Gå til innhold

Hmmmm skal vi gjøre det tro ?

Anbefalte innlegg

Gjest er vi gale
Skrevet

Vi er godt gift, 3 barn, har hus og bil, har igjen 3 år på huslånet ..... nå er det forskjellige dyre ting vi kunne tenkt oss i heimen ..... så lurte vi litt på om vi rett og slett skulle vært i banken å lånt oss litt penger for så å kjøpe akkurat det vi har lyst på, forlenga huslånet ..... siden renta er så lav bl.a.

Vi har ikke dårlig råd til hverdags, men klarer liksom ikke helt å spare oss opp til de "store" utskeielsene av ønsker ......

Hadde du tatt sjansen på det, eller hadde du spart til du hadde pengene der ..... ?????

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

vet ikke om dere er gale, bare kjøpegale?

Finn på noe som er gratis istedefor davel?

skorpionfisken
Skrevet

Dere er godt gift, 3 barn, har hus og bil, har igjen 3 år på huslånet .....

Skjønner ikke problemet jeg. Slå til og kos dere. Øk og forleng huslånet. Poenget er at dere bør være ferdig med lånet før dere er pensjonister.

Nyt livet, de fleste tror at man bare har ett liv. Kjøp det dere ønsker dere, det ser ut som dere har solid nok økonomi til det.

Skrevet

Nå mener jo flere at renta skal gå opp igjen. Så lenge dere kan tåle en renteoppgang på 3 prosent så kan dere nok unne dere "litt mer"

Skrevet

Ikke noe problem å låne seg opp litt, hvis dere bruker pengene fornuftig. Men hvis det er til rent forbruk eller hvis dere kjøper kun tulleting dere kunne ha kjøpt uten å låne bør dere stå over. Det må være noe som dere vil ha glede av i lang tid.

Enten gjøre endringer i huset eller kjøpe møbler dere normalt ville bruke lang tid på å spare opp til.

Gjest herlig, vet dere....
Skrevet

Vi er i akkurat samme situasjon, og vi har gjort det! Jeg følte meg så utrolig berusende rik når vi koste oss med runder i butikker, og faktisk kunne kjøpe både spisestue og salong!!!

Vi har også murt opp ny peis og flislagt badet.... Det er blitt SÅ fint hos oss, vi er skikkelig stolte av hjemmet vårt. Vi koser oss og det får bare en liten økning på huslånet i måneden....

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Vi er i akkurat samme situasjon, og vi har gjort det! Jeg følte meg så utrolig berusende rik når vi koste oss med runder i butikker, og faktisk kunne kjøpe både spisestue og salong!!!

Vi har også murt opp ny peis og flislagt badet.... Det er blitt SÅ fint hos oss, vi er skikkelig stolte av hjemmet vårt. Vi koser oss og det får bare en liten økning på huslånet i måneden....

høres jo strålende ut! Er det bare meg som synes det ville vært herlig å føle seg rik, med nedbetalt hus, 1.gang uten lån osv.... ??

Synes man kan bli for opptatt av å følge mote, jeg, spes. på innredning og sånn - markedskreftene herjer og preger verdiene.... Et hjem skal være et levende sted, men ikke nødvendigvis en utstilling... eller???

Skrevet

Dere er godt gift, 3 barn, har hus og bil, har igjen 3 år på huslånet .....

Skjønner ikke problemet jeg. Slå til og kos dere. Øk og forleng huslånet. Poenget er at dere bør være ferdig med lånet før dere er pensjonister.

Nyt livet, de fleste tror at man bare har ett liv. Kjøp det dere ønsker dere, det ser ut som dere har solid nok økonomi til det.

Luksusproblemer.

Skrevet

3 år igjen på huslånet er det samme som å være gjeldfrie, dere kan jo ikke ha mange kronene igjen på lånet?

Lån opp litt mer og unn dere litt luksus! Kanskje har dere tatt det forsiktig i mange, mange år, tynt det som er av møbler og hvitevarer og sånt? Man lever da bare en gang om gangen! :o) Men pass på så dere ikke tar helt av da!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...