Gå til innhold

Uspesifisert sydentur

Anbefalte innlegg

Gjest Globerotta
Skrevet

Hvilken erfaringer har dere fra slike reiser? Er hotellene helt rava? Hvor har dere vært på sånne reiser?

Fortsetter under...

Skrevet

Man får jo et hotell som reiseselskapet har avtale med, og det kan vel ikke være for dårlig? Kommer kanskje an på reiseselskapet.

Skrevet

Klippet og limt fra Ving's sider ang. uspesifiserte reiser:

"Uspesifiserte reiser

Ved kjøp av uspesifiserte reiser gjelder følgende bestemmelser:

a) Ved reiser til en flydestinasjon med flere feriesteder, kan innkvarteringen skje på hvilket som helst av disse stedene med mindre annet er bekreftet skriftlig. .

B) Bostedet bekreftes ikke før avreise. Vingverten på reisemålet forteller hvor den reisende skal bo.

c) Det benyttes også hotell, pensjonater og leiligheter som ikke inngår i Vings ordinære program.

d) Ingen måltider er inkludert, selv om man blir plassert på et av Vings bosteder som er programført med måltider.

e) For uspesifiserte reiser, som ikke er programført, inngår vanligvis ikke mat ombord på flyet i reisens pris, men det kan bestilles mot et tillegg i prisen.

f) Flytting under oppholdet kan forekomme.

g) Innkvartering kan også skje på bosteder der rengjøring ikke inngår i prisen.

h) Dersom det finnes ledig kapasitet, noe som aldri kan garanteres, og man ønsker å bytte til et annet bosted, betales prisdifferansen og eventuelt avbestillingsavgift på stedet.

i) Det er ikke mulig ved denne type reiser å forhåndsvarsle om eventuelle støykilder (byggearbeider/barer e.l.) som reisende med spesifisert innkvartering vil være kjent med gjennom katalogen. Uspesifisert innkvartering kan være av meget enkel standard (1-2 vinger) i vårt klassifiseringssystem.

Reisende fra flere reisefølger kan bli plassert sammen ved kjøp av enkleste kategori. Da kan heller ikke privat dusj/wc garanteres. Rommene/leilighetene er vanligvis beregnet for 2 personer. Dersom man stiller spesielle krav til komfort/beliggenhet, anbefaler vi spesifisert innkvartering. Vi anbefaler også reisende med barn å velge dette."

http://www.ving.no/hotel/hotelpopup.aspx?popup_url=..%2fhotel%2fhotelpopup.aspx&DESTCD=PMI&HOTCD=XXXH&DEPCD=OSL&SELECT-MUCD=VN&CLASSCD=E&SERNO=21&DD=27&MM=04&YY=04&ROOMTP=H12&DUR=015&PRICE=1995

Det er altså ikke sikkert at man kommer til et av hotellene i turoperatørens ordinære hotell-program...

Skrevet

Klippet og limt fra Ving's sider ang. uspesifiserte reiser:

"Uspesifiserte reiser

Ved kjøp av uspesifiserte reiser gjelder følgende bestemmelser:

a) Ved reiser til en flydestinasjon med flere feriesteder, kan innkvarteringen skje på hvilket som helst av disse stedene med mindre annet er bekreftet skriftlig. .

B) Bostedet bekreftes ikke før avreise. Vingverten på reisemålet forteller hvor den reisende skal bo.

c) Det benyttes også hotell, pensjonater og leiligheter som ikke inngår i Vings ordinære program.

d) Ingen måltider er inkludert, selv om man blir plassert på et av Vings bosteder som er programført med måltider.

e) For uspesifiserte reiser, som ikke er programført, inngår vanligvis ikke mat ombord på flyet i reisens pris, men det kan bestilles mot et tillegg i prisen.

f) Flytting under oppholdet kan forekomme.

g) Innkvartering kan også skje på bosteder der rengjøring ikke inngår i prisen.

h) Dersom det finnes ledig kapasitet, noe som aldri kan garanteres, og man ønsker å bytte til et annet bosted, betales prisdifferansen og eventuelt avbestillingsavgift på stedet.

i) Det er ikke mulig ved denne type reiser å forhåndsvarsle om eventuelle støykilder (byggearbeider/barer e.l.) som reisende med spesifisert innkvartering vil være kjent med gjennom katalogen. Uspesifisert innkvartering kan være av meget enkel standard (1-2 vinger) i vårt klassifiseringssystem.

Reisende fra flere reisefølger kan bli plassert sammen ved kjøp av enkleste kategori. Da kan heller ikke privat dusj/wc garanteres. Rommene/leilighetene er vanligvis beregnet for 2 personer. Dersom man stiller spesielle krav til komfort/beliggenhet, anbefaler vi spesifisert innkvartering. Vi anbefaler også reisende med barn å velge dette."

http://www.ving.no/hotel/hotelpopup.aspx?popup_url=..%2fhotel%2fhotelpopup.aspx&DESTCD=PMI&HOTCD=XXXH&DEPCD=OSL&SELECT-MUCD=VN&CLASSCD=E&SERNO=21&DD=27&MM=04&YY=04&ROOMTP=H12&DUR=015&PRICE=1995

Det er altså ikke sikkert at man kommer til et av hotellene i turoperatørens ordinære hotell-program...

"c) Det benyttes også hotell, pensjonater og leiligheter som ikke inngår i Vings ordinære program."

Det visste jeg ikke gitt.

Skrevet

"c) Det benyttes også hotell, pensjonater og leiligheter som ikke inngår i Vings ordinære program."

Det visste jeg ikke gitt.

Jeg vet ikke i hvilken utstrekning dette skjer da, men de forbeholder seg i alle fall retten...

Skrevet

Har reist uspesifisert 2 ganger. Begge turene var helt greie. :) Helt greie rom på hotell.. Man er uansett ikke mye på hotellet??

Annonse

Gjest elisabeth
Skrevet

Anbefaler Apollo hvis du skal reise uspes. De garanterer dobbeltrom med egen dusj/ws, det gjør ikke de andre selskapene. De har bare kategori 1, alltså kan du havne privat også.

Hadde ikke reist til steder der dem har mye dårlig hotell, som bulgaria og tyrkia, romani ol restplass hotellene der er ikke alltid særlig hyggelige.Men ellers skal det kunne være like så bra som andre!

Skrevet

Jeg har stort sett kommet på bedre hotell enn når jeg har bestillt bosted :o) Det eneste aberet har vært at vi har kommet litt langt fra sentrum et par ganger.

Gjest Globerotta
Skrevet

Jeg har stort sett kommet på bedre hotell enn når jeg har bestillt bosted :o) Det eneste aberet har vært at vi har kommet litt langt fra sentrum et par ganger.

Hvor har du vært da?

Gjest Globerotta
Skrevet

Anbefaler Apollo hvis du skal reise uspes. De garanterer dobbeltrom med egen dusj/ws, det gjør ikke de andre selskapene. De har bare kategori 1, alltså kan du havne privat også.

Hadde ikke reist til steder der dem har mye dårlig hotell, som bulgaria og tyrkia, romani ol restplass hotellene der er ikke alltid særlig hyggelige.Men ellers skal det kunne være like så bra som andre!

Hvor vil du anbefale da?

Skrevet

Jeg har reist mange ganger uspesifisert, og har stort sett vært fornøyd. Det ene unntaket var Tyrkia, der fikk vi et grusomt rom på et dårlig hotell.

Har reist uspesifisert til Mallorca, Rhodos, Kypros, Lesvos, Tyrkia, Ibiza, Kos og Naxos. Som jeg kommer på nå. Med diverse reiseselskaper.

Skrevet

Hvor har du vært da?

Alanya, Marmaris, Cesme, Lanzarote, Kreta og Athens riviera. Alle uspesifiert og bortsett fra de to siste har jeg reist med unger.

Men jeg har reist andre steder spesifisert.

Gjest detur-fan
Skrevet

Hadde uspesifisert reise med Detur, var VELDIG positivt overrasket, kjempefornøyd =)

Annonse

Gjest Globerotta
Skrevet

Hadde uspesifisert reise med Detur, var VELDIG positivt overrasket, kjempefornøyd =)

Hvor reiste du da? Hvilken standard var det på hotellrommet/leiligheten?

Gjest Jordie
Skrevet

Reiste med Apollo til Kreta forrige sommer. Anbefales ikke, værste ferien jeg har hatt i hele mitt liv!Kom til en meget ukoselig landsby, de innfødte var skikkelig sure og grinete aldri vært borti makan! Hotellet var grusomt, stranda var kjempedårlig! Første gang i mitt liv at jeg bare ville hjem!!!

Ellers reist uspesifisert til Spania og Tyrkia og vært heldig, Tyrkia har masse fine hoteller, ikke så gamle som andre steder!Fine strender og veldig hyggelige mennesker!

Skrevet

Jeg har reist mange ganger uspesifisert, og har stort sett vært fornøyd. Det ene unntaket var Tyrkia, der fikk vi et grusomt rom på et dårlig hotell.

Har reist uspesifisert til Mallorca, Rhodos, Kypros, Lesvos, Tyrkia, Ibiza, Kos og Naxos. Som jeg kommer på nå. Med diverse reiseselskaper.

Heisann!

Husker du hva det hotellet i Tyrkia het?

hilsen

Gjest Pricilla
Skrevet

Reiste med apollo på uspesifisert til Hellas, POros. Liten fiskerøy, ingen ordentlige diskoteker, bare overfylte barer. Dårlige restauranter, sure folk. Gikk ikke an å prute. Dårlig hotell (eller blokk eller hva du vil) uten basseng, bar, resepsjon og dårlig med rengjøring.. heller ikke aircondition (var 46 grader så vi holdt på å krepere).

Vi var 18 og det var vår første syndentur uten foreldre, så venninna mi og jeg fikk en knall tur, til tross for dårlig plass og hotell.

Vet om mange som har vært heldig med uspesifiserte, men jeg ville ikke tatt sjansen på det nå. Hadde jeg kommet til det hotellet vi gjorde den gangen hadde jeg krevd nytt. Hotellet lå for øvrig i en kattesandkasse! 1000 katter rundt der som løp etter oss hver gang vi kom med en bærepose for de ville ha mat...

Skrevet

Det kan være alt fra helt toppers til det stikk motsatte. Det som er den største ulempen med uspes. er den manglende klageretten. Har du bestilt spes. kan du kontakte reiselederen og klage der nede, ved uspes.. kan du spørre om det går an å gjøre noe med flytting, men du har stort sett ingen klagerett når du kommer hjem.

Det er ofte ingen automatikk i at man ved uspes. kommer på dårlige hoteller. Turoperatørene har ulike avtaler om opsjon på de ulike hotellene, så de fleste bruker opp de rommene de uansett må betale for. (

Skrevet

Gjort det en gang, Apollo til egypt. Fy faen sier nå bare jeg. Uspesifisert my ass. de hadde et eget hotell til alle 'uspesifiserte'.

Telefonen virket ikke, det fant vi ut når vi hadde bestilt vekking til en utflukt vi hadde betalt 80 dollar på forhånd til, og resepsjonisten jugde og sa de hadde prøvd å banke på døra vår.

Vi prata med en sur apollodame som utviste kundservice lik null og fraskrev seg ethvert ansvar, og overlot oss 100% til å deale en form for kompensasjon fra hotelleieren.

To konklusjoner: no more Apollo, no more uspesifisert.

Gjest elisabeth
Skrevet

Hvor vil du anbefale da?

Feks Lansarote, hmm, nei, hvordan skrives egentlig det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...