Gå til innhold

Hvilken film vil du anbefale?

Anbefalte innlegg

Snart eksamenstid, og jeg trenger derfor noen tips om noen gode, filmer jeg kan glede meg til å komme hjem til etter en (forhåpentligvis) lang og effektiv dag på lesesalen!

Jeg liker humor, drama, spenning, og, ja, tv-serier som FRIENDS, Malcom i midten, Futurama, og ja, sanne filmer med handling som f.eks 'Girl Interrupted', 'Anne Frank' og ja.... litt variasjon og innspill fra andre hadde vært diggbart krydder ;)

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144559-hvilken-film-vil-du-anbefale/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg så "Pianisten" med Adrian Brody igår kveld. Sjelden en film har gjort så stort inntrykk på meg. Den kan anbefales!

Filmen handler om jødene under .verdenskrig, men er på en måte laget fra en litt annen synsvinkel enn andre slkike filmer. Her vises ikke livet i konsentrasjonsleirene, men kampen for å overleve utenfor slike leire. I denne filmen er det Warsawa i Polen som er åsted for krigen.

"Jeg er Dina"

Bygger på Herbjørgs Wassmos "Dinas Bok". En ganske lang, men vakker film (historisk drama), om Dina, som ved et uhell dreper moren sin som barn, og hvordan hun vokser opp uten kjærlighet, og hvordan hun begynner å "leve" igjen når hun får en privatlærer som lærer henne å spille Cello.

"Min beste venns brylupp"

(My best friends wedding) Med Julia Roberts, Cameron Diaz, Hugh Grant. Morsom og lett kjærlighetskomedie, men relativt bra musikk.

Annonse

Gjest tramram

FIGHT CLUB! Den er veldig bra og jeg trur du kan like den uansett hvem sjanger du liker. Det er blanding av thriller og drama, er også en del slossing så hvis du ikke liker det bør du stå over. Skuespillere er Brad Pitt og Edward Norton. Begge to knallbra skuespillere og det trekker jo ikke ned at Brad er med :) Helena Bonham Carter har også en midre hovedrolle som hun spiller bra.

FINDING NEMO! Pixar og Disney film. Akkurat kommet på DVD. Virkelig bra animasjoner og morsom film for alle aldre!

PIRATES OF THE CARIBBEAN! Knallbra film med action og du kjeder deg ikke et sekund! Johnny Depp spiller utrolig bra og Orlando Bloom er det heller ingenting negativt å si om. Den bør du få med deg hvis du ikke har sett den!

ALLE ELSKER MARY eller DUM OG DUMMERE! Dette er bra komedier hvis du bare vil ha en lett underholdningsfilm. Disse to er noen av de beste komedier jeg vet om i hvert fall. Carmeron Diaz og Ben Stiller i Alle Elsker Mary spiller veldig bra sammen. Og Jim Carrey og Jeff Daniels er jo geniale i Dum og Dummere!

Håper dette var litt til hjelp, dette er noen av de filmene jeg kommer på i øyeblikket :)

FIGHT CLUB! Den er veldig bra og jeg trur du kan like den uansett hvem sjanger du liker. Det er blanding av thriller og drama, er også en del slossing så hvis du ikke liker det bør du stå over. Skuespillere er Brad Pitt og Edward Norton. Begge to knallbra skuespillere og det trekker jo ikke ned at Brad er med :) Helena Bonham Carter har også en midre hovedrolle som hun spiller bra.

FINDING NEMO! Pixar og Disney film. Akkurat kommet på DVD. Virkelig bra animasjoner og morsom film for alle aldre!

PIRATES OF THE CARIBBEAN! Knallbra film med action og du kjeder deg ikke et sekund! Johnny Depp spiller utrolig bra og Orlando Bloom er det heller ingenting negativt å si om. Den bør du få med deg hvis du ikke har sett den!

ALLE ELSKER MARY eller DUM OG DUMMERE! Dette er bra komedier hvis du bare vil ha en lett underholdningsfilm. Disse to er noen av de beste komedier jeg vet om i hvert fall. Carmeron Diaz og Ben Stiller i Alle Elsker Mary spiller veldig bra sammen. Og Jim Carrey og Jeff Daniels er jo geniale i Dum og Dummere!

Håper dette var litt til hjelp, dette er noen av de filmene jeg kommer på i øyeblikket :)

Du har jo en superb film smak!! ;) Du gav meg noen gode tips om filmer som jeg nesten hadd eglemt som DUM DUMMERE, det var jo en av yndlingsfilmene mine! Og Finding Nemo så jeg på kino, den er også kanon! Har også bestilt Pirates of the Caribbbean, og får en kompis til å låne meg Fight Club. Også den har jeg sett en gang, og likte den godt. Min best evenns bryllyp har jeg liggende i et skap, på tide å finne den frem igjen!

Takker for kule tips!!

Annonse

Gjest tramram

Du har jo en superb film smak!! ;) Du gav meg noen gode tips om filmer som jeg nesten hadd eglemt som DUM DUMMERE, det var jo en av yndlingsfilmene mine! Og Finding Nemo så jeg på kino, den er også kanon! Har også bestilt Pirates of the Caribbbean, og får en kompis til å låne meg Fight Club. Også den har jeg sett en gang, og likte den godt. Min best evenns bryllyp har jeg liggende i et skap, på tide å finne den frem igjen!

Takker for kule tips!!

joda bare hyggelig.. vil bare legge til at min beste venns bryllup anbefalte jeg ikke.. jeg er ikke så gla i romantiske komedier :) men alle elsker mary derimot.. knallmorsom :)

Gjest tramram

Takker for kule tips!!

glemte en film...

KILL BILL!!

Dødsrå film.. veldig voldelig, men bra! Så 2ern igår på kino.. 1ern har jo nettopp kommet ut på dvd. Begge er veldig bra og jeg anbefaler de på det STERKESTE!

Liker du Quintin Tarantino stilen må du jo se Pulp Fiction og Jackie Brown som kanskje er de mest kjente.. Men Reservior Dogs og Natural Born Killers er også knallbra! Begge er ganske RÅe, men elsker den underholdninga :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...