Gå til innhold

husedderkoppen, igjen

Anbefalte innlegg

Gjest afraid of spiders
Skrevet

Nå kommer edderkoppene igjen!!!

Noen som har noen råd for å slippe faenskapet? Hva som helst? Har fullstendig panikk... Villig til å gjøre hva som helst, koste hva det koste vil.. Og jeg som bor i 3etage... sykt de kommer jo overalt. HJELP!

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg vet iallefall at den lille gjesten er glad i å gjemme seg i hjørner på bad og vaskerom.

Pass på å aldri la klær o.l ligge på gulvet.

Hvis du oppdager dem ofte i andre rom, bør du ta en grundig titt etter sprekker de kan komme inn fra.

Støvsug ofte de stedene du ikke ser til vanlig.

En slags trøst til slutt;

De er utmerkete insektsfangere!

:o)

Gjest milli-mi
Skrevet

Hei! Dette blir et litt seriøst svar,for jeg tolker det dit hen ar du virkelig har angst for edderkopper og at det er et problem for deg.Jeg hadde og har (litt) fobi for edderkopper, og den eneste måten å få det bedre på er eksponeringsterapi.Man blir jo ikke kvitt edderkoppene, så da er det angsten vi må kvitte oss med.

Dette kan psykologer hjelpe deg med,men jeg gjorde det for meg selv.Det kan være like greit det. Men nå blir dette litt langt. Gi et lite vink hvis du vil at jeg skal utdype ting litt nærmere.

Gjest still afraid
Skrevet

Hei! Dette blir et litt seriøst svar,for jeg tolker det dit hen ar du virkelig har angst for edderkopper og at det er et problem for deg.Jeg hadde og har (litt) fobi for edderkopper, og den eneste måten å få det bedre på er eksponeringsterapi.Man blir jo ikke kvitt edderkoppene, så da er det angsten vi må kvitte oss med.

Dette kan psykologer hjelpe deg med,men jeg gjorde det for meg selv.Det kan være like greit det. Men nå blir dette litt langt. Gi et lite vink hvis du vil at jeg skal utdype ting litt nærmere.

kjempe fint hvis du gidder si litt om det, milli-mi!

Ellers skal jeg ta en kjempe renkjøring i alle kriker og kroker... Men jeg bor i en gammel gård, så er nok en del sprekker her, ja...

Gjest milli-mi
Skrevet

kjempe fint hvis du gidder si litt om det, milli-mi!

Ellers skal jeg ta en kjempe renkjøring i alle kriker og kroker... Men jeg bor i en gammel gård, så er nok en del sprekker her, ja...

Nå er som sagt slik at jeg på ingen måte er noen ekspert på dette,siden jeg nærmest har prøvd meg frem på egen hånd.Under forumet psykiatri er det kanskje flere som har blitt kvitt sin fobi ved hjelp av profesjonell hjelp.

Jeg hadde veldig sterk fobi som tenåring,og bare synet av en (enten det var i virkeligheten eller på tv)kunne få meg til å "koble" ut for noen sekunder. Så jeg måtte starte i det små.Først startet jeg med å jobbe med selve tanken på en edderkopp,visualiserte den/dem. Etter noen sekunder koblet jeg av igjen.Angsten ble for sterk.Dette holdt jeg på med ganske lenge.Så begynte jeg og se på dem i et glimt i et blad eller i en bok.Fordelen med de edderkoppene er at de holder seg i ro.Etterhvert jobbet jeg med å se på en edderkopp når den plutselig var der i det virkelige livet.Det var forferdelig,spesielt hvis den begynte å bevege på seg. Da hadde jeg dette dilemmaet at jeg etter en kort stund blokket ut,samtidig som at jeg var livredd for at den skulle stikke av fra meg og gjemme seg.(For så å dukke opp igjen senere) Derfor var det i perioder hyppige,høylytte skrik etter hjelp fra noen som kunne komme og drepe beistet for meg. Etter en stund klarte jeg å se på dyret lengre og lengre før angsten tok overhånd. Så plutselig en dag hadde jeg drept min første med et bankende hjerte. Så så jeg filmen Arachnophobia flere ganger og der var det så mange av dem at tilslutt følte jeg meg litt immun.For et par år siden gikk jeg på en edderkopputstilling med slike store beist.Alt man utsetter seg for...hater disse store nemlig. De er verst,og jeg synes det burde komme advarsel på tv i forkant om sterke scener før de vises. Heldigvis var de nokså dovne og beveget seg ikke,så slapp jeg å "besvime" i all offentlighet. De som ville kunne få holde på dem,men det synet var jeg ikke klar for.Langt fra å holde en selv. Et sted går grensen. Trenger ikke å bli bestevenner heller.

Ellers er våren en tid da jeg må tilpasse meg til edderkoppene på nytt.De tre første edderkoppene er fæle, men så går det litt bedre. Sjekker fortsatt i hjørner og slikt før jeg legger meg.Liker fortsatt ikke at de sniker seg innpå.. Men tingen er altså å se edderkoppen i hvitøyet tilstrekkelig mange ganger.Lykke til så masse.

Bente831365380491
Skrevet

Jeg skjønner hvordan du har det! Edderkopper er GRUSOMT!!!

Vi bor i en kjellerleilighet nært skogen, og får sånne edderkopper inn som springer kjempefort! Får helt angst når jeg ser en sånn, for før jeg har funnet noe å drepe den med, så er den borte!

Men jeg har de siste årene kjøpt en maurspray, som jeg sprayer rundt dørene, vinduene og ventiler. Det kan også være lurt å spraye listene på gulvet. Denne varer i 4 uker, og lukten forsvinner ganske kjapt! Og den dreper alt!!!

Var (bank i bordet) nesten ikke plaget med edderkopper i det hele tatt i fjor. Jeg sprayet også rundt verandaen, for da slapp jeg å få dem dit også!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...