Gå til innhold

Trygde-Norge - noe dritt!!

Anbefalte innlegg

Gjest urettferdig
Skrevet

Jeg har kranglet med trygdekontoret i 25 år, de siste 4 ganske intenst. Har fått det jeg har krav på tilslutt, det er bare noen få ting igjen :o)

Går det an å spørre hvorfor?

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

10

• tiliti

7

• frosken

3

• tigertrollet

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hun dama jeg snakket med i dag, sa til meg, da jeg sa til henne at det ikke sto i noen lov at studenter ikke har krav på sykepenger (jusshjelpa opplyste at det ikke sto det), at det sto i §8-4. Men det står jo ikke direkte at jeg ikke har krav på det, slik hun sa. Må omså henvise til § når jeg klager, og gjengi dem. Men jusshjelpa har sagt at de kan hjelpe meg når det er fattet et vedtak.

Stå på, dette blir interessant.. hold oss oppdaterte :)

Skrevet

Det er synd man noen ganger er nødt til å krangle seg til de rettighetene man har fordi det finnes saksbehandlere som ikke kan jobben sin.

Synd også fordi det da vil være de mest resurssterke som når fram.

Jeg tror de fleste gir opp. Og det tror jeg er meningen også. Vi har mange fine lover og regler men de blir ikke fulgt.

Jeg skulle gjerne brukt livet mitt på noe annet enn å krangle om rettinghetene mine. Slik som det er nå har jeg holdt på mange timer nesten hver dag.

Skrevet

Går det an å spørre hvorfor?

Fordi jeg ikke får den hjelpen jeg trenger og fordi jeg ikke får de pengene jeg trenger og fordi jeg ikke vil oppgis av legene.

Jeg vil ikke noe annet enn at ungene og jeg skal ha det bra og ha råd til å gjøre det de fleste ser på som en selvfølge.

Skrevet

Jeg tror de fleste gir opp. Og det tror jeg er meningen også. Vi har mange fine lover og regler men de blir ikke fulgt.

Jeg skulle gjerne brukt livet mitt på noe annet enn å krangle om rettinghetene mine. Slik som det er nå har jeg holdt på mange timer nesten hver dag.

Uff, sånt er synd. Men blir de ikke "lei" av deg slik at du får det du har krav på så fort som mulig? ;-)

Skrevet

Uff, sånt er synd. Men blir de ikke "lei" av deg slik at du får det du har krav på så fort som mulig? ;-)

Joda, de fleste blir men det finnes jo alltid noen hurper som ikke vil skjønne noen ting.

Gjest mor sjøl
Skrevet

Det er denne setningen som er cluet i din sak (sakset fra tiliti sitt innlegg):

"En person som er klart arbeidsufør til de fleste yrker, men som kan gjennomføre en teoretisk skolegang, må likevel regnes som arbeidsufør. Det er en forutsetning for å få rett til sykepenger at skolegangen er en følge av inntrådt arbeidsuførhet og at vedkommende ellers skulle ha vært yrkesaktiv. Denne praksis har sitt utspring i Trygderettens kjennelse i ankesak nr. 1331/82."

Du må få frem følgende:

1. Hva hadde du gjort hvis du ikke var syk

2. Hvorfor det å følge forelesninger noe annet enn å jobbe i den jobben du hadde

Vis til hele utdraget i tiliti sitt innlegg, og sett opp svar på de to punktene over.

Gjør det nå FØR de lager et vedtak, så slipper du kanskje den lange klagebehandlinga

Gjest urettferdig
Skrevet

Det er denne setningen som er cluet i din sak (sakset fra tiliti sitt innlegg):

"En person som er klart arbeidsufør til de fleste yrker, men som kan gjennomføre en teoretisk skolegang, må likevel regnes som arbeidsufør. Det er en forutsetning for å få rett til sykepenger at skolegangen er en følge av inntrådt arbeidsuførhet og at vedkommende ellers skulle ha vært yrkesaktiv. Denne praksis har sitt utspring i Trygderettens kjennelse i ankesak nr. 1331/82."

Du må få frem følgende:

1. Hva hadde du gjort hvis du ikke var syk

2. Hvorfor det å følge forelesninger noe annet enn å jobbe i den jobben du hadde

Vis til hele utdraget i tiliti sitt innlegg, og sett opp svar på de to punktene over.

Gjør det nå FØR de lager et vedtak, så slipper du kanskje den lange klagebehandlinga

Mener du da at jeg har rett til sykepenger, eller at jeg ikke har det?

Jeg hadde jo jobbet og studert dersom jeg hadde vært frisk. Og det er altfor tungt å jobbe der jeg jobber akkurat nå, pga ryggen min. Skal så lite til før jeg får utrolig vondt.

Gjest mor sjøl
Skrevet

Mener du da at jeg har rett til sykepenger, eller at jeg ikke har det?

Jeg hadde jo jobbet og studert dersom jeg hadde vært frisk. Og det er altfor tungt å jobbe der jeg jobber akkurat nå, pga ryggen min. Skal så lite til før jeg får utrolig vondt.

Det er selvsagt en litt mer helhetlig vurdering som skal til før man kan danne seg et bastant synspunkt på hvorvidt du har rett på sykepenger eller ikke.

Derfor er det viktig at du kommer med fakta til trygdekontoret FØR de fatter en avgjørelse, slik at de ikke baserer sin vurdering på halvkvedede viser og synsing.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...