Gå til innhold

Dette er vel heller ikke tillatt lenger? ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat som negerbolla? Den ble jo døpt om til NyeLandsmennBolle.

Jeg tror det var Noregs Hysteri Parti som sto bak.

Hm. Trodde den het fremmedkulturell-bolle, jeg.

Her går det åpenbart fort i svingene.

laguna1365380434
Skrevet

Negro betyr ganske enkelt svart da. Neger= en svart person.

Jo, men jeg trodde vi snakket om produkter som ikke er så PK generellt.

Har du SETT på negeren på flaska eller?

Forøvrig synes jeg både sukkerkulør med negerkarikatur og produkter kalt negerboller eller jødekaker er uskyldige saker.:-)

Dessuten skjønner jeg negerbolle/jødekake navnenes litt dubiøse fortolkningsmuligheter, bare så det er sagt. Det blir som Babyolje og trøndersodd.

Jeg skjønner nemlig ikke helt hva du prøver å fortelle meg her..;)

laguna1365380434
Skrevet

Babyolje, barnemat, italiensk salat...det er mange sånne. :)

Italiensk salat blir nå vel ikke det samme, bare sånn for å pirke. Det hadde blitt det samme om det het italiener salat, derimot.

Da kunne man jo også tatt med fransk stuing, spansk omelett osv, osv .... Det høres ikke som om det bor folk i noen av disse..

Hvilke ingridienser som bor i babyolje, trøndersodd og negerboller...DET høres etter navnet mer tvilsomt ut..;)

Mener en pirkete :

Skrevet

Jo, men jeg trodde vi snakket om produkter som ikke er så PK generellt.

Har du SETT på negeren på flaska eller?

Forøvrig synes jeg både sukkerkulør med negerkarikatur og produkter kalt negerboller eller jødekaker er uskyldige saker.:-)

Dessuten skjønner jeg negerbolle/jødekake navnenes litt dubiøse fortolkningsmuligheter, bare så det er sagt. Det blir som Babyolje og trøndersodd.

Jeg skjønner nemlig ikke helt hva du prøver å fortelle meg her..;)

Ikke jeg heller.

laguna1365380434
Skrevet

Ikke jeg heller.

Nei da så..

:-)

Skrevet

Akkurat som negerbolla? Den ble jo døpt om til NyeLandsmennBolle.

Jeg tror det var Noregs Hysteri Parti som sto bak.

*LOL*

Skrevet

Er "nye landsmenn" erstattet med "fremmedkulturell", nå?

Følger ikke helt med, jeg heller.

Skrevet

Italiensk salat blir nå vel ikke det samme, bare sånn for å pirke. Det hadde blitt det samme om det het italiener salat, derimot.

Da kunne man jo også tatt med fransk stuing, spansk omelett osv, osv .... Det høres ikke som om det bor folk i noen av disse..

Hvilke ingridienser som bor i babyolje, trøndersodd og negerboller...DET høres etter navnet mer tvilsomt ut..;)

Mener en pirkete :

Jadda, jadda, masa. ;)

Ikke vær så pirkete, da! *oppgitt*

;) ;)

laguna1365380434
Skrevet

Jadda, jadda, masa. ;)

Ikke vær så pirkete, da! *oppgitt*

;) ;)

Lover å aldri gjøre det mer. Kors på halsen!

;-)

Skrevet

"Fremmed" blir jo også et negativt ladet ord, har jeg lært på jobben. For å være korrekt, ville jeg kalt den "Språklig minoritetsbolle". ;o)

Skrevet

"Fremmed" blir jo også et negativt ladet ord, har jeg lært på jobben. For å være korrekt, ville jeg kalt den "Språklig minoritetsbolle". ;o)

HAHAHAHA

Satt i telefonen (seriøs, men litt kjedelig samtale) da jeg klikket meg inn på svaret ditt, og holdt på å le meg fillete!

;oD

Sannelig godt med en oppmuntring i disse dager.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...