Gå til innhold

smørkrem kontra annen krem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt til å lage en litt fancy kake, sånn amerikansk med masse farger på kremen. Ser i mange oppskrifter at de bruker smørkrem. Har nesten aldri laget smørkrem. Er det noe godt på kaker? Finnes det noe alternativ til smørkrem? Må være en krem som man kan farge i mange farger. Noen som også vet hvor man kan få tak i farger? De vanlige konditorfargene er vel bare rød, grønn, gul osv.? Hva med rosa, brun etc?

Og tilslutt..er det noen som har oppskrift på en god sjokoladekrem, IKKE sjokoladeglasur, men krem. (Ligner på vanlig krem som er farget brun).

Skrevet

ja har sett den. Men får ikke noe ut av den, Står ikke noen oppskrifter der

Der er oppskrifter, bl.a. på smørkrem. Klikk på "Oppskrifter"!

Jeg var i et Cacasparty for et par år siden. Kjøpte en form, men har bare forsøkt den til gele en gang.

Gjest what the...
Skrevet

ja har sett den. Men får ikke noe ut av den, Står ikke noen oppskrifter der

Det finnes bøker,som er basert på det du får kjøpt på et cacas-party,vet jeg.

Gjest what the...
Skrevet

Sjokoladekrem

3 1/3 dl kremfløte

1 plate kokesjokolade (125 g)

5 dl melk

4 egg

4 ss hvetemel

100 g smør

Begynn med å koke opp fløten. Brekk sjokoladen i småbiter og smelt den i fløten. Sett kaldt. Når sjokoladekremen er kald, visper du den opp med mixmaster.

Skrevet

Det er kjempegodt, skal eg seie deg! Vaniljesmak og sjokoladesmørkrem er jo vanleg, men du kan også smakssette smørkrem med fruktessensar frå apoteket. Eg er ganske glad i smørkrem med jordbærsmak. Nam nam... Sjokoladesmørkremen blir naturlegvis brun, men dei andre kan du farge som du vil.

Skrevet

Cacas sine sider er fine, men det er dessverre ikke noen bred produktinfo eller nettbutikk. Hvis du er ute etter gode oppskrifter og tips, så gå på connie.no Hun er forhandler for cacas i Bergen. Jeg har vært på flere kurs i regi av cacas, og det er så moro å imponere med flott pyntede kaker. Det ikke så komplisert, men krever en del tid og nøyaktighet. Men moro er det!

Skrevet

Cacas sine sider er fine, men det er dessverre ikke noen bred produktinfo eller nettbutikk. Hvis du er ute etter gode oppskrifter og tips, så gå på connie.no Hun er forhandler for cacas i Bergen. Jeg har vært på flere kurs i regi av cacas, og det er så moro å imponere med flott pyntede kaker. Det ikke så komplisert, men krever en del tid og nøyaktighet. Men moro er det!

supert! Får man tak i spesielle farger på apoteket også? Eller må man blande ut slike farger selv?

Skrevet

Du kan kjøpe amerikanske matfarger via Cacas. Tlf.nr finner du på hjemmesiden deres. De har alle mulige farger. De koster rundt 50 kr pr boks, men er UTROLIG drøye. Kan blandes inn i alt! Jeg anbefaler deg å gå på kurs. De har mange kurs i oslo, men noen holdes også rundt om i landet vet jeg. Be om å få kontakt med nærmeste forhandler. Det er kjempemoro. Det lover jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...