Gjest Kokka Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Jeg skal ha selskap hvor det blir seks voksne. Skal lage snitter. Skal lage et karbonadesmørbrød til hver. Lurte da på hvor mange hele skiver ejg bør ha til hver utenom karbonadesmørbrødet? Fire hele stykker? Altså 8 halve? Eller fem? Er tre menn som jeg vet spiser en del. Når man bestiller snitter er en posjon fem halve til hver, men det er altfor lite. Gjestene kommer klokken fem, og da må man jo servere mat hvor man blir litt mett. 0 Siter
serendipity Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Ettersom 5 halve er normalen, så får du bare doble det da. Ettersom du selv vet best hvor mye de spiser :-) 0 Siter
Tornerose Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Min erfaring er at der det bestilles hele smørbrød bestiller man 3 til hver. Har du noen storspisere bør du selvsagt ta hensyn til det. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Min tommelfingerregel er tre halve snitter (altså halvannen skive) til hver, pluss karbonadesmørbrød. Det vil m.a.o si fem halve, det. Selv om noen er storspisere, er det alltid småspisere som jevner det ut. Har aldri vært noe problem når jeg har servert snitter, i hvert fall. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.