Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ulvedebatten raser nå over landet, med tanke på at Stortinget den 13 mai skal votere over Rovviltmeldingen.

Hvis regjeringen får som den vil, så skal ulven begrenses til et snevert område øst for Glomma, inn mot svenskegrensen.

Det er litt interessant å registrere, at i meningsmålinger, så er 75 % av befolkningen for ulv, mens hvis de får spørsmålet om ulven kan være 10 km fra ditt bosted, så er 75% MOT!!!

Syns man må respektere den frykt som de menneskene som er "tildelt" ulv i sitt nærområde, har. Uansett om frykten er rasjonell eller ikke.

Bestanden må deles mellom mange områder, det må være det eneste riktige. Feil å dytte alt på en snever region.

Det er forøvrig en misforståelse at man snakker om å bevare en skandinavisk ulevbestand, den skandinaviske er utryddet forlengst.

Det som det nå handler om, er hvorvidt vi skal bevare den delen av den russiske ulvebestanden, som har søkt seg til Skandinavia.

Skrevet

Greit at man skal respektere folks redsel for ulv...

men da får vi kanskje skyte alt vi har av bjørn og da...og gaupe...

for ikke å snakke om isbjørn...

vi har vel steder i Norge hvor det er folk som er redde for de dyra også...

Sorry...kunne ikke dy meg...jeg er for selvsakt for ulven

:)

Gjest moralsiten
Skrevet

Jeg synes min angst for bikkjer bør respekteres. Den er dessten helt reell, folk blir jo drept av bikkjer stadig vekk.

Skrevet

Jeg synes min angst for bikkjer bør respekteres. Den er dessten helt reell, folk blir jo drept av bikkjer stadig vekk.

Din redsel for hunder skal selfølgelig aksepteres. Men du kan ikke forlange at resten av verden skal rette seg etter din irasjonelle frykt.

".........................."

Skrevet

Greit at man skal respektere folks redsel for ulv...

men da får vi kanskje skyte alt vi har av bjørn og da...og gaupe...

for ikke å snakke om isbjørn...

vi har vel steder i Norge hvor det er folk som er redde for de dyra også...

Sorry...kunne ikke dy meg...jeg er for selvsakt for ulven

ja ikke sant..mei alle villdyra ned. Nei, det er sykt sykt sykt å drepe ulv.

Ulven må få leve. Ta heller og mei ned noen av de overhysteriske anti-ulv propaganda folkene. De har gått over kvoten for lengst.

Skrevet

Ulven må få leve. Ta heller og mei ned noen av de overhysteriske anti-ulv propaganda folkene. De har gått over kvoten for lengst.

Anti-ulv folkene er bedre bevæpnet enn ulvene. De skyter igjen!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Synes også det er et hysteri uten like...

klart jeg skjønner at man kan være redd om man bor på gård og ulven ferdes rundt hjørnene, men da må man bare leve deretter...kjære vene...det lever jo folk på Svalbard - nok av menneskeetere der.

Blir redd når jeg ser hvordan folk mener verden skal være, helt ufarlig og ren for alt som ikke er moderne og in.

Skremmende steril verden vi ender opp med å få.

De får aldri meg til å sette potefaret mitt på de papirene mot ulv iallefall.

Skrevet

Vi bor mellom to transitt-mottak, der knivslagsmål og fanskap hører med til dagen «orden». Hvis jeg fikk velge, så trur jeg fan meg jeg ville valgt ulven.

Den kan en da skyte hvis den blir for frekk.

Skrevet

Denne ulvedebatten er helt ute av alle fuckings proporsjoner.

(AP og SV vil forøvrig ha et større geografisk område der ulv kan ferdes enn regjeringen).

Poenget er at ulv ikke er et problem - hverken for folk eller dyr. Dersom ulven skulle vært et fuckings reelt problem hadde dommedag vært unnagjort for lengst med tanke på alle de andre risikofaktorene levnde organismer i dag utsettes for.

Skrevet

Det går nok mot en utvidelse av ulvesonen:

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article215618.ece

Det er ikke mer enn rett og rimelig.

De få som ønsker en generell utryddelse av den lille ulvestammen, vil uansett ikke nå fram med sitt syn, og ovenstående løsning er jo det skeptikerne til en lite begrenset område, ønsker.

Så blir alle glade, til og med ulven.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...