Gå til innhold

Er det virkelig nødvendig med all denne "møtingen"?

Anbefalte innlegg

Gjest Passelig irritert!

Psykiatere har vell ikke ubegrensede ressurser?

Synes det er bortkastet at tiden deres skal brukes til all mulig møting om alt fra behov for støtte inne på avdelinger og andre småting.

Telefonen er jo oppfunnet!! Internett også.

Jeg vil bruke "min" tid hos psykiateren til samtaler.

Psykiateren er vell ikke til for å tilfresstille alle andre yrkesgruppers "småromantiske" behov for å snakke.

Dette har jeg sagt i fra om på en pen og saklig måte.

Jeg vil få behandling ikke møtes om og med!

Hva synes dere??

Fortsetter under...

Gjest mange muligheter

Er ikke sikker på hva du mener.

Blir timene med psykiateren avbrutt av at han snakker med andre? - det høres i så fall sjenerende ut.

Eller mener du han skulle bruke alle timer på direkte pasientkontakt? Bruker han for mye tid på å samkjøre opplegget sitt med kolleger? En lege som vil gjøre en best mulig jobb diskuterer gjerne opplegget sitt med kolleger. Slik alle yrkesgrupper gjør.

Kan du forklare litt nærmere.

Når alt er sagt og gjort, er mye mer sagt enn gjort...

Psykiatrien har fått påpakninger fra styresmaktene for at de bruker alt for liten del av sin tid på pasienter. Faktisk bare noen få timer i uken per psykiater. De er underveis, men jeg er redd det er en treeeeeiiiiig materie å snu.

Jeg tror som deg at det ofte finnes mange og mer effektive måter å kommunisere på fagfolk imellom.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...