Gå til innhold

Når få barn

Anbefalte innlegg

Gjest 23-27 kanskje?
Skrevet

Hvilken alder mener dere er best å få unger i? Hvis vi sier utdannelsen/økonomien og forholdet er i boks...

Kizza1365380506
Skrevet

Jeg fikk mitt første barn da jeg var 23 men jeg har ingen høyere utdanning. Tar det nå. Synes det er en veldig grei alder, så 23-27 høres helt ok ut. Spesielt om du har fått deg en ok jobb. :o)

Mvh

Skrevet

Jeg tror egentlig at det aldri vil passe helt å fa barn. Uansett om du er ung eller gammel er det mye en vil gjøre før en får barn, og mange muligheter blir litt innskrumpet idet en blir foreldre. Når det er sagt så fikk jeg mitt første barn da jeg var nettopp fylt 21, og mitt tredje og hittil siste fikk jeg da jeg var 27 år. på veien har jeg mistet en....

Skrevet

Tror den riktige alderen å få dem i, er når man har lyst til å ta ansvaret for et barn. Kanskje ikke alt, alt for seint, hvis man kan velge.

Pappa Bjørn
Skrevet

Jeg var 24 og kona 22. Økonomien vår var slettes ikke god, utdanningen holdt jeg fremdeles på med. Men barnet vi fikk sjekket ikke kontoutskriftene, hun bare konstaterte av mamma og pappa var flinke og hadde masse kjærlighet og omsorg for henne. Barnet var planlagt og ikke noe vi hadde tenkt å vente med.

Nå er jeg 28 og kona snart 26, og vi snakker nå om etterhvert å få nummer 2. Det er ikke nødvendigvis alt det praktiske som skal må være helt A4, men deres lyst på barn og at dere erklærer ungdomstiden for over og vil etablere en familie med det ansvar og de gleder det medfører.

skorpionfisken
Skrevet

Det passer best når dere har lyst på barn selv, ikke fordi alle andre har og andre synes dere burde få barn. Det skader ikke å vente etpar år hvis man ikke er sikker på at akkurat nå vil vi ha.

På den andre side. Hvis alle skulle få barn akkurat når det var planlagt og når det passet best ville vi ikke vært mange på denne jorda...

Bente831365380491
Skrevet

Det er vel opp til den enkelte. Noen kan være for å få barn når de er rundt 20, mens andre ikke er det før de er godt over 30.

Gjest pronto
Skrevet

Hvis det bare er alder vi skal ta utgangspunkt i så blir det jo hipp som happ. :-)

Men jeg for min del tror ikke så veldig mye på at en 23-åring har "alt" på plass i form av utdannelse, jobb, økonomi og ikke minst parforhold. Man er ung og uerfaren som 23-åring.

Så egentlig vil jeg vel si at man bør være minst 25 år, helst 27-28 før man får barn. Da først har man kommet så langt i livet og blitt voksen nok til å håndtere de store utfordringene som kommer med barn.

Skrevet

Selv ventet vi til vi begge hadde tatt den utdannelsen vi ville og hadde fått oss litt jobberfaring. Vi var sammen i 10 år før vi bestemte oss for å få barn. Den eldste kom da jeg var 27 år gammel, så for meg var det den "perfekte" alder ;o)

Gjest smurf-17
Skrevet

16+

d er jo en grunn til at jenter får menstruasjon så tidlig da.og da er det jo bare å setet i gang med å få barn.

Skrevet

16+

d er jo en grunn til at jenter får menstruasjon så tidlig da.og da er det jo bare å setet i gang med å få barn.

Gjennomsnittet får vel mens mye tidligere enn dette. Skal de starte å føde barn på barnaskolen hvis de får mens da?

Det er heldigvis andre faktorer enn de rent fysiologiske man skal ta hensyn til.

Skrevet

Gjennomsnittet får vel mens mye tidligere enn dette. Skal de starte å føde barn på barnaskolen hvis de får mens da?

Det er heldigvis andre faktorer enn de rent fysiologiske man skal ta hensyn til.

Og jeg var bare 11,5.

Dvs at jeg kunne vært oldemor allerede nå! Er 34 år! :-)

Gjest så enkelt
Skrevet

Les inne på småbarnsforumet. Der får du servert alle problemene som dukker opp med det å ha barn.....

Hvis du fortsatt har lyst på barn etter dette, DA er du moden for å få barn, uansett alder!

Skrevet

Hvis det bare er alder vi skal ta utgangspunkt i så blir det jo hipp som happ. :-)

Men jeg for min del tror ikke så veldig mye på at en 23-åring har "alt" på plass i form av utdannelse, jobb, økonomi og ikke minst parforhold. Man er ung og uerfaren som 23-åring.

Så egentlig vil jeg vel si at man bør være minst 25 år, helst 27-28 før man får barn. Da først har man kommet så langt i livet og blitt voksen nok til å håndtere de store utfordringene som kommer med barn.

Så man skal altså vente til fruktbarheten har begynt å gå nedover?

Det går da helt fint med unger selv om ikke "alt" er på plass og überstabilt.

Skrevet

Jeg var 24 og kona 22. Økonomien vår var slettes ikke god, utdanningen holdt jeg fremdeles på med. Men barnet vi fikk sjekket ikke kontoutskriftene, hun bare konstaterte av mamma og pappa var flinke og hadde masse kjærlighet og omsorg for henne. Barnet var planlagt og ikke noe vi hadde tenkt å vente med.

Nå er jeg 28 og kona snart 26, og vi snakker nå om etterhvert å få nummer 2. Det er ikke nødvendigvis alt det praktiske som skal må være helt A4, men deres lyst på barn og at dere erklærer ungdomstiden for over og vil etablere en familie med det ansvar og de gleder det medfører.

Enig.

Han var forøvrig 24 og jeg var 21.

Gjest pronto
Skrevet

Så man skal altså vente til fruktbarheten har begynt å gå nedover?

Det går da helt fint med unger selv om ikke "alt" er på plass og überstabilt.

Fruktbarheten synker ikke vesentlig så tidlig uansett. Og ja - jeg syns stabilitet og trygghet er viktig når man tenker på å få barn. :-)

Skrevet

Fruktbarheten synker ikke vesentlig så tidlig uansett. Og ja - jeg syns stabilitet og trygghet er viktig når man tenker på å få barn. :-)

Men det skal ikke så mye til før det er stabilt og trygt.

Selv studier gir en stabil og trygg inntekt.

Skrevet

Når du føler deg moden for å først og fremt prioritere andre enn deg selv. Selv var jeg 24.

Gjest smurf-17
Skrevet

Ja. det må de bare gjøre. Det må jo være en grunn til at de får mens så tidlig vel!? Jo tenk, det er en mening med det!!!!!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...