Gå til innhold

Burde jeg vært invitert i dåpen???????

Anbefalte innlegg

Battabing Battaboom
Skrevet

Er en gutt som er fadder for bestekompisens datter. Han og fruen fikk en ny datter og hadde dåp. Jeg som er fadder til hans første ble ikke invitert i dåpen til nr. 2. Kun familie og ingen venner ble invitert her. Burde ikke jeg som fadder for hans første vært invitert???

Fortsetter under...

Bugge1365380662
Skrevet

vi er faddere til tre, og jeg synes vel egentlig ikke det er en selvfølge.Ikke hvis det ikke er familie.Synes ikke du skal være fornærmet over det.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Nei, det syns jeg ikke. Dåpen til barn nr to har ikke noe med barn nr en å gjøre.

Skrevet

Nei, det er ikke vanlig!

En dåp er for barnet og dets familie og faddere.

Skrevet

Nei, det syns jeg ikke. For dette er jo dåpen til dette barnet, og har ikke noe med dåpen til barnet du er fadder til å gjøre. Hvis de nå inviterer bare familie og ikke venner, er det ikke noe rart at verken du eller andre venner er invitert, uansett fadderskap til forrige barn.

:) Sånn er det bare.

Gjest sånn er det med den saken
Skrevet

Nei det burde du ikke.

Vet om flere som ikke inviterer fadderene til konfirmanten engang, så i denne konfrimasjonen har du ingenting å gjøre.

Annonse

Skrevet

Må bare føye meg til i rekken av dem som sier at dette må du bare finne deg i! :-)

Gjest mitt svar
Skrevet

Nei, det er ingen selvfølge at du skulle blitt invitert. Vi f.eks. ønsket ikke så mange gjester i dåpen. Det koster jo også å ha gjester.. Men det er kjedelig å tro man blir invitert til noe, og så blir man det ikke. Har vel de fleste opplevd.

Skrevet

Jeg er fadder på hun jeg er tante til, hun har fått seg en ny bror... som jeg ikke er tante til... og ble ikke bedt i dåpen, ehee... skjønner ikke problemet ditt...

Det eneste problemet jeg ser er misunnelse!

Gjest thetraveller
Skrevet

Nei, det burde du ikke. Det er normalt å bare be familie og faddere. Sånn har det alltid vært i min familie, og rundt om hos alle andre jeg kjenner.

Det går jo an å ha en større samling og invitere flere, inkludert tidligere faddere, men det er ingen regel som sier at disse skal komme.

Jeg ville gitt en liten dåpsgave uansett, om det er snakk om nære venner! :o)

Skrevet

Jeg er fadder på hun jeg er tante til, hun har fått seg en ny bror... som jeg ikke er tante til... og ble ikke bedt i dåpen, ehee... skjønner ikke problemet ditt...

Det eneste problemet jeg ser er misunnelse!

herregud så komplisert...

Mine, dine, våre og deres!

Annonse

Gjest morrozamt
Skrevet

Hvis vi skulle invitert alle faddere (hadde 5 til hver; minst 3 utenom familie) til de eldste barna i dåpen til nr 3, i tillegg til nye faddere og familie og slekt, hadde jeg måttet leid et stort festlokale. Litt voldsomt for en dåp kanskje??

Er mange nok som det er allerede...

Så, svaret mitt: nei, synes ikke det er rart at du ikke er invitert (m mindre de har mange venner der da som ikke er faddere til det nye barnet heller). Du bør dog gi en gave... :)

Skrevet

Get used to it!

Sånn er livet anno 2004, for mange i alle fall.

Skrevet

Hvorfor mener du at du skulle bli invitert her da? Du har jo ikke noe med det barnet å gjøre. De hadde heller ikke invitert andre venner, så hvorfor deg?

Skrevet

Tja... det er jo bare sånn det har blitt, ikke så mye å gjøre med!

Skrevet

Nei, det burde du ikke. Ingen ting å sutre for, du er jo fadder til det første barnet. Gled deg over det, du.

Battabing Battaboom
Skrevet

vi er faddere til tre, og jeg synes vel egentlig ikke det er en selvfølge.Ikke hvis det ikke er familie.Synes ikke du skal være fornærmet over det.

Takk for masse svar! Folet har talt! Var ikke sikker, nå er alt ok!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...