Gå til innhold

Strekk bakside av lår

Gjest Plaget_av_strekk

Anbefalte innlegg

Gjest Plaget_av_strekk

Jeg har hatt en strekk på baksiden av låret som ikke blir borte. Dette skjedde en gang i sommer og siden da har jeg hatt den der mer eller mindre. En periode trodde jeg at jeg var blitt kvitt den men den kom tilbake. Jeg er liten av vekst (1.62) og veier 72 kg. Er gutt. Er hurtig. I vinter var jeg skikkelig plaget av denne strekken og er det nå også. Mister så mye trening på grunn av dette. Jeg var hos fysioterapeuten og fikk 8 behandlinger og da begynte det å bli bedre men så slo jeg den opp igjen på en trening for 2 uker siden. Skikkelig surt. Hva skal jeg gjøre? Varme opp ekstra mye før trening?

Er sykling skadelig for folk som er raske? Da mener jeg sykling ute i det fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

En blir vel ikke akkurat hurtig av å sykle mye, men en strekk er jo mye mer skadelig enn å miste ltt hurtighet for en periode? Er du fotballspiller?Det er gjort en del forskning på hamstringsstrekk hos fotballspillere (baksiden av låret). gå til www.klokavskade.no og let etter artikler/prosjekter så finner du treningsprogrammer som skal være forebyggende.Fram til du blir frisk bør du ikke provosere strekken, altså ikke gjøre noe som gjør vondt. Så må du trene deg opp når du blir frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...