Gå til innhold

A eller B-menneske?

Anbefalte innlegg

Gjest a eller b?
Skrevet

Hva er definisjonene på a- og b-menneske?

skorpionfisken
Skrevet

A-mennesker legger seg tidlig og står opp tidlig, hverdag som helg.

B-mennesker rangler på kveldene og vil helst sove lenge om morgenen. Sjangler inn på jobb og klager over at man begynner alt for tidlig på jobb her i landet.

Jeg hadde ingen tro på at det fantes A-mennesker før min datter kom. Hun er et uforbederlig A-menneske og er helt i utakt med resten av familien når det gjelder søvnmønster. Nå er hun heldigvis så stor at hun klarer seg selv på morgenene i helgene.

Gjest a eller b?
Skrevet

B-mennesker rangler på kveldene og vil helst sove lenge om morgenen. Sjangler inn på jobb og klager over at man begynner alt for tidlig på jobb her i landet.

Jeg hadde ingen tro på at det fantes A-mennesker før min datter kom. Hun er et uforbederlig A-menneske og er helt i utakt med resten av familien når det gjelder søvnmønster. Nå er hun heldigvis så stor at hun klarer seg selv på morgenene i helgene.

Finnes det noen c-mennesker da? ;) Jeg legger meg tidlig og står helst opp sent. Kommer meg opp til jobb kl. 8 og legger meg ved 22 - 23 tiden på hverdager. Legger meg senere i helger og kan sove til kl. 14 lørdager og enda lenger søndager. Da blir jeg definert som b-menneske da? jeg vil helst sove lenger på hverdager og, men det går greit å stå opp. Er alltid opplagt på jobb.

Gjest Lonkil
Skrevet

Finnes det noen c-mennesker da? ;) Jeg legger meg tidlig og står helst opp sent. Kommer meg opp til jobb kl. 8 og legger meg ved 22 - 23 tiden på hverdager. Legger meg senere i helger og kan sove til kl. 14 lørdager og enda lenger søndager. Da blir jeg definert som b-menneske da? jeg vil helst sove lenger på hverdager og, men det går greit å stå opp. Er alltid opplagt på jobb.

L-atskaps mennesker kalles det!

Skrevet

Hva man trenger av søvn er forskjellig fra menneske til menneske. Selv klarer jeg meg fint med 6 timers søvn om natten, og sover ikke noe lenger om det er helg. En sjelden gang ligger jeg 8-9 timer, men da føler jeg meg ikke i god form!

Jeg legger meg oftest rundt midnatt og og spretter opp i 6/7-tiden. Drikker ikke kaffe og forstår ikke dem som trenger det for å våkne!;-)

Skrevet

Det kan jo hende at hun forblir a menneske. Men hvis hun ikke har nådd tenårene så vent til da før du er sikker...;o)

Skrevet

Hvor gammel er denne "uforbederlige" A-jenta?

Gjest a og b
Skrevet

A mennesker har et "kortere døgn" enn b-mennesker.

Jeg er a-menneske, mht søvn burde døgnet mitt hatt 23 timer. Jeg blir trett om kvelden, og vil gjerne legge meg tidlig, og etter syv-åtte timers søvn er jeg uthvilt og våkner lett.

Min søster blir ikke trett om kvelden, må tvinge seg i seng, og sovner ofte så sent at hun absolutt ikke har fått nok søvn når hun må stå opp. Er kjempetrett om morgenen. For henne hadde det vært best om døgnet hadde 25 timer, at hun kunne lagt seg en time senere og stått opp enda en time senere hver dag.

skorpionfisken
Skrevet

Hvor gammel er denne "uforbederlige" A-jenta?

Hun er sju og et halvt.

Hun er helt skutt hver kveld. Sovner som en stein i 8 tida og er vi trege med å legge henne maser hun om å få legge seg, evt går stille og rolig opp i senga hvor vi finner henne sovende.

Min samboer har en jobb hvor han må tidlig avgårde. Han står opp kl 05.50 hver dag. Det er kanskje en gang i måneden han står opp hvor hun ikke er oppe før ham, ferdig påkledd og i gang med å lage seg frokost.

Vi aner ikke når hun egentlig står opp for hun er stille som en mus når hun står opp.

Skrevet

Hun er sju og et halvt.

Hun er helt skutt hver kveld. Sovner som en stein i 8 tida og er vi trege med å legge henne maser hun om å få legge seg, evt går stille og rolig opp i senga hvor vi finner henne sovende.

Min samboer har en jobb hvor han må tidlig avgårde. Han står opp kl 05.50 hver dag. Det er kanskje en gang i måneden han står opp hvor hun ikke er oppe før ham, ferdig påkledd og i gang med å lage seg frokost.

Vi aner ikke når hun egentlig står opp for hun er stille som en mus når hun står opp.

Det høres jo ganske overbevisende ut, særlig det med at hun frivillig legger seg selv.

Min egen A-datter ble byttet ut med et B-menneske i 10(?)-årsalderen, i hvert fall før hun offisielt ble tenåring. Utrolig at det morgenmurmeldyret er samme personen som jeg sto opp med hver eneste helg i ca. 6 år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...