Gå til innhold

Om hilsing i barnedåpen

Anbefalte innlegg

Gjest Bløthjerta
Skrevet

Ja, bare skyt løs, jeg har ikke giddi lese alt om barnedåpen. Men det var EN ting jeg gikk glipp av siden jeg fløy til og fra TV. Så dere at Sven-O hilste på/fikk klem av Mette-Marit ved inngangen? Eller var det alle andre enn familien som gikk hilserunden? Eller ble Sven-O kanskje klippet bort, eller nektet filmet?

Og,ja,dette er jeg nysjerrig på. Hørte Sven-O sa noe i et intervju etterpå om nestenforsoning og klem på begge kinn, så jeg lurte på omd et faktisk var sant. Hadde jo vært hyggelig da!

Skrevet

Hvorfor hadde det vært så hyggelig?

Det lurte jeg på også. Den mannen skulle vært beskytta mot seg sjøl.

Skrevet

Det lurte jeg på også. Den mannen skulle vært beskytta mot seg sjøl.

Det får du min underskrift på.

Gjest strandhai
Skrevet

Hvorfor hadde det vært så hyggelig?

Jeg personlig, liker det mye bedre naar folk er venner.

Skrevet

Det var nok alle andre enn familien som gikk på hilsningsrunden.

Jeg syns forresten ikke at det var så veldig mange som bukket og neiet da de hilste på de kongelig.

Skrevet

Det er jeg helt enig i deg med - men det er ikke alle som fortjener at man er venner med dem.

Ikke dermed sagt at dette gjelder Sven-O, altså...vi vet vel alle for lite om forholdet mellom far og datter der.

Når det er sagt, er det en kommentar på kampanje.com som absolutt er interessant å lese. Den er skrevet av Hilde Solheim (er det ikke det hun heter, tro) og den ligger på startsiden deres.

Skrevet

Det skulle da vel ikke spille noen rolle for deg personlig om Mette Marit og Sven O. er venner?

Og hva om Mette Marit har sine veldig gode grunner for å bryte med faren, og så nører pressen og da spesielt Se & Hør opp under at Mette Marit fryser ut en stakkars uskyldig bestefar.

En bestefar som er voldsdømt opptil flere ganger og som ikke legger to pinner i kors for å utnytte berømmelsen datteren har fått. Og som gjerne gjør seg til latter i all slags presse, sånn cirka en gang i uken.

Er en slik far egentlig noe å samle på? Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal leve etter Kardemommeloven og allltid være venner, når det ser ut til at det kun er en part som tjener på vennskapet. Og jeg skjønner heller ikke hvorfor slektskap er så forferdelig viktig argument i slike situasjoner.

Her på DOL blir flere av dem som sender innlegg om mødre, fedre, kjærester og svigerforeldre oppmuntret til å bryte kontakten dersom situasjonen tilsier en slik reaksjon. Hvorfor skal ikke dette kunne gjelde kongefamilien.

Vi har ikke _noe_ som helst med det å gjøre, dersom Mette Marit ser grunn til å ikke ha kontakt med sin far. Jeg ser egentlig ikke grunnlaget for å ha en diskusjon på det en gang.

Skrevet

Det skulle da vel ikke spille noen rolle for deg personlig om Mette Marit og Sven O. er venner?

Og hva om Mette Marit har sine veldig gode grunner for å bryte med faren, og så nører pressen og da spesielt Se & Hør opp under at Mette Marit fryser ut en stakkars uskyldig bestefar.

En bestefar som er voldsdømt opptil flere ganger og som ikke legger to pinner i kors for å utnytte berømmelsen datteren har fått. Og som gjerne gjør seg til latter i all slags presse, sånn cirka en gang i uken.

Er en slik far egentlig noe å samle på? Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal leve etter Kardemommeloven og allltid være venner, når det ser ut til at det kun er en part som tjener på vennskapet. Og jeg skjønner heller ikke hvorfor slektskap er så forferdelig viktig argument i slike situasjoner.

Her på DOL blir flere av dem som sender innlegg om mødre, fedre, kjærester og svigerforeldre oppmuntret til å bryte kontakten dersom situasjonen tilsier en slik reaksjon. Hvorfor skal ikke dette kunne gjelde kongefamilien.

Vi har ikke _noe_ som helst med det å gjøre, dersom Mette Marit ser grunn til å ikke ha kontakt med sin far. Jeg ser egentlig ikke grunnlaget for å ha en diskusjon på det en gang.

Enig med deg. Og spesielt det siste du sier... om at ikke det bør være grunnlag for diskusjon her.

Gjest strandhai
Skrevet

Det var da voldsomt til reaksjon. Den eneste her som provoserer fram en diskusjon er deg.

Men kanskje fant du ikke lesebrillene dine da du saa den lille setningen jeg skrev. I saa fall, er du unnskyldt.

Men jeg kan godt skrive det igjen; Jeg liker det mye bedre naar folk er venner. Ganske enkelt i grunn. Og var hvertfall ikke ment som grunnlag for en diskusjon.

Men naar vi foerst er i gang, saa har du litt rett dah...vi har da egentlig ingenting med hvordan forholdet mellom far og datter er. Det eneste vi vet, er hva tabloid-pressen forer oss med. Og jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg stoler 100% paa absolutt alt Se&Hoer skriver!:P

Skrevet

Det var da voldsomt til reaksjon. Den eneste her som provoserer fram en diskusjon er deg.

Men kanskje fant du ikke lesebrillene dine da du saa den lille setningen jeg skrev. I saa fall, er du unnskyldt.

Men jeg kan godt skrive det igjen; Jeg liker det mye bedre naar folk er venner. Ganske enkelt i grunn. Og var hvertfall ikke ment som grunnlag for en diskusjon.

Men naar vi foerst er i gang, saa har du litt rett dah...vi har da egentlig ingenting med hvordan forholdet mellom far og datter er. Det eneste vi vet, er hva tabloid-pressen forer oss med. Og jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg stoler 100% paa absolutt alt Se&Hoer skriver!:P

Jeg er både enig og ikke enig med deg.

Jeg er da slett ikke enig i at jeg er den eneste som fremprovoserer en diskusjon her, med hvilken bakgrunn kan du si det? Det var da ikke jeg som la inn hovedinnlegget.

Men jeg er helt enig med deg i at pressen nok ikke er helt til å stole på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...