Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om der finnes gode alternativer til de medisinene jeg bruker i dag. Jeg er nå oppe i 300 mg Efexor + 30mg Tolvon. Jeg synes ikke det hjelper noe på nedstemtheten men de tar bort uroen.

Jeg har tenkt å foreslå for legen min at jeg begynner nedtrapping av Efexor, men trenger nok noe mot depresjonene. Jeg har lyst å prøve nedtrapping nå som det går mot vår. Tidligere år har våren og sommeren vært en tid da jeg har det ganske greit.

Mitt håp er at jeg i løpet av dette året skal være helt fri for medikamenter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144189-medisin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

calle1365380687

jeg har nettopp begynt på en sammensetting av cipralex og imovane, grunnet en hard depresjon på toppen av panikkangst. Cipralex gjorde dagene mine mye bedre allerede 2 dagen jeg har tatt de. jeg smiler og fungerer som en PERSON igjen.. syns du burde høre med han om cipralex, eller evt. zoloft.

Nå er ikke jeg noen lege, men det hjalp meg ihvertfall :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144189-medisin/#findComment-911835
Del på andre sider

jeg har nettopp begynt på en sammensetting av cipralex og imovane, grunnet en hard depresjon på toppen av panikkangst. Cipralex gjorde dagene mine mye bedre allerede 2 dagen jeg har tatt de. jeg smiler og fungerer som en PERSON igjen.. syns du burde høre med han om cipralex, eller evt. zoloft.

Nå er ikke jeg noen lege, men det hjalp meg ihvertfall :)

Heisann!

Takker så masse for svar! Jeg har prøvd Zoloft og den hjalp ikke.Cipralex ahr jeg ikke prød, så jeg skal ta det opp med legen min. Det frister VELDIG å kunne fungere normalt igjen! Er Cipralex en sånn "Rød trekant" medisin? Har en venn som fikk noe fra legen sin (husker ikke hva det het), men det var visst rene dopen! Kompisen min fortalte at han fikk en slags rus-effekt som varte i et par timer! Slikt vil ikke jeg ha :-( Men noe som gjør meg i stnd til å utføre dagligdagse ting og ikke minst: åpne posten min, svare telefoner, etc. Jeg har rotet økonomien min skikkelig til pga. "postkasse-skrekk". Men, dette får jeg heller skrive om i en annen tråd. Uansett, takk for tipset om Cipralex! Det var hyggelig å høre at det virket så bra for deg! Da er det håp :-) Lykke til! Snart er det sommer og da blir livet så mye lysere!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144189-medisin/#findComment-911837
Del på andre sider

Bugge1365380662

Heisann!

Takker så masse for svar! Jeg har prøvd Zoloft og den hjalp ikke.Cipralex ahr jeg ikke prød, så jeg skal ta det opp med legen min. Det frister VELDIG å kunne fungere normalt igjen! Er Cipralex en sånn "Rød trekant" medisin? Har en venn som fikk noe fra legen sin (husker ikke hva det het), men det var visst rene dopen! Kompisen min fortalte at han fikk en slags rus-effekt som varte i et par timer! Slikt vil ikke jeg ha :-( Men noe som gjør meg i stnd til å utføre dagligdagse ting og ikke minst: åpne posten min, svare telefoner, etc. Jeg har rotet økonomien min skikkelig til pga. "postkasse-skrekk". Men, dette får jeg heller skrive om i en annen tråd. Uansett, takk for tipset om Cipralex! Det var hyggelig å høre at det virket så bra for deg! Da er det håp :-) Lykke til! Snart er det sommer og da blir livet så mye lysere!

Cipralex er et antidepressivt middel i likhet med efexor,og er et SSRI- preparat.Forskjellen på efexor og cipralex er at sistnevnte påvirker bare serotoninbalansen(og ikke noradrenalin).Det er ikke en medisin som har en "dopeffekt" som du beskriver og ikke vil ha.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144189-medisin/#findComment-912283
Del på andre sider

Bugge1365380662

Du skriver at du går på 300 mg efexor,men at nedstemtheten din ikke blir bedre. Det er en ganske høy dose og når du har en mistanke om at den ikke hjelper så godt,har du ikke så mye å tape på å prøve noe annet.Som psykiateren min sier er det så individuellt hva som virker at det er bare en ting å gjøre,nemlig å prøve seg frem.Selv tilsynelatende like midler kan ha ulik virkning på den enkelte.Cipralex er bl.a. et godt alternativ å prøve.Hilsen igjen fra ei som har prøvd litt forskjellig.

Ps.Har også dager da jeg helst ikke tar telefonen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144189-medisin/#findComment-912293
Del på andre sider

• 2 uker senere...
calle1365380687

Heisann!

livet blir alltid lysere når sommern kommer :) sånne rød trekant medisiner er som regel innsovning, beroligende og sovepiller.(tror jeg da) jeg har noe av det samme.. og det fungerer som et dop for meg, og jeg er nå avhengig av Imovane. det var ikke så kult :D MEN! har hatt et lite eksperiment her skjønner du.. jeg kutta ut cipralexen nå.. etter kort tid med bruk, og oppdager at hvis jeg presser meg selv til et vanlig liv, og gjør ting som får tankene vekk fra det faktum at jeg er livredd for at jeg plutselig skal dø, så går dagene lett som en plett.. Jeg har sitti å virkelig kjefta på meg sjæl for å la kjemikalier styre humøret mitt! serotoninen kan jeg få utløst sjæl tenk! :) Nå skal jeg bare fokusere på det faktum at vannet snart blir varmt nok til å bade, damene blir lettkledde og utegrilling er rett rundt hjørnet! ha en utmerket mai måned!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144189-medisin/#findComment-921839
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...