Gjest malun Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 Akkurat som negerbolla? Den ble jo døpt om til NyeLandsmennBolle. Jeg tror det var Noregs Hysteri Parti som sto bak. Hm. Trodde den het fremmedkulturell-bolle, jeg. Her går det åpenbart fort i svingene. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 Negro betyr ganske enkelt svart da. Neger= en svart person. Jo, men jeg trodde vi snakket om produkter som ikke er så PK generellt. Har du SETT på negeren på flaska eller? Forøvrig synes jeg både sukkerkulør med negerkarikatur og produkter kalt negerboller eller jødekaker er uskyldige saker.:-) Dessuten skjønner jeg negerbolle/jødekake navnenes litt dubiøse fortolkningsmuligheter, bare så det er sagt. Det blir som Babyolje og trøndersodd. Jeg skjønner nemlig ikke helt hva du prøver å fortelle meg her.. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 Babyolje, barnemat, italiensk salat...det er mange sånne. Italiensk salat blir nå vel ikke det samme, bare sånn for å pirke. Det hadde blitt det samme om det het italiener salat, derimot. Da kunne man jo også tatt med fransk stuing, spansk omelett osv, osv .... Det høres ikke som om det bor folk i noen av disse.. Hvilke ingridienser som bor i babyolje, trøndersodd og negerboller...DET høres etter navnet mer tvilsomt ut.. Mener en pirkete : 0 Siter
cecily Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 Jo, men jeg trodde vi snakket om produkter som ikke er så PK generellt. Har du SETT på negeren på flaska eller? Forøvrig synes jeg både sukkerkulør med negerkarikatur og produkter kalt negerboller eller jødekaker er uskyldige saker.:-) Dessuten skjønner jeg negerbolle/jødekake navnenes litt dubiøse fortolkningsmuligheter, bare så det er sagt. Det blir som Babyolje og trøndersodd. Jeg skjønner nemlig ikke helt hva du prøver å fortelle meg her.. Ikke jeg heller. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 Ikke jeg heller. Nei da så.. :-) 0 Siter
amber sun Skrevet 18. april 2004 Forfatter Skrevet 18. april 2004 Akkurat som negerbolla? Den ble jo døpt om til NyeLandsmennBolle. Jeg tror det var Noregs Hysteri Parti som sto bak. *LOL* 0 Siter
amber sun Skrevet 18. april 2004 Forfatter Skrevet 18. april 2004 Hm. Trodde den het fremmedkulturell-bolle, jeg. Her går det åpenbart fort i svingene. Er "nye landsmenn" erstattet med "fremmedkulturell", nå? Følger ikke helt med, jeg heller. 0 Siter
amber sun Skrevet 18. april 2004 Forfatter Skrevet 18. april 2004 Italiensk salat blir nå vel ikke det samme, bare sånn for å pirke. Det hadde blitt det samme om det het italiener salat, derimot. Da kunne man jo også tatt med fransk stuing, spansk omelett osv, osv .... Det høres ikke som om det bor folk i noen av disse.. Hvilke ingridienser som bor i babyolje, trøndersodd og negerboller...DET høres etter navnet mer tvilsomt ut.. Mener en pirkete : Jadda, jadda, masa. Ikke vær så pirkete, da! *oppgitt* ;) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 18. april 2004 Skrevet 18. april 2004 Jadda, jadda, masa. Ikke vær så pirkete, da! *oppgitt* ;) Lover å aldri gjøre det mer. Kors på halsen! ;-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Hm. Trodde den het fremmedkulturell-bolle, jeg. Her går det åpenbart fort i svingene. "Fremmed" blir jo også et negativt ladet ord, har jeg lært på jobben. For å være korrekt, ville jeg kalt den "Språklig minoritetsbolle". ;o) 0 Siter
Gjest malun Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 "Fremmed" blir jo også et negativt ladet ord, har jeg lært på jobben. For å være korrekt, ville jeg kalt den "Språklig minoritetsbolle". ;o) HAHAHAHA Satt i telefonen (seriøs, men litt kjedelig samtale) da jeg klikket meg inn på svaret ditt, og holdt på å le meg fillete! ;oD Sannelig godt med en oppmuntring i disse dager. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.