Gå til innhold

Nye gardiner

Gjest litt usikker nå...

Anbefalte innlegg

Gjest litt usikker nå...
Skrevet

Har bestilt nye gardiner fra Kid Interiør. Disse er helt hvite, litt gjennomsiktig.

Hvilke band passer til? Jeg har en sort smijerns gardinstang, så det må vel bli enten sorte eller hvite band?

Gjest henge rett ned
Skrevet

Band .... du har bestilt de ferdigsydde høydene ?

Eller mener du at du skal "binde de opp" sånn ca på midten ?

MÅ du gjøre det da ?? De er fine om de henger rett ned også.

Gjest litt usikker nå...
Skrevet

Band .... du har bestilt de ferdigsydde høydene ?

Eller mener du at du skal "binde de opp" sånn ca på midten ?

MÅ du gjøre det da ?? De er fine om de henger rett ned også.

Har bestilt ferdigsydde ja. Jeg vet ikke helt om det blir å passe hos meg hvis de henger rett ned.....

Tenkte å ha band for å ta dem til siden.

Gjest la de henge du
Skrevet

Har bestilt ferdigsydde ja. Jeg vet ikke helt om det blir å passe hos meg hvis de henger rett ned.....

Tenkte å ha band for å ta dem til siden.

Ikke gjør det, det er MYE finere hvis de henger rett ned.

Jeg kjøpte hvite gjennomsiktige (sikkert noe i likheten) på KID her om dagen, 60,- kr for lengden, de henger rett ned, syns det er fint jeg.

Men smaker er jo som baken :o), så hvis du vil henge de til siden så gjør du det, for ikke å markere gardinene så veldig ville jeg brukt hvitt band.

Håper du blir fornøyd med gardinene iallefall.

Skrevet

Har det samme; tynne, hvite gardiner på svarte gardinstenger. Jeg bruker svarte bånd og jeg synes jo det ser fint ut.

Gjest litt usikker nå...
Skrevet

Ikke gjør det, det er MYE finere hvis de henger rett ned.

Jeg kjøpte hvite gjennomsiktige (sikkert noe i likheten) på KID her om dagen, 60,- kr for lengden, de henger rett ned, syns det er fint jeg.

Men smaker er jo som baken :o), så hvis du vil henge de til siden så gjør du det, for ikke å markere gardinene så veldig ville jeg brukt hvitt band.

Håper du blir fornøyd med gardinene iallefall.

Da er det sikkert de samme gardinene, for mine kostet også 60 kr per høyde!

Gjest Terakotta
Skrevet

Da er det sikkert de samme gardinene, for mine kostet også 60 kr per høyde!

Da vil jeg også ha sånne! :)

Gjest uten signatur
Skrevet

Jeg synes bånd kan bli litt tungt på flortynne gardiner, så hvis jeg vil ha slike litt til side, så bruker jeg draperingskroker. De finnes i gull, sort, kobber og sikkert flere farger. Fås som bare en klype, og med pynt på som feks et løvblad osv. Med enne 'klypa' så erd et enkelt å få gardina akkurat så mye eller lite tilside som du ønsker. Du bare setter kroken (akkurat som en klesklype) mot gardina og fører den mot vinduskarmen og lar stoffet folde seg inn i klypa. Og så danderer du så godt du kan. Jeg bruker slike på tyngre stoffer også. Kjempefint hvis du vil ha gardina feks bare ørlite tilside. Med et bånd så er jo det gitt etter hvor langt båndet er, hvis du ikke syr selv da!

Skrevet

Ikke bånd, det er avleks...

Jeg er helt enig i "ikke bånd"...men jeg ville aldri hatt bånd selv om det var avlegs å ha gardinene hengene rett ned. Man har jo sin egen smak,- uavhengig av hva mote-diktatorene sier? eller?

Gjest Pricilla
Skrevet

Jeg er helt enig i "ikke bånd"...men jeg ville aldri hatt bånd selv om det var avlegs å ha gardinene hengene rett ned. Man har jo sin egen smak,- uavhengig av hva mote-diktatorene sier? eller?

Selvfølgelig.. men synes ikke det er særlig fint med bånd. Hos bestemødre så : )

Synes det ser mye bedre ut når gardinene henger rett ned, men det kommer jo også an på hvordan gardiner det er og hvordan hjemmet ellers ser ut... Noen steder er det sikkert best med bånd.

Mente ikke at man må følge moten slavisk, men det skaper ikke å fornye seg litt! : ) Og følge med i tiden..

Gjest litt usikker nå...
Skrevet

Selvfølgelig.. men synes ikke det er særlig fint med bånd. Hos bestemødre så : )

Synes det ser mye bedre ut når gardinene henger rett ned, men det kommer jo også an på hvordan gardiner det er og hvordan hjemmet ellers ser ut... Noen steder er det sikkert best med bånd.

Mente ikke at man må følge moten slavisk, men det skaper ikke å fornye seg litt! : ) Og følge med i tiden..

Tror egentlig ikke at det passer med gardinene rett ned hos meg, men skal hvertfall prøve før jeg kjøper bånd!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...