Gå til innhold

Aldersforskjell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syntes du det er for stor aldersforskjell med en jente på 20 og en gutt på snart 29? Jeg tenker at det ikke spiller så stor rolle så lenge begge er forelsket og trives sammen, men jeg har fått ekstremt mange tilbakemeldinger om at dette er litt på kanten.

Hva ville DU ha sagt dersom din datter eller venninne på 20 kom og fortalte at hun endelig hadde funnet seg en kjæreste, og at han var 8,5år eldre? Eller for dens saks skyld, din sønn på 29 kom hjem med en på 20?

Jeg som var så forelsket, men nå er jeg heller litt i stuss... *Hmmm....*

Mvh

Fortsetter under...

Gjest mallet
Skrevet

Min erfaring er at det som oftest går dårlig i lengden, men av og til går det bra.

Men hvis du er forelska er det vel bare å satse? Du finner jo ut om det går bra eller ikke. Den som intet våger, osv. At det kanskje ikke kommer til å gå bra er den dårligste grunnen for å ikke innlede et forhold.

Skrevet

Elendige odds. Men sansynlighetsprognoser har lite eller ingenting å gjøre i kjærlihetslivet, så det er bare å kjøre på og gjøre det som føles riktig :-)

I kjærligheten går det langt oftere "dårlig" enn "bra", men det er jo mye av det vi lever for.

"............................"

Gjest Sal Bass
Skrevet

Det kan godt gå bra. Ni år er ikke så mye. Men du kan jo tenke litt over hva det er dere egentlig har sammen. Er det det at du er så ung som tiltrekker han? Enkelte gutter som går etter yngre jenter kan være rimelig barnslige, og da blir det kanskje et problem for deg etterhvert.

Skrevet

Jeg ville tenkt at her kommer en som ikke greier å sjekke jenter på sin egen alder så han må finne noen som ikke forstår at han ikke er noe å samle på.

Og så hadde jeg prøvd alt jeg kunne å forklare datteren min det.

Skrevet

Jeg ville tenkt at her kommer en som ikke greier å sjekke jenter på sin egen alder så han må finne noen som ikke forstår at han ikke er noe å samle på.

Og så hadde jeg prøvd alt jeg kunne å forklare datteren min det.

ÅTAKKSKARRUHA!!

:-P

Annonse

Skrevet

ÅTAKKSKARRUHA!!

:-P

Du kan jo være unntaket som bekrefter regelen som Sal Bass sier ;o)

Du virker som en grei kar du men jeg hadde ikke likt at datteren min kom hjem med en som var så mye eldre.

Skrevet

Du kan jo være unntaket som bekrefter regelen som Sal Bass sier ;o)

Du virker som en grei kar du men jeg hadde ikke likt at datteren min kom hjem med en som var så mye eldre.

Enn 25 og 34? 30 og 39?

Kjem det ikkje først og framst an på personlege eigenskaper?

Gjest epletre snart 21
Skrevet

Tror faktisk ikke mor hadde brydd seg noe om alderen her og naa, hadde bare prist seg lykkelig over at jeg endelig hadde funnet en..;0)

Men jeg kan ikke se for meg med en som er 9 aar eldre... Hadde nok stilt meg spm: Hva vil han med meg?!

Jeg skal naa aldri si aldri da...

Skrevet

Enn 25 og 34? 30 og 39?

Kjem det ikkje først og framst an på personlege eigenskaper?

Selvføgelig gjør det det. Men jeg hadde i utgangspunktet ikke likt det.

Skrevet

Så lenge dere ikke føler selv at dere er langt fra hverandre iu alder og interesser, så er det bare å stå på.........

Da jeg var 19 år var jeg sammen med en på 31,..og det gikk en stund.

Håper ikke jeg kommer til å reagere hvis min 20 åring finner seg en på 29,.

Skrevet

Elendige odds. Men sansynlighetsprognoser har lite eller ingenting å gjøre i kjærlihetslivet, så det er bare å kjøre på og gjøre det som føles riktig :-)

I kjærligheten går det langt oftere "dårlig" enn "bra", men det er jo mye av det vi lever for.

"............................"

Godt poeng.

Gjest plutti
Skrevet

jeg er selv 22 år og har vært sammen med de som har vært like gammel, 5,7,10 og 12 år eldre opp gjennom årene...Så lenge man er forelsket og trives i hverandre sitt selskap så hvorfor ikke.???

Bestevenninna mi er 24 år og sammen med en på 41 år.. de har nå fått unge sammen...(der reagerte jeg endel i starten på aldersforskjellen,skal innrømme det, for han er bare året yngre enn mora hennes...men nå går det myyyye bedre...)

Lykke til videre du.. kos deg:)

Annonse

Kizza1365380506
Skrevet

Nå når du er 20 synes jeg det er greit. Hadde du vært 16 så hadde det forholdt seg annerledes synes nå jeg som er mor til en 20 åring. Det kommer jo selvfølgelig mye an på hvor voksen du er osv. Gå for det du, er du forelsket så nyt det.

Mvh

Skrevet

8 1/2 år er da ikke stor forskjell? 5 1/2 år mellom meg og mannen min(jeg var 20 da vi traff hverandre) og vi har alltid sett på hverandre som jevngamle, og 3 år mer er da ikke så fryktelig mye. Mannen til søsteren min er 10 år eldre enn henne.

Men skal det bare noen kommentarer ang. aldersforskjell til for å få deg til å slutte å være forelsket er det vel heller det som bør bekymre deg enn aldersforskjellen i seg selv

Gjest raisin
Skrevet

Det er da ingenting... Har selv hatt kjærester som har vært ihvertfall 10 år eldre.

Skrevet

8-9 år høres helt uproblematisk ut, spør du meg. Vi har flere tilfeller av det i familien, og det har ikke falt meg inn at alderen skulle være noe problem i de forholdene. Jo eldre dere blir, jo "mindre" blir også forskjellen.

Men hvis det er snakk om 15-20 år eller mer, ville jeg nok vært skeptisk. I hvertfall hvis det var min datter.

Gjest papirtiger
Skrevet

Tja. Du er over 20, så det er ikke så ille, men jeg synes allikevel aldersforskjellen er stor. Sansynligheten er stor for at du vil utvikle deg mer med årene enn han, og slikt blir det problemer av.

Skrevet

Det var 15 år mellom mine besteforeldre, men det ble først et problem da han ble gammel og syk, mens hun var 60 år og frisk og sprek.

Kommer helt an på hvordan dere er som personer.

Skrevet

Det er 13 år mellom oss. Vi giftet oss da jeg var 19, og til sommeren har vi vært gift i 11 år.

Go for it! Det er kjærligheten som bestemmer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...