Gå til innhold

Snitter. Hvor mange hele brødskiver til hver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha selskap hvor det blir seks voksne. Skal lage snitter. Skal lage et karbonadesmørbrød til hver. Lurte da på hvor mange hele skiver ejg bør ha til hver utenom karbonadesmørbrødet? Fire hele stykker? Altså 8 halve? Eller fem?

Er tre menn som jeg vet spiser en del. Når man bestiller snitter er en posjon fem halve til hver, men det er altfor lite. Gjestene kommer klokken fem, og da må man jo servere mat hvor man blir litt mett.

Skrevet

Ettersom 5 halve er normalen, så får du bare doble det da. Ettersom du selv vet best hvor mye de spiser :-)

Skrevet

Min erfaring er at der det bestilles hele smørbrød bestiller man 3 til hver. Har du noen storspisere bør du selvsagt ta hensyn til det.

Skrevet

Min tommelfingerregel er tre halve snitter (altså halvannen skive) til hver, pluss karbonadesmørbrød. Det vil m.a.o si fem halve, det.

Selv om noen er storspisere, er det alltid småspisere som jevner det ut. Har aldri vært noe problem når jeg har servert snitter, i hvert fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...