Gå til innhold

Ikke et knyst fra arbeidsgiver

Anbefalte innlegg

Gjest sykemeldt og gravid
Skrevet

Jeg er sykemeldt nå pga bekkenløsningsplager, og legen min mente hun like gjerne kunne sykemelde meg helt til jeg går ut i permisjon fordi jeg enkelte dager ikke klarer å gå i det hele tatt.

Derfor sendte jeg mail til sjefen, og fortalte at jeg mest sannsynlig ikke kommer tilbake før jeg går ut i permisjon.

Dette var i forrige uke, og jeg har ikke fått noe svar. Synes det er ganske dårlig egentlig.. de har forresten ikke ringt meg eller tatt kontakt en eneste gang på de 3 månedene jeg nå har vært sykemeldt.. Burde de ikke gjort det?

Arbeidsplass med ca 50 ansatte.

Skrevet

Nei, jeg tror ikke det er vanlig å gjøre. De gangene jeg har vært sykemeldt, har det vært jeg som har ringt hvis det var noe jeg ville gi beskjed om eller ha informasjon om.

Har ikke blitt oppringt av arbeidsgiver eller noen på jobb. Jeg var også sykemeldt i lang tid mens jeg var gravid, først halv sykemelding, og så 100% fra ca 5.eller6.måned (husker ikke akkurat i øyeblikket)

Skrevet

Hei!

Jeg synes det er pussig at du bare sender en mail og ikke gir direkte beskjed selv, Det er ikke lett for arbeidsgiver å vite om du ønsker kontakt eller ikke når du gjør det på denne måten... Hadde du godt forhold til din arbeisgiver før du gikk ut i sykemelding?

Det virker ikke som noe særlig nært forhold så jeg synes ikke det er pussig i det hele tatt.

Du burde gått innom og gitt beskjed ang sykemeldingen, ellers burde du i det minste ringt.

Det mener i allefall

Gjest sykemeldt og gravid
Skrevet

Hei!

Jeg synes det er pussig at du bare sender en mail og ikke gir direkte beskjed selv, Det er ikke lett for arbeidsgiver å vite om du ønsker kontakt eller ikke når du gjør det på denne måten... Hadde du godt forhold til din arbeisgiver før du gikk ut i sykemelding?

Det virker ikke som noe særlig nært forhold så jeg synes ikke det er pussig i det hele tatt.

Du burde gått innom og gitt beskjed ang sykemeldingen, ellers burde du i det minste ringt.

Det mener i allefall

Mail er like direkte som å ringe, vel?

OK, historien er som følger: Hadde et anstrengt forhold fra før, siden arbeidet mitt var potensielt fosterskadelig, og det skjedde en "ulykke" fra deres side som aldri skal skje. De innrømmet feilen, men nektet å omplassere meg, så det ble MYE styr for å bli omplassert.. Enda de er pliktige til det.

Den første omplasseringen skulle vare i to uker, men da ukene var gått hørte jeg ingenting, og tok da også kontakt pr mail. Fikk bare et kort svar tilbake om hvilken avdelig jeg skulle over på allerede neste dag.. Tror ikke jeg ville hørt noe om jeg ikke hadde tatt kontakt.

Jaja, too much information? :-)

Gjest ikke signatur
Skrevet

Nei, jeg tror ikke det er vanlig å gjøre. De gangene jeg har vært sykemeldt, har det vært jeg som har ringt hvis det var noe jeg ville gi beskjed om eller ha informasjon om.

Har ikke blitt oppringt av arbeidsgiver eller noen på jobb. Jeg var også sykemeldt i lang tid mens jeg var gravid, først halv sykemelding, og så 100% fra ca 5.eller6.måned (husker ikke akkurat i øyeblikket)

Men noen steder er det tettere oppfølging, for å hindre sykefravær som kan unngås/vise at man bryr seg.

Skrevet

Mail er like direkte som å ringe, vel?

OK, historien er som følger: Hadde et anstrengt forhold fra før, siden arbeidet mitt var potensielt fosterskadelig, og det skjedde en "ulykke" fra deres side som aldri skal skje. De innrømmet feilen, men nektet å omplassere meg, så det ble MYE styr for å bli omplassert.. Enda de er pliktige til det.

Den første omplasseringen skulle vare i to uker, men da ukene var gått hørte jeg ingenting, og tok da også kontakt pr mail. Fikk bare et kort svar tilbake om hvilken avdelig jeg skulle over på allerede neste dag.. Tror ikke jeg ville hørt noe om jeg ikke hadde tatt kontakt.

Jaja, too much information? :-)

Jaja, da vet du selv svaret på spørsmålet ditt....

De bryr seg ikke om deg nå lenger når du ikke er en stor "verdi" for dem, men heller en brikke som for tiden ikke fungerer optimalt.

Ikke bry deg om det. Det er sikkert ikke de siste dustene du møter i løpet av livet :-)

Mvh

Skrevet

Tror ikke det er vanlig at arbeidsgiveren ringer de som er sykmeldte. Litt synd i grunnen. Det koster lite å ringe å vise at man bryr seg.

Gjest Pricilla
Skrevet

Blir noen langtidssykmeldte (over to uker også) så må vi fylle ut ørten skjemaer.. Avd.leder må ringe for å følge opp den sykmeldte. Og føre opp datoer hvor h*n har ringt osv. Avd. leder hører også med den sykmeldte om h*n ønsker oppfølging med bedriftslegen for å tilrettelegge arbeidsplassen best mulig og få den sykmeldte ut i jobb så fort det lar seg gjøre..

Nå er din situasjon litt annerledes da, men du burde fått en telefon mener nå jeg. Jeg er også av den oppfatning at ejg synes det er dårlig å sende mail. Sånne beskjeder burde man gi over telefon. Nå virker det ikke som om du ønsker kontakt med arbeidsgiver heller da, og siden dere har hatt det litt vanskelig så vil kanskje sjefen ungå kontakt med deg og. Og du gir jo de singnalene også. Men evt. personalavdeling burde ringe mener jeg.

Er kanskje litt annerledes når det er bekkenløsning, det er jo ingenting arbeidsgiver kan gjøre for at du skal bli bra.. Det må bare gå sin gang. Her har vi tradisjon på at vi sender en fin blomsterbukett etter to uker. Det er koselig. Da føler man seg ikke hlt glemt.. God bedring i hvert fall fra meg! ; )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...