Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

At du kan kalle Sharon for en terrorist gjør at begrepet terrorist blir utvannet. Man kan være fullstendig uenig i hans politikk, men et land står bak han. Indirekte kaller du da befolkningen i Israel for terrorister, siden de støtter Sharon.

Hva så med tyskerene som støttet Hitler? Situasjonen er lik.

Sharon er funnet skyldig i å ha drept 1700 uskyldige sivile av en *israelsk* parliamentskommisjon.

Israel okkuperer palestinerenes landområder ULOVLIG. Palestinerene har selvsagt rett til å forsvare seg.

Fortsetter under...

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

19

• Mr Kahn

17

• Grip

9

• Kizza1365380506

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Yassin og Rantisi har selv opphevet krigens folkerett ved å føre krig mot sivile sakesløse kvinner og barn. Araberne har allerede lagt føringene for hvordan denne krigen skal utkjempes, så da kan de ikke klage når svarene kommer.

Sharon har drept 1700 uskyldige sivile.

Gjest QuePasta
Skrevet

Ja, Israel har satt en ny standard for internasjonal terrorisme, ved utenom-rettslige henrettelser.

Det er jo soleklart at enhver palestiner nå har samme rett til å drepe israelere.

???

Trodde du var mot dødsstraff!

Skrevet

???

Trodde du var mot dødsstraff!

Selvsagt. Jeg fordømmer både palestinsk OG israelsk terrorisme.

Andre her hyller terrorisme.

Med vennlig hilsen

Gjest QuePasta
Skrevet

Med vennlig hilsen

Ok. Det så et øyeblikk ut som om du ivret for en øye-for-øye-politikk.

Skrevet

Med vennlig hilsen

Dersom amerikanerne lykkes i å ta livet av bin Laden; Vil du kalle det terrorisme fra USA's side?

Annonse

Skrevet

Dersom amerikanerne lykkes i å ta livet av bin Laden; Vil du kalle det terrorisme fra USA's side?

Det er en helt annen situasjon, av flere årsaker - bla. at det er Israel som okkuperer palestinerenes landområder, og ikke omvendt.

Men utenomrettslige henrettelser er åpenbart terrorisme.

Kizza1365380506
Skrevet

Yassin og Rantisi har selv opphevet krigens folkerett ved å føre krig mot sivile sakesløse kvinner og barn. Araberne har allerede lagt føringene for hvordan denne krigen skal utkjempes, så da kan de ikke klage når svarene kommer.

Man kan alikevel oppføre seg sivilisert og ikke synke til deres nivå. Ærlig talt, det retferdiggjøres ved at når du er dum mot meg er jeg dum mot deg, det er barnehagementalitet.

Mvh

Skrevet

Man kan alikevel oppføre seg sivilisert og ikke synke til deres nivå. Ærlig talt, det retferdiggjøres ved at når du er dum mot meg er jeg dum mot deg, det er barnehagementalitet.

Mvh

Kizza, dette har ingenting med barnehagen å gjøre. Dette er en krig mellom en lovlig opprettet demokratisk nasjon og en samling statsløse bander som har fått en ufortjent legitimitet gjennom en forrædersk Oslo-avtale.

Israel kan ikke overleve på fair play og speiderguttmoral når sjelløse mordere dreper kvinner og barn midt inne i Israels egen stue. Jeg vil nødig tråkke på selvfølelsen din, men jeg tror du mangler både innsikt og den grunnleggende forståelsen av konflikten og de politisk-historiske kontekster som har utløst den.

Ikke dermed sagt at du ikke er meningsberettiget, men forsøk å analysere de opplysningene jeg kommer med i forhold til f. eks. sørs usakligheter. Det vil sikkert forundre deg som et oppegående menneske hvorfor en presumtivt voksen person som sør ikke klarer å argumentere bedre enn det han gjør.

Skrevet

Kizza, dette har ingenting med barnehagen å gjøre. Dette er en krig mellom en lovlig opprettet demokratisk nasjon og en samling statsløse bander som har fått en ufortjent legitimitet gjennom en forrædersk Oslo-avtale.

Israel kan ikke overleve på fair play og speiderguttmoral når sjelløse mordere dreper kvinner og barn midt inne i Israels egen stue. Jeg vil nødig tråkke på selvfølelsen din, men jeg tror du mangler både innsikt og den grunnleggende forståelsen av konflikten og de politisk-historiske kontekster som har utløst den.

Ikke dermed sagt at du ikke er meningsberettiget, men forsøk å analysere de opplysningene jeg kommer med i forhold til f. eks. sørs usakligheter. Det vil sikkert forundre deg som et oppegående menneske hvorfor en presumtivt voksen person som sør ikke klarer å argumentere bedre enn det han gjør.

Israel er ikke mer demokratisk enn det Sør Afrika under apartheid var.

Og det er Israel som er den ulovlige okkupanten av palestinerenes landområder.

Du finner ikke én eneste nasjon som ikke mener at palestinerene skal ha sitt eget land.

Skrevet

Israel er ikke mer demokratisk enn det Sør Afrika under apartheid var.

Og det er Israel som er den ulovlige okkupanten av palestinerenes landområder.

Du finner ikke én eneste nasjon som ikke mener at palestinerene skal ha sitt eget land.

«-Israel er ikke mer demokratisk enn det Sør Afrika under apartheid var.-»

Feil. Du finner ikke skilt i Israel som sier JEWS ONLY.

«-Og det er Israel som er den ulovlige okkupanten av palestinerenes landområder.-»

Feil. Araberne angrep Israel først, og nekter å undertegne en gjensidig fredsavtale. Dermed har de utløst krigens folkerett til Israels fordel.

«-Du finner ikke én eneste nasjon som ikke mener at palestinerene skal ha sitt eget land.-»

Feil resonnement. De aller fleste av disse nasjonene er diktaturer, der landene som vedtar resolusjoner mot Israel er verstingene i klassen hva brudd på folkeretten angår. Disse er neppe de rette til å moralisere overfor en demokratisk nasjon som slåss for sin eksistens.

Jeg håper bare folk flest skjønner hva din politikk implisserer, slik at de bruker stemmeseddelen fornuftig når det skal velges mellom terrorservile nikkedukker og folk som har bein nok i nesa til å si nei til religiøse og politisk tvangstrøyer.

Skrevet

«-Israel er ikke mer demokratisk enn det Sør Afrika under apartheid var.-»

Feil. Du finner ikke skilt i Israel som sier JEWS ONLY.

«-Og det er Israel som er den ulovlige okkupanten av palestinerenes landområder.-»

Feil. Araberne angrep Israel først, og nekter å undertegne en gjensidig fredsavtale. Dermed har de utløst krigens folkerett til Israels fordel.

«-Du finner ikke én eneste nasjon som ikke mener at palestinerene skal ha sitt eget land.-»

Feil resonnement. De aller fleste av disse nasjonene er diktaturer, der landene som vedtar resolusjoner mot Israel er verstingene i klassen hva brudd på folkeretten angår. Disse er neppe de rette til å moralisere overfor en demokratisk nasjon som slåss for sin eksistens.

Jeg håper bare folk flest skjønner hva din politikk implisserer, slik at de bruker stemmeseddelen fornuftig når det skal velges mellom terrorservile nikkedukker og folk som har bein nok i nesa til å si nei til religiøse og politisk tvangstrøyer.

Du skriver: "Feil. Du finner ikke skilt i Israel som sier JEWS ONLY."

Så muslimer har samme rett til å få sine slektninger til Israel som jøder har?

Ikke det?

====

Det andre våset ditt er like irrelevant, og har blitt tilbakevist 100 ganger før.

Skrevet

Du skriver: "Feil. Du finner ikke skilt i Israel som sier JEWS ONLY."

Så muslimer har samme rett til å få sine slektninger til Israel som jøder har?

Ikke det?

====

Det andre våset ditt er like irrelevant, og har blitt tilbakevist 100 ganger før.

«-Så muslimer har samme rett til å få sine slektninger til Israel som jøder har?Ikke det?-»

Av de som flyktet på oppfordring fra den Arabiske Liga i 1948 er det sannsynligvis ingen igjen. De som valgte å bli er idag borgere i Israel med alt hva det innebærer. Israel er ikke mer interessert i å importere flere fiender enn Norge var av å fylle opp med wehrmacht-soldater under krigen.

«-Det andre våset ditt er like irrelevant, og har blitt tilbakevist 100 ganger før.-»

Talt som en sann taper.

Annonse

Skrevet

«-Så muslimer har samme rett til å få sine slektninger til Israel som jøder har?Ikke det?-»

Av de som flyktet på oppfordring fra den Arabiske Liga i 1948 er det sannsynligvis ingen igjen. De som valgte å bli er idag borgere i Israel med alt hva det innebærer. Israel er ikke mer interessert i å importere flere fiender enn Norge var av å fylle opp med wehrmacht-soldater under krigen.

«-Det andre våset ditt er like irrelevant, og har blitt tilbakevist 100 ganger før.-»

Talt som en sann taper.

Intet av det du skriver endrer på at Israel på ingen måte er mer demokratisk enn Sør Afrika under apartheid.

Skrevet

Intet av det du skriver endrer på at Israel på ingen måte er mer demokratisk enn Sør Afrika under apartheid.

Goebbles sa at hvis en gjentar en løgn ofte nok, så blir den en sannhet.

Skrevet

Goebbles sa at hvis en gjentar en løgn ofte nok, så blir den en sannhet.

Og derfor gjentar og gjentar du dine løgner om muslimer og palestinere?

Du vet utmerket godt at du ikke finner EN eneste nasjon i verden som er imot en palestinsk stat.

Kizza1365380506
Skrevet

Ja jeg har forundret meg over sør mang en gang. Han trekker seg jo når han ikke kan svare. Men nok om ham. Jeg forsvarer ikke Hamas, men jeg forsvarer heller ikke den type form for avstraffelse. Er det en åpen form for treffing så er det for så vidt greit, som f.eks. i forbindelse med arrestasjon eller lignende. Men å gå inn for å henrette på denne måten er feil uansett hvilken side det er, er for meg likegyldig.

Jeg skjønner godt at Israel ønsker å reagere på den måten, men det er imot min overbevisning. Jeg har dessverre den evnen at jeg kan se en situasjon fra begge sider og da er det veldig vanskelig å velge en side i enkelte saker.

Mvh

Skrevet

Ja jeg har forundret meg over sør mang en gang. Han trekker seg jo når han ikke kan svare. Men nok om ham. Jeg forsvarer ikke Hamas, men jeg forsvarer heller ikke den type form for avstraffelse. Er det en åpen form for treffing så er det for så vidt greit, som f.eks. i forbindelse med arrestasjon eller lignende. Men å gå inn for å henrette på denne måten er feil uansett hvilken side det er, er for meg likegyldig.

Jeg skjønner godt at Israel ønsker å reagere på den måten, men det er imot min overbevisning. Jeg har dessverre den evnen at jeg kan se en situasjon fra begge sider og da er det veldig vanskelig å velge en side i enkelte saker.

Mvh

...visste du at vi faktisk har frikjent folk for utenomrettslige henrettelser her i Norge også, under pre-teksten selvforsvar?

For mange år siden, på Grorud, ble en kvinne frikjent for å ha skutt mannen sin mens han sov. En liknende sak hadde vi på Eidsvoll for 10 - 15 år siden, der Grodud-saken hadde dannet presedens. Fullt så heldige var ikke den tyrkiske jenta som knivstakk ihjel sin voldelige far på sykehuset, hun fikk seks år, hvorav fem betinget. Påtalemyndighetene har anket.

Poenget er at dette er en krig, som araberne selv har erklært. Jeg klarer ikke å mobilisere en eneste moralsk anfektelse over at Yassin og Rantisi ble ekspedert. Hadde de vært vanlige kriminelle, så kunne jeg kanskje sett annerledes på det, men dette er faktisk krig, der de selv har brutt hver eneste paragraf i krigens folkerett.

Og alle vet hva det betyr.

Kizza1365380506
Skrevet

...visste du at vi faktisk har frikjent folk for utenomrettslige henrettelser her i Norge også, under pre-teksten selvforsvar?

For mange år siden, på Grorud, ble en kvinne frikjent for å ha skutt mannen sin mens han sov. En liknende sak hadde vi på Eidsvoll for 10 - 15 år siden, der Grodud-saken hadde dannet presedens. Fullt så heldige var ikke den tyrkiske jenta som knivstakk ihjel sin voldelige far på sykehuset, hun fikk seks år, hvorav fem betinget. Påtalemyndighetene har anket.

Poenget er at dette er en krig, som araberne selv har erklært. Jeg klarer ikke å mobilisere en eneste moralsk anfektelse over at Yassin og Rantisi ble ekspedert. Hadde de vært vanlige kriminelle, så kunne jeg kanskje sett annerledes på det, men dette er faktisk krig, der de selv har brutt hver eneste paragraf i krigens folkerett.

Og alle vet hva det betyr.

Jeg synes nå ikke det går an å sammenligne disse sakene, enkeltpersoner og en sivilisert stat,men ok.

Og ja det er krig, men det er ikke dermed sagt at det kun er den ene siden som har rett eller feil og at man, som sivilisert stat, bare kan likvidere dem man mener er skyldig. Men det er mitt syn. Hva som er bakgrunnen for gjerningen helliger ikke middelet. Og terror overfor uskyldige skjer på begge sider.

Mvh

Skrevet

Jeg synes nå ikke det går an å sammenligne disse sakene, enkeltpersoner og en sivilisert stat,men ok.

Og ja det er krig, men det er ikke dermed sagt at det kun er den ene siden som har rett eller feil og at man, som sivilisert stat, bare kan likvidere dem man mener er skyldig. Men det er mitt syn. Hva som er bakgrunnen for gjerningen helliger ikke middelet. Og terror overfor uskyldige skjer på begge sider.

Mvh

Verken Yassin eller Rantisi var uskyldige, de hadde blod på hendene fra hundrevis av sivile israelere, der barn på bleiestadiet og skolebarn har blitt betraktet som legitime mål. Og de hadde også sverget å fortsette sitt perverse virke, derfor ble de også stoppet.

Jeg er grunnleggende uenig med deg når du sier et begge sider begår terror. I den grad det står i menneskelig makt forsøker IDF å ta ut krigsforbryterne i PLO/Fatah/Hamas uten å drepe eller skade uskyldige. Dette er imidlertid ikke lett så lenge disse feigingene bruker sivile som levende skjold. Også her bryter araberne krigens folkerett.

Israel forsvarer sitt land og sitt folk mot arabisk terror, en terror som har pågått så lenge staten Israel har eksistert, ja, også FØR staten Israel ble opprettet. Det er faktisk ikke mer enn seksti år siden jødene ble utsatt for et av den moderne tids verste folkemord. Den gangen kunne de ikke forsvare seg.

Nå kan de det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...