Klara Q Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 I jobbintervju kan man bli spurt om hva som er ens svake sider, - hva svarer man da? 0 Siter
Gjest Big Mac Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Lat, baksnakker kolleger, slurvete og unøyaktig, kanskje litt dum, upålitelig? Det må da være enorme mengder å ta av. 0 Siter
Klara Q Skrevet 19. april 2004 Forfatter Skrevet 19. april 2004 Lat, baksnakker kolleger, slurvete og unøyaktig, kanskje litt dum, upålitelig? Det må da være enorme mengder å ta av. Det mest ærlige ville jo være å si at jeg er skikkelig morragretten og har en tendens til å komme en halv time for sent, enten det er jobb, bryllup eller begravelse. Tror du jeg får jobben...? 0 Siter
Gjest egetlig et teit intervjuspørsmål Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Det bør jo i utgangspunktet være ting som er relevant for en arbeidsgiver å vite. Så du får jo en enestående anledning til å fortelle "slik er jeg, ta meg som jeg er eller la være å ansette meg". men de færreste tør vel det.. Min erfaring (er ofte med på intervju på jobben min) er at mange sier ting som er negativt for arbeidssøkeren, men som kan være positivt for arbeidsgiver (vanskelig for å si nei til nye oppgaver, for perfeksjonistisk ..) Ganske mange velger å være morsomme / bruke humor, nevne småting som ektefellen irriterer seg over osv (for mye sjokolade, kommenterer filmer høyt..), og så ler man litt og sier "neida.." og at det er vanskelig å se seg selv utenfra osv.. 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Dine svake sider som kan vries til sterke ;o) 0 Siter
Gjest girlie22 Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Det mest ærlige ville jo være å si at jeg er skikkelig morragretten og har en tendens til å komme en halv time for sent, enten det er jobb, bryllup eller begravelse. Tror du jeg får jobben...? hihi... jeg ville i hvertfall ikke svart helt ærlig på et sånt spørsmål. Hadde i hvertfall moderert masse. Og det bør intervjuer vite egentlig, og dermed ikke spørre i det hele tatt. Men men... Kan jo ikke svare det heller.... 0 Siter
Gjest Big Mac Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Det mest ærlige ville jo være å si at jeg er skikkelig morragretten og har en tendens til å komme en halv time for sent, enten det er jobb, bryllup eller begravelse. Tror du jeg får jobben...? ;-) Neida, det vanlige er enten å finne svake sider som også kan tolkes som sterke, eller svake sider som ikke påvirker arbeidssituasjonen. Alternativt: "Jeg har den uvanen at jeg alltid innleder et forhold til sjefen...." Det kan fort lede til en ansettelse. 0 Siter
Klara Q Skrevet 19. april 2004 Forfatter Skrevet 19. april 2004 Dine svake sider som kan vries til sterke ;o) Ja, den er jeg med på, men jeg få noen gode forslag, da!! 0 Siter
Klara Q Skrevet 19. april 2004 Forfatter Skrevet 19. april 2004 ;-) Neida, det vanlige er enten å finne svake sider som også kan tolkes som sterke, eller svake sider som ikke påvirker arbeidssituasjonen. Alternativt: "Jeg har den uvanen at jeg alltid innleder et forhold til sjefen...." Det kan fort lede til en ansettelse. Haha! Bortsett fra hvis hun er heteroseksuell.. Kom igjen, da - få noen knakende gode forslag! 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Ja, den er jeg med på, men jeg få noen gode forslag, da!! Hm... *tenke, tenke* Husker ikke hva jeg har sagt, selv. Men perfeksjonist, som ble nevnt under her, er jo et godt forslag. Tror jeg sa noe sånt som at jeg blir veldig opptatt av den ene tingen jeg driver med der og da. Eller noe sånt. Og det er jo både positivt og negativt. Tror faktisk at jeg har sagt at jeg er litt distre også, men at det gjelder mest privat. (fikk faktisk jobben) Sa også at jeg syntes det var veldig vanskelig å svare på, for man ser jo ikke seg selv utenfra. (og nettopp derfor er det fint med konstruktiv kritikk) Men til syvende og sist tror jeg det går på kjemi mellom deg og arbeidsgiver, personlighet, erfaring og utdanning mer enn hva du svarer på dette spørsmålet. 0 Siter
Gjest tips Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Haha! Bortsett fra hvis hun er heteroseksuell.. Kom igjen, da - få noen knakende gode forslag! "egentlig et teit.." kom jo med fler standardsvar, at man ikke klarer å si nei til nye oppgaver / utfordringer (kan bli mye å gjøre for deg, men er supert for sjefen), at du er perfeksjonistisk osv 0 Siter
petter smart Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Ja, den er jeg med på, men jeg få noen gode forslag, da!! Det verste du kan gjøre er å komme med ting som egentlig er postive, i alle fall for arbeidsgiver. Tror du ikke de gjennomskuer det? De er nok leie av folk som sier de nesten jobber seg ihjel, ikke klarer å si nei til å jobbe overtid osv. Enten får du moderere morratrøttheten og si at du av og til kommer litt sent og/eller kommer litt trøtt på jobb. Eller kom med noe som ikke er helt relevant for jobben, men som likevel er klart svake sider. 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Det verste du kan gjøre er å komme med ting som egentlig er postive, i alle fall for arbeidsgiver. Tror du ikke de gjennomskuer det? De er nok leie av folk som sier de nesten jobber seg ihjel, ikke klarer å si nei til å jobbe overtid osv. Enten får du moderere morratrøttheten og si at du av og til kommer litt sent og/eller kommer litt trøtt på jobb. Eller kom med noe som ikke er helt relevant for jobben, men som likevel er klart svake sider. Du har nok rett i det der... Jeg liker ikke det spørsmålet, for det blir et slags spill mellom intervjuer og deg. - du vet hva du bør svare, og intervjuer vet hvorfor og hva. He, he. Ikke lett det der. Men det er jo dumt å ta med virkelige negative ting også - som kan gå utover jobben. Dessuten bør det vel være litt relevant? Arbeidsgiveren min driter vel i om jeg bruker tid på DOL når jeg bør vaske opp. F.eks. 0 Siter
Klara Q Skrevet 19. april 2004 Forfatter Skrevet 19. april 2004 Hm... *tenke, tenke* Husker ikke hva jeg har sagt, selv. Men perfeksjonist, som ble nevnt under her, er jo et godt forslag. Tror jeg sa noe sånt som at jeg blir veldig opptatt av den ene tingen jeg driver med der og da. Eller noe sånt. Og det er jo både positivt og negativt. Tror faktisk at jeg har sagt at jeg er litt distre også, men at det gjelder mest privat. (fikk faktisk jobben) Sa også at jeg syntes det var veldig vanskelig å svare på, for man ser jo ikke seg selv utenfra. (og nettopp derfor er det fint med konstruktiv kritikk) Men til syvende og sist tror jeg det går på kjemi mellom deg og arbeidsgiver, personlighet, erfaring og utdanning mer enn hva du svarer på dette spørsmålet. Jeg lurte på om jeg skulle våge å innrømme at jeg kan bli litt distrè av og til - særlig hvis jeg er sliten - for det høres jo så søtt ut (og er i høy grad sant). Så kan jeg jo legge til at jeg henter meg fort inn igjen.. Men, ja, sikkert lurt å si at det er vanskelig å bedømme seg selv slik, og at det derfor er så finfint med konstruktiv kritikk. Håper kjemien stemmer mellom intervjueren og meg, da.. *skjelve* 0 Siter
Klara Q Skrevet 19. april 2004 Forfatter Skrevet 19. april 2004 "egentlig et teit.." kom jo med fler standardsvar, at man ikke klarer å si nei til nye oppgaver / utfordringer (kan bli mye å gjøre for deg, men er supert for sjefen), at du er perfeksjonistisk osv Jo, men hvis det ikke kommer fra hjertet, tror jeg intervjueren (spes hvis h*n er dreven) gjennomskuer det... Men takk, lell! 0 Siter
laban Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Du har nok rett i det der... Jeg liker ikke det spørsmålet, for det blir et slags spill mellom intervjuer og deg. - du vet hva du bør svare, og intervjuer vet hvorfor og hva. He, he. Ikke lett det der. Men det er jo dumt å ta med virkelige negative ting også - som kan gå utover jobben. Dessuten bør det vel være litt relevant? Arbeidsgiveren min driter vel i om jeg bruker tid på DOL når jeg bør vaske opp. F.eks. Jeg har vært med på å intervjue jobbkandidater og ble _drit_ lei alle som svarte at de ble for opphengt i jobben, tok på seg for mye, var altfor perfeksjonistiske osv. Ikke si sånt. Røp en av de "ordentlige" svake sidene dine, kombinert med en latter - typen "Bortsett fra at jeg er B-menneske? Men jeg kommer tidsnok på jobb allikevel, altså!" Og så blir du alvorlig igjen, og sier med overbevisning at "nei, det synes jeg du skal spørre referansene mine om." Da viser du at du ikke er det minste engstelig for at noen av dine egenskaper skal komme fram i dagen. Og at du ikke har forlest deg på sånne "slik får du drømmejobben"-artikler. 0 Siter
Klara Q Skrevet 19. april 2004 Forfatter Skrevet 19. april 2004 Jeg har vært med på å intervjue jobbkandidater og ble _drit_ lei alle som svarte at de ble for opphengt i jobben, tok på seg for mye, var altfor perfeksjonistiske osv. Ikke si sånt. Røp en av de "ordentlige" svake sidene dine, kombinert med en latter - typen "Bortsett fra at jeg er B-menneske? Men jeg kommer tidsnok på jobb allikevel, altså!" Og så blir du alvorlig igjen, og sier med overbevisning at "nei, det synes jeg du skal spørre referansene mine om." Da viser du at du ikke er det minste engstelig for at noen av dine egenskaper skal komme fram i dagen. Og at du ikke har forlest deg på sånne "slik får du drømmejobben"-artikler. Takker og bukker, Jeg blir mer og mer overbevist om å ligge unna sånne "idèelle" svar på Det Store Svake Sider Spørmsålet. Flere forslag til innrømmelser som tåler dagens lys under et jobbintervju..? 0 Siter
Klara Q Skrevet 19. april 2004 Forfatter Skrevet 19. april 2004 hihi... jeg ville i hvertfall ikke svart helt ærlig på et sånt spørsmål. Hadde i hvertfall moderert masse. Og det bør intervjuer vite egentlig, og dermed ikke spørre i det hele tatt. Men men... Kan jo ikke svare det heller.... Kanskje jeg bare skal peke ut vinduet og si "Se - en fugl!" 0 Siter
petter smart Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Du har nok rett i det der... Jeg liker ikke det spørsmålet, for det blir et slags spill mellom intervjuer og deg. - du vet hva du bør svare, og intervjuer vet hvorfor og hva. He, he. Ikke lett det der. Men det er jo dumt å ta med virkelige negative ting også - som kan gå utover jobben. Dessuten bør det vel være litt relevant? Arbeidsgiveren min driter vel i om jeg bruker tid på DOL når jeg bør vaske opp. F.eks. Hva med at du bruker tid på DOL når du burde jobbet? :-) 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Hva med at du bruker tid på DOL når du burde jobbet? :-) Nei, nei. Er hjemme jeg nå.. student vet du. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.