Gå til innhold

Tannlegebehandling, trygdekontor, frikort....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må nå bruke en formue på tannlegebehandling. Finnes det noe slags frikort som utstedes av trygdeetaten som gjelder lege- og tannlegebehandling, slik at man får noe av det man har betalt tilbake? Fatter ikke bæret av trygdeetatens hjemmeside, så jeg hadde satt STOR pris på om noen hadde forklart meg dette på en lettfattelig måte...

Fortsetter under...

Skrevet

Tannlegeutgifter dekkes kun ved spesifikke diagnoser, eller dersom bruk av medikamenter har gitt skader eller andre særskilte grunner.

Utgifter til trekking av visdomsjeksler kan også dekkes noe av, tror jeg.

Skrevet

Dersom du har fått tannkjøttbetennelse etter 2003 kan noe av den behandlingen dekkes. Ellers tror jeg nok du må betale alt selv hvis du ikke

1: Spiser medisiner som gir munntørrhet

2. Har en diagnose som gir gratis tannlege

3. Har kontakt med hjemmesykepleien

Gjest Kan du hjelpe meg?
Skrevet

Dersom du har fått tannkjøttbetennelse etter 2003 kan noe av den behandlingen dekkes. Ellers tror jeg nok du må betale alt selv hvis du ikke

1: Spiser medisiner som gir munntørrhet

2. Har en diagnose som gir gratis tannlege

3. Har kontakt med hjemmesykepleien

Vet du hvordan man går frem for å få dekket tannlegebehandling,når skadene har oppstått ved bruk av medikamenter som gir munntørrhet?

Skrevet

Vet du hvordan man går frem for å få dekket tannlegebehandling,når skadene har oppstått ved bruk av medikamenter som gir munntørrhet?

Tannlegen kan måle hvor munntørr du er og så søker tannlegen trygdekontoret.

Gjest Kan du hjelpe meg?
Skrevet

Tannlegen kan måle hvor munntørr du er og så søker tannlegen trygdekontoret.

Men hva hvis man har sluttet med medisinen,og dette er skader som har oppstått før,men ikke er repparert?

Annonse

Skrevet

Men hva hvis man har sluttet med medisinen,og dette er skader som har oppstått før,men ikke er repparert?

Da tror jeg du får problemer med å få dekket det. Men du kan jo ringe til trygdekontoret å snakke med dem. Men mitt trygdekontor visste ikke svaret når jeg spiste medisiner. Ikke visste de diagnoser, ja, i det hele tatt visste de ingen ting.

Gjest hull i hull
Skrevet

Jeg går på astmamedisiner og fikk mange hull. Tannlegen min skrev da en søknad til trygdekontoret for meg, der han gikk god for at det ikke var min skyld.

Jeg fikk tilbake penger, 90% av det som oversteg ca 1500,-

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...