Gjest undremegforundre Skrevet 20. april 2004 Skrevet 20. april 2004 Jeg skal ha ferie om ikke lenge, men frykter at jeg kan bli sykemeldt i samme tidsrom. Er det mulig å reise bort selv om man er sykemeldt? Jeg skal ikke til utlandet, men i to forskjellige familiebegivenheter som jeg ikke ønsker å gå glipp av. Noen med lignende erfaringer? 0 Siter
anita21365380398 Skrevet 20. april 2004 Skrevet 20. april 2004 Hei. Tror du trygt kan reise bort innen landets grenser selv om du er sykmeldt. Hvem skal kunne kontrollere om den sykemeldt er innen kommunens grenser eller i en annen kommune :-) 0 Siter
Gjest så er det sagt Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Det som står på sykemeldingen at du skal oppgi er dersom du skal reise til utlandet. Mener bestemt at du kan være hvor som helst i landet ellers. Og husk, blir du sykemeldt når du egentlig skal ha ferie, så har du krav på å få tatt denne ferien på et senere tidspunkt. 0 Siter
KaVa Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Det som står på sykemeldingen at du skal oppgi er dersom du skal reise til utlandet. Mener bestemt at du kan være hvor som helst i landet ellers. Og husk, blir du sykemeldt når du egentlig skal ha ferie, så har du krav på å få tatt denne ferien på et senere tidspunkt. Bare et apropos. Du skriver "Og husk, blir du sykemeldt når du egentlig skal ha ferie, så har du krav på å få tatt denne ferien på et senere tidspunkt." Det gjelder dessverre ikke i alle tilfeller. Jeg var sykemeldt for tennisalbue og da fikk jeg ikke "igjen" ferien. Men det var jo egentlig greit for tennisalbuen hindret meg jo ikke å feriere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.