Triad Skrevet 22. april 2004 Skrevet 22. april 2004 Jeg jobber for tiden som resepsjonist i et stort privat it firma. Nå har jeg en lønn på 250'000.- Jeg er nå blitt tilbudt en ny stilling innen firmaet som Topp Sjefens assistent/organsisator/sekretær (tittelen på stillingen er ikke helt klar ennå). Det jeg som sagt lurer på er hvor høy lønnsøkning jeg kan forvente? Har lett på SSB sine sider uten å bli noe klokere. Noen her som har en ide? Kan jeg foreks foreslå 310'000.- og satse på å lande på 300'000.-? Eller er det for mye? 0 Siter
Triad Skrevet 22. april 2004 Forfatter Skrevet 22. april 2004 NOK 300'000.- i årslønn for Personlig assistent /sekretær /organisator stilling... Høres det reelt ut? 0 Siter
Gjest javeldå Skrevet 22. april 2004 Skrevet 22. april 2004 "Toppsjef" heter det - ikke Topp Sjef ! Forøvrig har jeg en lignende stilling i et større privat firma (har vært her mange år). Jeg har 370.000,-. 0 Siter
Gemini Skrevet 22. april 2004 Skrevet 22. april 2004 NOK 300'000.- i årslønn for Personlig assistent /sekretær /organisator stilling... Høres det reelt ut? Som blivende sekretær (el.lign. tittel) bør du aller først lære elementær rettskrivning. En annen her har allerede påpekt toppsjef, ikke Topp Sjef. Dessuten skrives summer med punktum og ikke ' som tusenskilletegn, f.eks. 300.000. ' brukes istedenfor de tre nullene i store beløp, eksempelvis 300' som altså er det samme som 300.000. Det skal også være ,- ikke .- etter en sum, dersom man ønsker å ha med dette. Jeg bruker vanligvis ikke å pirke på rettskrivning i innlegg her, men når man mener man fortjener kr 300.000 i lønn for en sekretær-stilling, så bør man ha et minimum av kvalifikasjoner. 0 Siter
jacob Skrevet 22. april 2004 Skrevet 22. april 2004 NOK 300'000.- i årslønn for Personlig assistent /sekretær /organisator stilling... Høres det reelt ut? Jada - 300' er et greit utgangspunkt for avlønning i en slik stilling. 0 Siter
fresja Skrevet 22. april 2004 Skrevet 22. april 2004 300.000 er kanskje litt mye. Du er en ung jente og har nok ikke full ansiennitet! Skikker du deg vel i jobben, stiger du nok etter hvert. 0 Siter
lalabua Skrevet 22. april 2004 Skrevet 22. april 2004 Som blivende sekretær (el.lign. tittel) bør du aller først lære elementær rettskrivning. En annen her har allerede påpekt toppsjef, ikke Topp Sjef. Dessuten skrives summer med punktum og ikke ' som tusenskilletegn, f.eks. 300.000. ' brukes istedenfor de tre nullene i store beløp, eksempelvis 300' som altså er det samme som 300.000. Det skal også være ,- ikke .- etter en sum, dersom man ønsker å ha med dette. Jeg bruker vanligvis ikke å pirke på rettskrivning i innlegg her, men når man mener man fortjener kr 300.000 i lønn for en sekretær-stilling, så bør man ha et minimum av kvalifikasjoner. Gemini-er du sur idag eller? Det er jo ikke du som skal slite med skrivefeilene hennes! 0 Siter
Gemini Skrevet 23. april 2004 Skrevet 23. april 2004 Gemini-er du sur idag eller? Det er jo ikke du som skal slite med skrivefeilene hennes! Neida, men jeg synes folk bør være kvalifisert for en jobb. Og da er faktisk et minimum av rettskrivning en forutsetning, særlig i et slikt yrke. 0 Siter
fresja Skrevet 23. april 2004 Skrevet 23. april 2004 Neida, men jeg synes folk bør være kvalifisert for en jobb. Og da er faktisk et minimum av rettskrivning en forutsetning, særlig i et slikt yrke. Enig! Men en sekretær blir lett sur når vi påpeker feil... Mange sjefer har dessverre mange ordfeil, så sekretæren bør vel kunne rette disse. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.