Speak Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Jeg holder på å gå ned litt i vekt. Treningen utføres hovedsaklig på spinningsykkel. Det er lurer på er hvilken puls som er den optimale for å få optimal fettforbrenning. Dersom det har noe å si så har jeg relativt høy hvilepuls. Den ligger tett oppunder 70 da jeg slapper av i sofaen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miramix Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 En liten kommentar bare: Hvilepuls skal måles enten når du våkner om morgenen (det blir mest nøyaktig), eller du kan på dag-/kveldstid legge deg på sofaen/sengen/gulvet med øynene igjen, fullstendig avslappet i 15 minutter, og så måle. Først da vil hvilepulsen være mer eller mindre korrekt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karenina2 Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Du bør ta en makspuls test dersom du vil være helt nøyaktig. Treningssonene blir delt inn i % ut i fra makspulsen. Dette er jo fordi selv om 150 i puls kanskje er rolig trening for en, er det kanskje intensiv trening for en annen, avhengig av makspulsen. Generelt sier man at rolig og langvarig trening forbrenner større prosentandel med fett enn f.eks intervalltrening. Men jeg ville egentlig anbefale å variere litt, da blir treningen morsommere og du blir i god form! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Du bør ta en makspuls test dersom du vil være helt nøyaktig. Treningssonene blir delt inn i % ut i fra makspulsen. Dette er jo fordi selv om 150 i puls kanskje er rolig trening for en, er det kanskje intensiv trening for en annen, avhengig av makspulsen. Generelt sier man at rolig og langvarig trening forbrenner større prosentandel med fett enn f.eks intervalltrening. Men jeg ville egentlig anbefale å variere litt, da blir treningen morsommere og du blir i god form! Lykke til! Joda, jeg varierer jo litt for å ikke kjede meg ihjel:-) Men jeg lurer på om jeg er litt "for lat" (sykler med for lav puls). Derfor hadde det vært greit med en liten pekepinn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
piste Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 den prosentvise fordelingen med hensyn til forbrenning av fett vil variere med hvor tungt du arbeider. Ved høy intensitet (puls) vil f.eks 30% av energien bli tatt fra fett, mens ved lavere intensitet vil f.eks 70% av energien bli tatt fra fett. MEN: ved høyere intensitet vil du totalt sett forbrenne mer pr.minutt, det totale energiforbruket vil bli større. Så dersom du trener like lenge med høy som med lav intensitet, så er det best å trene med høy. I tillegg vil en ved å trene med høy intensitet får et forhøyet stoffskifte med opptil 20% i inntil 24 timer i etterkant, hvis en trener i 40 minutt med høy intensitet. Men intensiteten må ikke bli så høy at en dropper å trene, da er det bedre å ta det litt mer med ro.. :-) hilsen en fysioterapeut 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 30. april 2004 Forfatter Del Skrevet 30. april 2004 den prosentvise fordelingen med hensyn til forbrenning av fett vil variere med hvor tungt du arbeider. Ved høy intensitet (puls) vil f.eks 30% av energien bli tatt fra fett, mens ved lavere intensitet vil f.eks 70% av energien bli tatt fra fett. MEN: ved høyere intensitet vil du totalt sett forbrenne mer pr.minutt, det totale energiforbruket vil bli større. Så dersom du trener like lenge med høy som med lav intensitet, så er det best å trene med høy. I tillegg vil en ved å trene med høy intensitet får et forhøyet stoffskifte med opptil 20% i inntil 24 timer i etterkant, hvis en trener i 40 minutt med høy intensitet. Men intensiteten må ikke bli så høy at en dropper å trene, da er det bedre å ta det litt mer med ro.. :-) hilsen en fysioterapeut Dette hjalp jo litt:-) Visste ikke det med forhøyet stoffskifte, og det blir jo også vesentlig i sammenhengen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.