Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge holder en agurk seg i kjøleskapet godt pakket inn i plast?

Skrevet

Agurk skal IKKE oppbevares i kjøleskapet, for da blir den vassen og ekkel!

Ha den heller på kjøkkenbenken, så holder den mye lenger.

Skrevet

Noen dager holder den seg bra.

Ellers er jeg uenig i det Freya sier. Agurk blir best i kjøleskap, det gjør tomater også. Men det er fordi jeg liker dem best når de er kalde. Lunkne tomater som har stått framme står jeg heller over.

(jadda, jeg er nok litt sær ;) )

Skrevet

Den må da holde seg i flere dager (4-5).

Skrevet

Minst en ukes tid hvis den i utgangspunktet er helt fast og uten støtskader. Tror ikke det er nødvendig å ha den i plast, heller. Du bare skjærer av den ytterste skiven hvis det er en stund siden forrige gang.

Det går fint å ha den i kjøleskapet hvis ikke temperaturen er for lav. Er kjøleskapet ditt spesielt iskaldt, kan den bli vassen etter bare en natt.

Gjest strandhai
Skrevet

"Agurk" pakket inn i "plast".......;-)

Sorry, bare maatte! Er en smule troett, skjoenner du...Forbereder meg paa jet-lag.....:P

Gjest Terakotta
Skrevet

Enig

Gjest Terakotta
Skrevet

Om man tenker på hvor man tar ting fra i butikkene - så kan man oppbevare det på samme sted hjemme.

derfor setter ikke jeg hermetikk i kjøleskap før boksene er åpnet (nei, ikke Stabburets leverpostei eller MAkrell i tomat heller)

Tomater og agurk i skål på benken,

Sennep og Ketchup i langskapet - trenger ikke å serveres kaldt heller :)

Men BRØD med mye korn og fett i kan med fordel oppbevares i kjøleskap.

Skrevet

Dette er selvsagt rett Freya :-)

Mamma peller ut de lange tynne i tillegg og de skal være lysegrønne og harde. Hehe, mørkt skap, men så smaker maten til mamma alltid toppers også da.

Skrevet

Om man tenker på hvor man tar ting fra i butikkene - så kan man oppbevare det på samme sted hjemme.

derfor setter ikke jeg hermetikk i kjøleskap før boksene er åpnet (nei, ikke Stabburets leverpostei eller MAkrell i tomat heller)

Tomater og agurk i skål på benken,

Sennep og Ketchup i langskapet - trenger ikke å serveres kaldt heller :)

Men BRØD med mye korn og fett i kan med fordel oppbevares i kjøleskap.

Du, enig i det meste. Bortsett fra brød. Brød er ikke egnet i kjøleskapet enten det er loff, kneip, eller grovbrød.

Har kjøpt meg brødbakermaskin jeg, og angrer ikke det spått. Det er søren ta meg deilig altså.

Sparer penger på det gjør jeg også. For hvis jeg reiser i butikken for å kjøpe brød, så ender jeg opp med en hel masse annet som jeg "trenger", men som jeg fint hadde klart meg uten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...