Gå til innhold

Det glade vanvidd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det er flott.

Ja, ikke sant? Skattebetalerne i Norge finansierer Palestinakomiteen, Palestinafronten og Fellesutvalget for Palestina slik at de kan bygge ut sitt rekrutterings- og desinformasjonsnettverk i norden.

At de samtidig støtter og finansierer drap på jødisk kvinner og barn synes ikke å gi de ansvarlige særlig samvittighetskvaler.

Gjest papirtiger
Skrevet

Ja, ikke sant? Skattebetalerne i Norge finansierer Palestinakomiteen, Palestinafronten og Fellesutvalget for Palestina slik at de kan bygge ut sitt rekrutterings- og desinformasjonsnettverk i norden.

At de samtidig støtter og finansierer drap på jødisk kvinner og barn synes ikke å gi de ansvarlige særlig samvittighetskvaler.

Du retter fokus på feil sted, det du egentlig burde jobbe imot, er skatt :)

Staten er en tyv vet du...høhø.

Skrevet

Du retter fokus på feil sted, det du egentlig burde jobbe imot, er skatt :)

Staten er en tyv vet du...høhø.

yeah, and the some

Logitechmusa
Skrevet

"At de samtidig støtter og finansierer drap på jødisk kvinner og barn synes ikke å gi de ansvarlige særlig samvittighetskvaler."

Hvorfor nevner du aldri drap på palestinere?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=224406

Bortsett fra det. Du burde snart begynne å kjede deg selv. Du kjeder i alle fall meg.

Skrevet

"At de samtidig støtter og finansierer drap på jødisk kvinner og barn synes ikke å gi de ansvarlige særlig samvittighetskvaler."

Bortsett fra det. Du burde snart begynne å kjede deg selv. Du kjeder i alle fall meg.

Forsiktig med hva du ber om, du kan kanskje få viljen din. Riktignok er jeg meget tilbakeholden med bruk av effekter i form av linker, men hvis jeg hadde villet, så kunne jeg druknet deg i linker til arabiske grusomheter. Tror du kanskje araberne er alene om å sørge over en slektning eller venn?

Tror du kanskje at jødiske barn drepes mens de kaster stein på araberne? Nei, de sitter på skolebusser eller sågar sitter og gjør lekser da Arafats morderbande slår til. Dette er del av det egyptiske svinets barnekrigsstrategi, som han forlengst burde betalt den ultimate pris for.

Noe sier meg da også at klokken tikker mot tolv for denne egyptiske massemorderen og krigsforbryteren.

petter smart
Skrevet

Så fordi Israel dreper palestinere så skal vi finansiere drap på israelere?

Det ene rettferdiggjør ikke det andre.

Logitechmusa
Skrevet

Så fordi Israel dreper palestinere så skal vi finansiere drap på israelere?

Det ene rettferdiggjør ikke det andre.

"Så fordi Israel dreper palestinere så skal vi finansiere drap på israelere?"

Nei. Men blant annet USA _støtter_ drap på palestinere. Og slike som Mr. Kahn, tydeligvis. For meg er et menneskeliv et menneskeliv uavhengig av rase eller nasjonalitet.

"Det ene rettferdiggjør ikke det andre."

Nemlig! Det er det ensidige bildet til Mr. Kahn jeg vil til livs.

Logitechmusa
Skrevet

Forsiktig med hva du ber om, du kan kanskje få viljen din. Riktignok er jeg meget tilbakeholden med bruk av effekter i form av linker, men hvis jeg hadde villet, så kunne jeg druknet deg i linker til arabiske grusomheter. Tror du kanskje araberne er alene om å sørge over en slektning eller venn?

Tror du kanskje at jødiske barn drepes mens de kaster stein på araberne? Nei, de sitter på skolebusser eller sågar sitter og gjør lekser da Arafats morderbande slår til. Dette er del av det egyptiske svinets barnekrigsstrategi, som han forlengst burde betalt den ultimate pris for.

Noe sier meg da også at klokken tikker mot tolv for denne egyptiske massemorderen og krigsforbryteren.

"Riktignok er jeg meget tilbakeholden med bruk av effekter i form av linker, men hvis jeg hadde villet, så kunne jeg druknet deg i linker til arabiske grusomheter."

Drukne meg! *flirer* Nå tror jeg du overvuderere behovet jeg har for å lese dine halvsannheter.

"Tror du kanskje araberne er alene om å sørge over en slektning eller venn?"

Nei, men du tror tydeligvis kun det er israelere som sørger.

petter smart
Skrevet

Nei. Men blant annet USA _støtter_ drap på palestinere. Og slike som Mr. Kahn, tydeligvis. For meg er et menneskeliv et menneskeliv uavhengig av rase eller nasjonalitet.

At herr Kahn er noe ensporet og høyst partisk i denne konflikten er noe som kommer klart fram.

Jeg støtter på ingen måte israelske overgrep mot palestinere, men jeg synes ikke Norge burde gi økonomisk støtte til en terrororganisasjon. Det er bedre ting en kan bruke penger til i Israel/Palestina.

Skrevet

Du våser - Israel dreper langt flere sivile palestinere enn omvendt.

Skrevet

Noe sånt som 3/4 av de som blir drept borti der er palestinere, men de er terrorister eller potensielle terrorister og dermed ikke sivile.

Det er noe alle vet. 'War against terrorism'. genialt.

Skrevet

"Riktignok er jeg meget tilbakeholden med bruk av effekter i form av linker, men hvis jeg hadde villet, så kunne jeg druknet deg i linker til arabiske grusomheter."

Drukne meg! *flirer* Nå tror jeg du overvuderere behovet jeg har for å lese dine halvsannheter.

"Tror du kanskje araberne er alene om å sørge over en slektning eller venn?"

Nei, men du tror tydeligvis kun det er israelere som sørger.

«- Nå tror jeg du overvuderere behovet jeg har for å lese dine halvsannheter -»

Jeg har visst også overvurdert din evne og vilje til å diskutere sak.

Thanks for reminding me...

Skrevet

«Våser»? ...slik som i Jenin? «Massakre», sa de, mer enn 500 sivile drept, hele Jenin «jevnet med jorden»? Er det slike løgner du lever på - og for?

Araberne har langt færre sivile tap enn det som fremkommer i reportasjer og statistikker. Grunnen er at de som media har gitt karakteristikken «sivile» er i virkeligheten Arafats væpnede militsia. Ergo er de stridende - ikke sivile!

En annen ting, hadde det ikke vært for alle disse sikkerhetstiltakene og den effektive etteretningen på israelsk side, så ville antall drepte israelere vært minst ti ganger så høyt. For hver selvmordsbomber som «lykkes», blir ti skutt eller stanset på annen måte.

Dette er ugjendrivelige fakta, som Thor Viksveen og Anne Aasheim ikke finner hensiktsmessig å formidle til nyhetskonsumentene i vårt langstrakte land. Det passer ikke inn i den marxistiske analysen.

Skrevet

«Våser»? ...slik som i Jenin? «Massakre», sa de, mer enn 500 sivile drept, hele Jenin «jevnet med jorden»? Er det slike løgner du lever på - og for?

Araberne har langt færre sivile tap enn det som fremkommer i reportasjer og statistikker. Grunnen er at de som media har gitt karakteristikken «sivile» er i virkeligheten Arafats væpnede militsia. Ergo er de stridende - ikke sivile!

En annen ting, hadde det ikke vært for alle disse sikkerhetstiltakene og den effektive etteretningen på israelsk side, så ville antall drepte israelere vært minst ti ganger så høyt. For hver selvmordsbomber som «lykkes», blir ti skutt eller stanset på annen måte.

Dette er ugjendrivelige fakta, som Thor Viksveen og Anne Aasheim ikke finner hensiktsmessig å formidle til nyhetskonsumentene i vårt langstrakte land. Det passer ikke inn i den marxistiske analysen.

Skjønner ikke helt hva marx har med midtøstenkonflikten å gjøre ??

Skrevet

«-Nemlig! Det er det ensidige bildet til Mr. Kahn jeg vil til livs. -»

Det klarer du ikke ved å kjøre dette ensformige propagandapugget fra NRK, NTB og Akersgatas parlament, det kan jeg love deg.

Jeg er en av de få som bryter ensformigheten i den døgnbaserte hamringen mot Israel fra media, presse og andre opinionsdannende instritutter og organisasjoner.

Hvis den politiske barnetroen din ikke tåler å bli satt på prøve, kanskje du bør tenke deg litt om. Jeg trenger ikke nødvendigvis være ensidig bare fordi jeg representerer «den andre siden». Få av deg skylappene, så ser du kanskje hva jeg mener, og hvorfor jeg mener det.

Skrevet

Skjønner ikke helt hva marx har med midtøstenkonflikten å gjøre ??

Dette handler ikke om personen Karl Marx, men om hans analyser og analyseverktøy. Dette finner du i nedslagsfeltet rundt sosialistisk ventreorienterte i Norge; kjernekadre i tidligere SV og SUF, forløperne for SV og AKP m/l.

Legg merke til hvordan disse reagerer som vampyrer på sollys når de får en faktastråle på seg. En fornuftig og konstruktiv debatt med disse er bortkastet, for ikke å si umulig, derfor kjører jeg stort sett innleggene som monologer.

Så får folk tolke som de vil.

Skrevet

Dette handler ikke om personen Karl Marx, men om hans analyser og analyseverktøy. Dette finner du i nedslagsfeltet rundt sosialistisk ventreorienterte i Norge; kjernekadre i tidligere SV og SUF, forløperne for SV og AKP m/l.

Legg merke til hvordan disse reagerer som vampyrer på sollys når de får en faktastråle på seg. En fornuftig og konstruktiv debatt med disse er bortkastet, for ikke å si umulig, derfor kjører jeg stort sett innleggene som monologer.

Så får folk tolke som de vil.

Jo, jeg skjønte jo du mente hans analyse, men jeg ser ikke sammenhengen mellom hans økonomiske analyser av kapitalister/arbeidere

(Senere delvis innarbeidet i kommunisme og videreført på ganske snålt vis i lettere forvirrede ml'ere) og midtøstenkonflikten.

Joda, jeg er kverrulantisk nå, for jeg skjønner hva hensikten med språkvalget ditt er. Men jeg tror nok det er komplett feil å blande Marx økonomiske teorier inn i det du menere er løgnpropaganda. For det er nemmlig to forskjellige ting :)

Skrevet

Jo, jeg skjønte jo du mente hans analyse, men jeg ser ikke sammenhengen mellom hans økonomiske analyser av kapitalister/arbeidere

(Senere delvis innarbeidet i kommunisme og videreført på ganske snålt vis i lettere forvirrede ml'ere) og midtøstenkonflikten.

Joda, jeg er kverrulantisk nå, for jeg skjønner hva hensikten med språkvalget ditt er. Men jeg tror nok det er komplett feil å blande Marx økonomiske teorier inn i det du menere er løgnpropaganda. For det er nemmlig to forskjellige ting :)

Marx var mer enn økonomi, det dreier seg også om den filosofien som danner basis for analysene av samfunnsstruktur, politikk og sågar religion.

Her ser vi de revolusjonære vyene, i forlengelsen av Marx og Lenins teorier om kapitalismens økonomiske krise, som også skulle legge grunnlaget for en marxist-leninistisk maktovertagelse i Norge på 70-tallet. Marx' og Lenins ideologier ble senere kultivert av Max Horckheimer (ledende marxistisk ideolog), Theodor W. Adorno (sosiolog og filosof), Otto Kirchheimer og ikke minst Herbert Marcuse (filosof), mannen bak «Das Ende der Utopie, boka som på mange måter «rettferdiggjør» det undertrykte mindretallets bruk av terrorisme der alt annet er utilstrekkelig.

Det er saken i et nøtteskall, men settervi dette inn i en politisk-historisk kontekst, så skal det mye til hvis en ikke fatter poenget med å bekjempe dette. Det er nok av beviser på hvor feilslått disse ideologiene og filosofiene er. I en symbiose med Islam blir dette en dødelig gift for etthvert demokrati og enhver sivilisasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...