Matthea Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Må nå bruke en formue på tannlegebehandling. Finnes det noe slags frikort som utstedes av trygdeetaten som gjelder lege- og tannlegebehandling, slik at man får noe av det man har betalt tilbake? Fatter ikke bæret av trygdeetatens hjemmeside, så jeg hadde satt STOR pris på om noen hadde forklart meg dette på en lettfattelig måte... 0 Siter
cecily Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Tannlegeutgifter dekkes kun ved spesifikke diagnoser, eller dersom bruk av medikamenter har gitt skader eller andre særskilte grunner. Utgifter til trekking av visdomsjeksler kan også dekkes noe av, tror jeg. 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Dersom du har fått tannkjøttbetennelse etter 2003 kan noe av den behandlingen dekkes. Ellers tror jeg nok du må betale alt selv hvis du ikke 1: Spiser medisiner som gir munntørrhet 2. Har en diagnose som gir gratis tannlege 3. Har kontakt med hjemmesykepleien 0 Siter
Gjest Kan du hjelpe meg? Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Dersom du har fått tannkjøttbetennelse etter 2003 kan noe av den behandlingen dekkes. Ellers tror jeg nok du må betale alt selv hvis du ikke 1: Spiser medisiner som gir munntørrhet 2. Har en diagnose som gir gratis tannlege 3. Har kontakt med hjemmesykepleien Vet du hvordan man går frem for å få dekket tannlegebehandling,når skadene har oppstått ved bruk av medikamenter som gir munntørrhet? 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Vet du hvordan man går frem for å få dekket tannlegebehandling,når skadene har oppstått ved bruk av medikamenter som gir munntørrhet? Tannlegen kan måle hvor munntørr du er og så søker tannlegen trygdekontoret. 0 Siter
Gjest Kan du hjelpe meg? Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Tannlegen kan måle hvor munntørr du er og så søker tannlegen trygdekontoret. Men hva hvis man har sluttet med medisinen,og dette er skader som har oppstått før,men ikke er repparert? 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Men hva hvis man har sluttet med medisinen,og dette er skader som har oppstått før,men ikke er repparert? Da tror jeg du får problemer med å få dekket det. Men du kan jo ringe til trygdekontoret å snakke med dem. Men mitt trygdekontor visste ikke svaret når jeg spiste medisiner. Ikke visste de diagnoser, ja, i det hele tatt visste de ingen ting. 0 Siter
Gjest hull i hull Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Vet du hvordan man går frem for å få dekket tannlegebehandling,når skadene har oppstått ved bruk av medikamenter som gir munntørrhet? Jeg går på astmamedisiner og fikk mange hull. Tannlegen min skrev da en søknad til trygdekontoret for meg, der han gikk god for at det ikke var min skyld. Jeg fikk tilbake penger, 90% av det som oversteg ca 1500,- 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.