Gå til innhold

MSN:koblet til ukjent person

Anbefalte innlegg

Gjest aldri mer...
Skrevet

Ja i dag har jeg gjort noe dumt.Jeg koblet til en ukjent til messenger.:o(

Jeg trodde det var en brevvenn som en av barna har,men det var vist ikke tilfelle.

Denne personen var veldig interesert i hvor jeg bodde hvor mange barn jeg hadde og hvor gamle de var.

Jeg blokkerte selvsagt vedkommende straks.

Tør ikke tenke på hva som kunne ha skjedd hvis det var en av ungene som hadde sittet her!

Kommer aldri til å legge ut e-postadresse i en brevvenn annonse igjen!

Fortsetter under...

Skrevet

Opprett i alle fall en egen mail-adresse til slikt bruk.

Gjest aldri mer...
Skrevet

Opprett i alle fall en egen mail-adresse til slikt bruk.

Kan man på noen måte finne ut hvem dette er,hvis man har e-post adressa til vedkommende?

Har søkt på kallenavnet i MSN men fikk ikke opp noe.

Skrevet

Kan man på noen måte finne ut hvem dette er,hvis man har e-post adressa til vedkommende?

Har søkt på kallenavnet i MSN men fikk ikke opp noe.

Ikke med mindre vedkommende selv har lagt ut navnet sitt eller andre personlige opplysninger sammen med mailadressen noe sted.

Gjest aldri mer...
Skrevet

Ikke med mindre vedkommende selv har lagt ut navnet sitt eller andre personlige opplysninger sammen med mailadressen noe sted.

Man kan jo søke om en person har e-postadresse,når man har navnet.Tenkte kanskje det fantes noe sted der man kan søke andre veien også.

Skrevet

Å du svarte eller? Jeg mener før du kvittet deg med personen fra listen.

"Tør ikke tenke på hva som kunne ha skjedd hvis det var en av ungene som hadde sittet her!"

Jeg skjønner det bare ikke. Hvorfor i all verden har ungene tilgang. Du kan vel slå av msn og ha passord, så ungene ikke kommer inn.

Annonse

Gjest aldri mer...
Skrevet

Å du svarte eller? Jeg mener før du kvittet deg med personen fra listen.

"Tør ikke tenke på hva som kunne ha skjedd hvis det var en av ungene som hadde sittet her!"

Jeg skjønner det bare ikke. Hvorfor i all verden har ungene tilgang. Du kan vel slå av msn og ha passord, så ungene ikke kommer inn.

Ungene har tilgang pga at de kan "snakke" med slekt og venner der.Hvorfor skulle de ikke kunne det???

Er ellers ikke noe problem.

Og ja,jeg svarte på spørsmålet jeg fikk.Ville ikke være frekk og stenge ut noen,hvis det skulle vise seg å være en brevvenn med unga mine!

Skrevet

Ungene har tilgang pga at de kan "snakke" med slekt og venner der.Hvorfor skulle de ikke kunne det???

Er ellers ikke noe problem.

Og ja,jeg svarte på spørsmålet jeg fikk.Ville ikke være frekk og stenge ut noen,hvis det skulle vise seg å være en brevvenn med unga mine!

Det går ann å ha en msn(for å si det enkelt, på samme maskin) for deg, og en for ungene . Forskjellige mailadresser og passord.

"Og ja,jeg svarte på spørsmålet jeg fikk.Ville ikke være frekk og stenge ut noen,hvis det skulle vise seg å være en brevvenn med unga mine!"

Hvis det var en brevvenn av ungene dine, ville vel vedkommende visst hvor mange dere var - eller?

Ditt problem, men jeg tror du kan ta det med ro. Sikkert bare en som i all sin naviditet prøvde å føre en samtale :)

Gjest aldri mer...
Skrevet

Det går ann å ha en msn(for å si det enkelt, på samme maskin) for deg, og en for ungene . Forskjellige mailadresser og passord.

"Og ja,jeg svarte på spørsmålet jeg fikk.Ville ikke være frekk og stenge ut noen,hvis det skulle vise seg å være en brevvenn med unga mine!"

Hvis det var en brevvenn av ungene dine, ville vel vedkommende visst hvor mange dere var - eller?

Ditt problem, men jeg tror du kan ta det med ro. Sikkert bare en som i all sin naviditet prøvde å føre en samtale :)

Vi kan hele familien logge oss på hver for oss.

Men det er ikke noe problem,at barna er inne på oss foreldre og skriver på MSN.

Adressen vår ligger jo oppe, der barna skrev inn at de ville ha brevvenner.De har hotmail adresse og ser at vi har det,for deretter å sende forespørsel om de får koble seg til.

Det er derfor at jeg ikke kunne vite om dette var brevvenner eller ikke.Og selvsagt vet ikke de da hvor mange vi er i familien,før de har spurt,og fått svar.

Det var forøvrig en konklusjon jeg kom med i innlegget mitt,ikke et spørsmål.

Skulle kanskje ha vært nevnt.

Skrevet

Adressen vår ligger jo oppe, der barna skrev inn at de ville ha brevvenner.De har hotmail adresse og ser at vi har det,for deretter å sende forespørsel om de får koble seg til.

Det er derfor at jeg ikke kunne vite om dette var brevvenner eller ikke.Og selvsagt vet ikke de da hvor mange vi er i familien,før de har spurt,og fått svar.

Som jeg sa tidligere - bruk en annen mail-adresse (fra hotmail eller kanskje helst et annet sted) for evt. brevvenn-annonser. Det vil med stor sannsynlighet komme mye spam-mail til en slik mailadresse som har vært lagt ut på åpne websider (som jeg går ut fra at denne brevvenn-annonsen var).

Et alternativ i så måte er å skrive

eksempel(a)yahoo.com

Altså (a) istedenfor @, alternativt

eksempel krøllalfa yahoo.com

Gjest aldri mer...
Skrevet

Som jeg sa tidligere - bruk en annen mail-adresse (fra hotmail eller kanskje helst et annet sted) for evt. brevvenn-annonser. Det vil med stor sannsynlighet komme mye spam-mail til en slik mailadresse som har vært lagt ut på åpne websider (som jeg går ut fra at denne brevvenn-annonsen var).

Et alternativ i så måte er å skrive

eksempel(a)yahoo.com

Altså (a) istedenfor @, alternativt

eksempel krøllalfa yahoo.com

Det er en hotmail adresse som er brukt.

Skrevet

Det er en hotmail adresse som er brukt.

Hva har det med saken å gjøre???

Jeg sier jo at neste gang en av dere evt. legger ut mailadressen på en webside, så sørg for å bruke en annen mailadresse enn den som er knyttet til MSN-kontoen deres!

Gjest aldri mer...
Skrevet

Hva har det med saken å gjøre???

Jeg sier jo at neste gang en av dere evt. legger ut mailadressen på en webside, så sørg for å bruke en annen mailadresse enn den som er knyttet til MSN-kontoen deres!

Og opprette en hotmail adresse til,er det det du mener?

Data har jeg ikke peil på,dessverre.

Annonse

Skrevet

Og opprette en hotmail adresse til,er det det du mener?

Data har jeg ikke peil på,dessverre.

Du kan opprette en hotmail-adresse til, slik at den som brukes på MSN og som legges ut i kontaktannonser og andre steder på nettet ikke er en og samme adresse.

Den nye email-adressen MÅ ikke være på hotmail heller, du kan få gratis mail-adresser mange steder, som her:

http://www.startsiden.no/kategorier/data_og_kommunikasjon/internett/gratis_pa_nett/gratis_e-postadresser/index.html

Men for all del, det er ikke noe i veien for å ha to ulike hotmail-adresser. :-)

Gjest aldri mer...
Skrevet

Du kan opprette en hotmail-adresse til, slik at den som brukes på MSN og som legges ut i kontaktannonser og andre steder på nettet ikke er en og samme adresse.

Den nye email-adressen MÅ ikke være på hotmail heller, du kan få gratis mail-adresser mange steder, som her:

http://www.startsiden.no/kategorier/data_og_kommunikasjon/internett/gratis_pa_nett/gratis_e-postadresser/index.html

Men for all del, det er ikke noe i veien for å ha to ulike hotmail-adresser. :-)

Men likevel så kan jo den som vil kontakte mine barn.

Selv om vi har to adresser.

Jeg tror jeg heller lar være å sette inn adressen vår noen sted:o)

Skrevet

Men likevel så kan jo den som vil kontakte mine barn.

Selv om vi har to adresser.

Jeg tror jeg heller lar være å sette inn adressen vår noen sted:o)

Dersom DU legger igjen email-adressen din - altså den nye, som barna ikke har tilgang til - på nettsider, så vil jo ingen kunne kontakte barna dine, kun deg i såfall. Du må jo ha et passord for å komme inn på denne mailkontoen, og da lager du et passord som barna da ikke kjenner til. Verre er det ikke...

Gjest aldri mer...
Skrevet

Dersom DU legger igjen email-adressen din - altså den nye, som barna ikke har tilgang til - på nettsider, så vil jo ingen kunne kontakte barna dine, kun deg i såfall. Du må jo ha et passord for å komme inn på denne mailkontoen, og da lager du et passord som barna da ikke kjenner til. Verre er det ikke...

Ok,takker for hjelpa:o)

Skrevet

Gemini har forklart deg. Jeg bare lurer på en ting. På denne hotten din/deres som du nå har - har du profil. Lagt ut en masse greier med bilder osv?

Skrevet

Man kan jo søke om en person har e-postadresse,når man har navnet.Tenkte kanskje det fantes noe sted der man kan søke andre veien også.

Slik søking du nevner har akkurat samme begrensning: Personen må ha lagt ut navnet sitt i kombinasjon med epostadressen.

Gjest aldri mer...
Skrevet

Gemini har forklart deg. Jeg bare lurer på en ting. På denne hotten din/deres som du nå har - har du profil. Lagt ut en masse greier med bilder osv?

Nei det har vi ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...