Gå til innhold

Hårfjerning

Anbefalte innlegg

Gjest 70-talls
Skrevet

Jeg kapitulerer. Jeg er visst snart den eneste kvinnen som ikke fjerner kroppshår (jeg har ganske lite av det også da!).

Hvordan fjernes hår under armene best mulig? Krem/skum? Høvel? Maskin?

Og hva med bikinilinjen?

Hvor ofte må det gjøres?

Skrevet

Jeg foretrekker høvel, jeg. Kjapt og greit i dusjen på morningen.

Skrevet

Selv bruker jeg høvel og barberskum...

Hører også masse skryt om sånn apilady - barbermaskin.

Har prøvd varmvoks hjemme - funket heller dårlig, kaldvoks - skitvondt - og hårfjerningsskum - funker ikke.

Men du...om du har klart det til nå, du skal ikke la være da ? Når en først har begynt så er det liksom ingen veg tilbake. Ganske mye jobb det derre...

:)

Gjest 70-talls
Skrevet

Selv bruker jeg høvel og barberskum...

Hører også masse skryt om sånn apilady - barbermaskin.

Har prøvd varmvoks hjemme - funket heller dårlig, kaldvoks - skitvondt - og hårfjerningsskum - funker ikke.

Men du...om du har klart det til nå, du skal ikke la være da ? Når en først har begynt så er det liksom ingen veg tilbake. Ganske mye jobb det derre...

Enig. Jeg har også lurt på det. Men jeg skjønner at mange har så sterke antireaskjoner på hår under armene...

Skrevet

Høvel og skum. Men om du går i en salong og fjerneser hårene på leggene med voks så varer det leeeeenge.

Gjest 70-talls
Skrevet

Høvel og skum. Men om du går i en salong og fjerneser hårene på leggene med voks så varer det leeeeenge.

Leggene mine er naturlig hårfrie :-)

Det er bare armhuler og litt bikinikant.

Gjest halogen
Skrevet

Armhulene og bikinlinjen er følsomme områder. :-)

Jeg foretrekker høvel og skum i dusjen.

Skrevet

Hvis du har lite hårvekst utenfor bikinikanten og / eller på leggene, og ikke plages av dette, ville jeg ikke begynt å ta det vekk. Har du begynt, "må" du fortsette, da det som vokser ut vil være stivere (skåret rett av), samt se ut som skjeggstubber, i motsetning til de mye hårene som har vært der "bestandig", og er solbleket og slitt og myke.

Hvor ofte du må gjøre det, kommer an på hvor fort hårene dine vokser (ekstremt individuelt), og hvilke krav du har til at det er glatt / nybarbert.

Under armene synes jeg det er greit med høvel, den ligger i dusjen, og så drar jeg et par tak over etter å ha smurt på litt dusjsåpe. Det tar få sekunder, og er helt problemfritt hos meg.

Bikinikanten hos meg tåler ikke høvel, da får jeg kviselignende utslett, selv etter årevis med jevnlig barbering. Så det jeg tåler er barbermaskin (ladyshaver) og / eller hårfjerningskrem/skum.

Det er veldig greit, jeg bruker maskinen ved behov, og når jeg vil ha det ekstra glatt / langvarig, bruker jeg hårfjerningskrem etterpå.

På bena bruker jeg høvel eller krem. Smører meg godt etterpå, blir gjerne tørr i huden av barbering.

Gjest la resten være
Skrevet

Bruk en høvel i dusjen under armene. La resten være, hvis det hittil ikke har vært noe problem.

Skrevet

Grrrrrrr..... :-) *misunnelig*

Voks i bikinikanten orker jeg ikke engang å tenke på, så der høvler jeg...

Skrevet

Høvel. Har min hengende i dusjen og tar et par tak under armene av og til når jeg dusjer, et par ganger i uka kanskje.

Heloverhaling blir noe sjeldnere, men bruker høvel da også.

Skrevet

Har brukt hårfjerningskrem en sjelden gang, for jeg har liten hårvekst. Har så vidt prøvd den batteridrevne shaveren jeg fikk for en tid siden.

Skrevet

Enig. Jeg har også lurt på det. Men jeg skjønner at mange har så sterke antireaskjoner på hår under armene...

Joda, mange har det, men det er også de som ikke har det...som faktisk synes det er tull å ta bort noe som skal være der.

Det har vært tråder på dette emnet før...og det er faktisk flere gutter som ikke bryr seg om det.

(Selv synes jeg det er "penest" uten.)

Men om du føler du vil ta under armene så kanskje du kan drøye de andre stedene ?

Iallefall leggene...de er et herk å holde fine om en først har begynt.

Gjør som du føler for du...ikke bry deg om hva andre mener.

Gjest 70-talls
Skrevet

Joda, mange har det, men det er også de som ikke har det...som faktisk synes det er tull å ta bort noe som skal være der.

Det har vært tråder på dette emnet før...og det er faktisk flere gutter som ikke bryr seg om det.

(Selv synes jeg det er "penest" uten.)

Men om du føler du vil ta under armene så kanskje du kan drøye de andre stedene ?

Iallefall leggene...de er et herk å holde fine om en først har begynt.

Gjør som du føler for du...ikke bry deg om hva andre mener.

En kompis av meg la forleden ut om de hårete skandinaviske kvinnene (underforstått vemmelige) versus de glatte (syd)europeiske kvinnene (underforstått de delikate).

Jeg var glad jeg var iført genser med ermer :-)

Gjest papirtiger
Skrevet

Naturlig hårfrie? Har litt problemer med å tro på det..

Tror heller at du har lite hår, men baby..de hårene synes allikevel...hårene gjør at leggene blir så matte, de får ikke den glatte og blanke overflaten som barberte/voksede legger får.

Gjest 70-talls
Skrevet

Naturlig hårfrie? Har litt problemer med å tro på det..

Tror heller at du har lite hår, men baby..de hårene synes allikevel...hårene gjør at leggene blir så matte, de får ikke den glatte og blanke overflaten som barberte/voksede legger får.

Oooops. Noe jeg har oversett!

Jeg som betraktet leggene som hårfrie

Nei, de mangler nok den glatte, blanke overflaten, helt hårfrie er de nok ikke. Enda en ting å være misfornøyd med :-(

Gjest mor i juni
Skrevet

Nei, de mangler nok den glatte, blanke overflaten, helt hårfrie er de nok ikke. Enda en ting å være misfornøyd med :-(

Hvem er utrustet med hårfire, glatte og blanke legger fra naturens side??

Nei, det er da ittno å være *misfornøyd* over.. :-)

Gjest papirtiger
Skrevet

I stedet for å barbere de, så anbefaler jeg voks. Leggene er hårløse lenger, og det er ikke så tydelig når hårene vokser tilbake. Jeg vokser leggene omtrent annahver uke, mindre om vinteren.

Ellers, fuktighetskrem får legger til å bli blanke :)

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Hvem er utrustet med hårfire, glatte og blanke legger fra naturens side??

Nei, det er da ittno å være *misfornøyd* over.. :-)

helt enig med morijuni! Er dere blitt så forfengelige av alle såpeseriene på TV? jeg var også litt misfornøyd med kroppen min, inntil jeg oppdaget at jeg sammenlignet meg med 20-åringer. Det er naturlig med litt forandring. Har dere ikke viktigere ting å tenke på? Et godt parameeter er jo om man blir oppfattet som attraktiv - og det har jo med både utseende, smak mht. klær, og utstråling aller aller mest.

Litt lyse usynlige babyhår på leggene ville iallfall ikke jeg brukt tiden på. Noe annet er sorte lange hår. Bruk sunn fornuft, da folkens?

Skrevet

En kompis av meg la forleden ut om de hårete skandinaviske kvinnene (underforstått vemmelige) versus de glatte (syd)europeiske kvinnene (underforstått de delikate).

Jeg var glad jeg var iført genser med ermer :-)

*latter*

Meeeeen...jeg må liksom holde på den "smaken er som baken" alikavel jeg da...

selvom jeg *kremt* er rimelig glatt selv...

*S*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...