Gå til innhold

Flytte sammen-når og hvordan ta det opp

Anbefalte innlegg

Gjest Eneboeren
Skrevet

Kjæresten min og jeg elsker hverandre kjempe høgt, ingen tvil om det.

Vi har vært sammen i et halvt år. Han er 35 og jeg 30.Jeg har en sønn på 9 år fra tidligere forhold. Ingen av oss har vært gift.

Vi har aldri snakket om å flytte sammen, andre nevner det av og til , at det er tull å bo hver for seg og betale masse penger når man stort sett er med hverandre enten her eller der likevel.

Lurer på om han tenker det samme. Jeg tør ikke nevne dette... kanskje jeg er rar men :-)

Å flytte sammen vil innebære at vi flytter til han. Sønnen min i 3.klasse må skifte skole. Det regner jeg med skal gå greit, han er utadvendt og ikke problemer med å skaffe seg venner.

- Kanskje han tenker det samme, kanskje han vil vente enda lengre.

Når flyttet dere sammen? Og hvordan ble det til at dere gjorde det?

Har hatt samboer før, men da var det annerledes, det ble bare sånn. Vi var unge og uten barn , og typen var en annen type, mer rett fram :-)

Gjest vi gjorde det slik..
Skrevet

Flyttet sammen etter fire uker. Jeg bodde på en liten hybel, og han hadde en bedre leilighet. Det gikk helt fint, og han spurte meg om jeg ville flytte inn helgen vi møttes...:) Gift og har barn nå.

Skrevet

Så lenge du har barn som faktisk må bytte skole, synes jeg vel det er litt tidlig å flytte sammen etter et halvt år.

Og så lenge du ikke tør å ta det opp, tyder vel det på at dere kan unne dere å bli litt bedre kjent først.

Skrevet

Så lenge du har barn som faktisk må bytte skole, synes jeg vel det er litt tidlig å flytte sammen etter et halvt år.

Og så lenge du ikke tør å ta det opp, tyder vel det på at dere kan unne dere å bli litt bedre kjent først.

Helt enig med malun!

Vi flyttet sammen etter ca 8 mnd, inkludert en utsettelse pga en eksamen. Men ingen av oss hadde barn, så det var en helt annen sak.

Nå har jeg barn, og er fortsatt smamen med han som det referer seg til i forrige avsnitt. Men selv om jeg ikke er i samme livssituasjon som deg kan jeg vanskelig se at jeg noensinne ville flyttet ut fra min sønns skolekrets - hvis jeg ikke var helt "pokka nødt". Han trives godt på skolen, har mange venner, og jeg har har "investert" utrolig mye tid i nærområdet, vennene og vennenes foreldre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...