.

Når det kommer til ting som skaper ubehag for andre kan en gjøre listen enda lengre.

Derfor finner jeg denne hetsen mot røykere både usmakelig, urettferdig, og vanskelig å forstå.

Jeg tror de færreste som inntar dine standpunkter i røykedebatten er særlig interessert i den enkelte røykers helse, så dette er åpenbart ikke relevant.

Selvsagt bør en forsøksvis utøve hensyn og prøve å unngå ALLE ting som skaper ubehag for andre, men innen rimelighetens grenser.

Når det gjelder å plage andre, ser jeg ikke at røyking singler seg ut som den eneste, eller den verste, tingen du kan utsette dine medmennesker for.

Jeg tror også at de aller fleste som røyker i utgangspunktet er vennlige og interesserte i å ta hensyn til folk som plages, men at dette selvsagt ikke er interessant lenger når folk oppfører seg som maktsyke hurper som følger etter deg ut for å hoste på deg.

Mener jeg oppriktig.

Vel, du kaller jo meg maktsyk hurpe...er det noe bedre?

Hva DU tror om skadene ved passiv røyking er vel nokså uinteressant når all forskning sier det motsatte!

Selvfølgelig vil du verne om det du liker,men gjør nå det da uten å plage andre!

For alt jeg vet er kanskje du en av de hensynsfulle røykerne?

Jeg går iallefall langt unna folk når jeg har lyst til å slippe en fis:-)

Skrevet

Vent skal du se, når røykeloven trer i kraft, og røykerne kommer til å tilbringe mye tid utenfor utestedene. Da kommer også ikkerøykerne til å menge seg med de...

Hvorfor i all verden skulle de det???

laguna1365380434
Skrevet

Vel, du kaller jo meg maktsyk hurpe...er det noe bedre?

Hva DU tror om skadene ved passiv røyking er vel nokså uinteressant når all forskning sier det motsatte!

Selvfølgelig vil du verne om det du liker,men gjør nå det da uten å plage andre!

For alt jeg vet er kanskje du en av de hensynsfulle røykerne?

Jeg går iallefall langt unna folk når jeg har lyst til å slippe en fis:-)

Vel, bare indirekte.. Om du føler at situasjonen jeg beskrev gjaldt deg, ja, da gjorde jeg det..;)

Og det er ikke bare jeg som sier dette om passiv røyking. Farene ved passiv røyking er HØYST diskutable, og mye forskning viser at disse skadene er marginale.

At røyking kan medføre at andre opplever ubehag(som ikke er synonymt med heseskade) er udiskutabelt.

Altså bør en ikke røyke på mennesker som synes dette er ubehagelig, men som sagt innen rimelighetens grenser. Det er andre ting som oppleves som ubehagelig også, som av mange og viktige årsaker ikke bare kan forbys.

Jeg mener at denne debatten har mistet enhver proposjon allerede for mange år siden, og at den manglende respekten, toleransen og det manglende hensynet med denne forlengst er spilt over på banehalvdelen til en del ikkerøykere av en viss legning.

laguna1365380434
Skrevet

Hvorfor i all verden skulle de det???

Dette så man jo ørten eksempler på mens det enda var røykerom..;)

Skrevet

Vel, bare indirekte.. Om du føler at situasjonen jeg beskrev gjaldt deg, ja, da gjorde jeg det..;)

Og det er ikke bare jeg som sier dette om passiv røyking. Farene ved passiv røyking er HØYST diskutable, og mye forskning viser at disse skadene er marginale.

At røyking kan medføre at andre opplever ubehag(som ikke er synonymt med heseskade) er udiskutabelt.

Altså bør en ikke røyke på mennesker som synes dette er ubehagelig, men som sagt innen rimelighetens grenser. Det er andre ting som oppleves som ubehagelig også, som av mange og viktige årsaker ikke bare kan forbys.

Jeg mener at denne debatten har mistet enhver proposjon allerede for mange år siden, og at den manglende respekten, toleransen og det manglende hensynet med denne forlengst er spilt over på banehalvdelen til en del ikkerøykere av en viss legning.

Du som er røyker burde heller være forbanna på utelivsbransjen som har seg selv å takke!

De klarer ikke (dvs vil ikke) å opprettholde dagens røykelov!

Derfor er det visst enklere med en totalforbud...

Selv om jeg er innbitt ikke-røyker synes jeg det er å gå litt for langt...

Jeg ser for meg en gammel sjømann som har gått på samme brune kneipe i en mannsalder og så skal han ikke få lov til å røyke etter 1.juni...stakkars mann!(helt seriøst)

Jeg har da ikke interesse for å gå på slike steder likevel, men røykeloven er først og fremst laget pga de ansattes rettigheter og ikke pga mine...

Jeg vil bare puste inn så frisk luft som mulig!Er det for mye å be om...?

Skrevet

Dette så man jo ørten eksempler på mens det enda var røykerom..;)

Vel,vel, jeg var forleden på en nyåpna og total røykfri restaurant hvor minst 70% av bordene var besatt! Og det var tidlig på kvelden:-)

Det stod riktignok TO jenter utenfor og røykte.

Skrevet

"nei,det har vi IKKE sett!"

(fritt fra Finn.no's reklame)

Jeg var ute på byen en lørdagskveld, og etter å ha oppdaget et "røyking forbudt "-skilt innerst i lokalet (som var svært vanskelig å få øye på gjennom all røyken...) ble jeg glad.

...en liten stund...helt til jeg kom fram til den såkalte røykfrie delen av lokalet; det stod askebegere på alle bord, og de ansatte røykte selv,både foran og bak bardisken...

Så etter å ha diskutert og kjefta på to av de ansatte og daglig leder(som også røykte) gikk jeg derifra og til det eneste stedet i byen som faktisk har adskilt røyk og ikke-røyk!

JEG GLEDER MEG TIL 1.JUNI!

På den ene puben jeg går er den ene etasjen røykfri og på den andre er et helt rom røykfritt og det er luftemuligheter gjennom dør til bakgården.

Begge steder er det alltid ledige bord

Gjest sigaretten
Skrevet

Røykere må ta hensyn til ikke-røykere fordi vi må ha luft for å leve:-)

Jeg ventet i et busskur i Trondheim engang,da en dame tente på røyken sin inne i skuret...(ja,det var flere tilstede,deriblant barn).

Jeg så stygt på dama,men sa ingenting,bare gikk ut av skuret.

Tror du ikke hun fulgte etter meg!Helt utrulig...Fram og tilbake gikk jeg og hun fulgte etter. Da hun tendelig var ferdig med sneipen sin, knipset hun den rett foran meg...

Utrolig hva noen kan finne på...håper slike som henne er i mindretall:-)

Haha.. Det hadde jeg likt å sett! Hvorfor sa du ikke noe da?

Skrevet

Haha.. Det hadde jeg likt å sett! Hvorfor sa du ikke noe da?

Hva i all verden kunne jeg ha sagt til ei slik "dame"????

Skrevet

På den ene puben jeg går er den ene etasjen røykfri og på den andre er et helt rom røykfritt og det er luftemuligheter gjennom dør til bakgården.

Begge steder er det alltid ledige bord

Vi bor vel ikke i samme by,da.

Kanskje like greit...?He-he:-)

Gjest sigaretten
Skrevet

Hva i all verden kunne jeg ha sagt til ei slik "dame"????

Kunne vell bare spurt henne om hun kunne slutte å følge etter deg?:-)

Skrevet

Kunne vell bare spurt henne om hun kunne slutte å følge etter deg?:-)

Ok, men jeg håper det aldri skjer igjen...

Hun ble vel provosert av at jeg ga henne "the evil eye" før jeg forsvant ut av busskuret!

Gjest Nå sa du noe dumt
Skrevet

Enig. Men hva med at folk bruker bil. Det er også skadelig. Kanskje en neste gang en ser en bilist, skal si: Hei, kan du ikke slutte å bruke bil -- den skader helsen min?

Skrevet

Vi bor vel ikke i samme by,da.

Kanskje like greit...?He-he:-)

Men det er jo synd for dere da siden ikke røykeloven blir overholdt der dere bor. Hvorfor anmelder ikke du, personlig, et slikt utested?

Isteden så klager og klager dere over dem som røyker. Men nå kan dere ha det så godt, tenk så kjedelig det blir når det blir halvfulle steder. Av kjedelig-ikkerøykere. Vi som røyker finner nok andre løsninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...